English Version
English

دیگران کاشتند و ما خوردیم، ما بکاریم تا دیگران بخورند

دیگران کاشتند و ما خوردیم، ما بکاریم تا دیگران بخورند

چهاردهمین جلسه از دوره اول لژیون سردار همسفران نمایندگی اسلام‌شهر با دستور جلسه «اهمیت لژیون سردار و حضور در آن» با استادی همسفر مریم، نگهبانی کمک‌راهنما همسفر زهرا و دبیری همسفر منیره ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۵ آغاز بکار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
از خانم زهرا نگهبان لژیون سردار ممنونم که اجازه دادند در این جایگاه خدمت کنم و آموزش بگیرم. دستور جلسه امروز «اهمیت لژیون سردار و حضور در آن» است؛ کلام الله شریف کتاب مقدس همه ما و نویسنده آن قدرت مطلق است، بعد از سوره حمد که شکرگذاری رب‌العالمین است، در آیه سوم سوره بقره خداوند اشاره می‌کند: من با بندگانی صحبت می‌کنم که به جهان غیب ایمان داشته باشند، نماز به پا دارند و از مال خود به دیگران انفاق کنند.

زمانی که خداوند انسان را آفرید یک ویژگی به آن داد و آن ویژگی اختیار بود، یعنی قبل از اینکه به آن اختیار دهد، تاریکی وجود نداشت، وقتی اختیار به انسان داده شد، تاریکی خلق شد، انسان زمانی که به سمت رشد و روشنایی باشد، دامنه انتخابش در جهت کارهای خیر روزبه‌روز وسیع‌تر می‌شود، اما زمانی که بخواهد به سمت تاریکی‌ها برود، دامنه‌اش کوچک و کوچک‌تر می‌شود، اما هیچ وقت صفر نمی‌شود، زیرا خداوند همیشه یک راه، یک مسیر بازگشت یا توبه برای انسان‌ها قرار داده است. خاصیت آفرینش این است که هر عکسی، عکس‌العملی دارد و خداوند به کوچک‌ترین اعمال ما نظارت دارد و پاسخ می‌دهد، زمانی که افراد وارد لژیون سردار می‌شوند و با اعتماد مبالغی پرداخت می‌کنند، انفاق شکل می‌گیرد، بذر نیکو در لژیون سردار کاشته می‌شود و خداوند سریع‌الحساب است، هر کسی به یک نحوی از برکات این خدمت بهرمند می‌شود، حالا چه مادی باشد چه معنوی، عزیزانی داشتیم در خانواده‌هایشان بیمار داشتند و درمان شدند یا شخصی سال‌ها مستاجر بوده و خانه‌دار شده، خود ما یک سال مشکل سند داشتیم، یک سال بود که آن شخص نمی‌آمد که سند به نام ما بزند، خدا خواست بعد مدتی مشکل ما حل شد، مهم نیست چقدر باشد، هر چند اندک ولی خداوند این مال را به خودمان برمی‌گرداند. زمانی که کار ما در جهت خیر باشد، خداوند قطعاً می‌بیند، زیرا مسیر در جهت صراط‌مستقیم است، زمانی که فردی می‌خواهد خدمتی کند، باید پایه‌های مالی خودش را مستحکم کند، آقای مهندس می‌فرمایند: کسی که معاش ندارد، معاد ندارد، بنابراین باید فرد مراقب باشد اگر بخواهد خدمتی هم کند، هر چند اندک، اول باید به فکر خانواده خودش باشد، در ادامه می‌فرمایند: در ابتدا و در وحله اول شما مسئولیت خانواده خود را بر عهده دارید، پس باید اول سردار، دنور و پهلوان خانواده خود باشید، بعد در عرصه‌های دیگر خدمت کنید.

با آموزش‌هایی که ما در کنگره می‌بینیم و انرژی برکاتی که ما از این خدمت‌ها می‌گیریم، وظیفه داریم دیگران را هم از این برکات آگاه کنیم و قطعاً تعداد اعضا افزوده می‌شود و اتفاق‌های بهتری در کنگره رقم خواهد خورد. خداوند را سپاسگزارم که با کنگره آشنا شدم، عضو کوچکی از این لژیون هستم و امیدوارم بتوانم رهجوی خوبی برای استاد عزیزم و خدمتگزار واقعی برای کنگره باشم. فراموش نکنیم که تلاش‌ها و زحمات آقای مهندس، مرحوم دکتر حاج رسولی و بزرگان و اساتید دیگری بود که باعث شدند این لژیون شکل گرفت و ادامه دار شد و ما توانستیم در کنگره و لژیون سردار حضور داشته باشیم، دیگران کاشتند ما خوردیم، ما می‌کاریم تا دیگران بخورند. ممنون از اینکه به صحبت‌های من توجه نمودید.

تایپ: کمک‌راهنما تازه‌واردین همسفر منیره 

ارسال: همسفر زینب 

همسفران نمایندگی اسلامشهر

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .