English Version
English

گفتگو با کمک راهنمای محترم مسافر حجت در رابطه با ازدواج

گفتگو با کمک راهنمای محترم مسافر حجت در رابطه با ازدواج

گفتگویی صمیمانه در رابطه با ازدواج با کمک راهنمای محترم مسافر حجت از پیشکسوت‌های خدمتگزار نمایندگی خلیج‌فارس.
امیدوارم از این گفتگو بهره لازم را ببرید.

سلام؛ لطفاً خودتان را معرفی بفرمایید.
سلام دوستان حجت هستم یک مسافر
تخریب 14 سال، آخرین آنتی X شیشه، سفر X داشتم به راهنمایی دیده‌بان محترم مسافر احمد، رهایی بیش از 7 سال در ادامه با بیش از 14 سال تخریب آنتی X سیگار با روش DST و نیکوتین خوراکی 10 ماه و 18 روز با کمک راهنمایی مسافر ضرغام سفر کردم، رهایی 6 سال و 8 ماه؛ ورزش در کنگره دارت.

با توجه به دستور جلسه دیدگاه شما به ازدواج چیست؟
انسان وقتی تنها باشد به هر مقطعی هم که برسد، به بلوغ نخواهد رسید؛ اما وقتی مزدوج می‌شود تکامل برای او اتفاق می‌افتد و می‌تواند به دستاوردهای بزرگی دست یابد.

آموزش‌های کنگره چه تأثیری در روند بهتر شدن زندگی می‌تواند داشته باشد؟
هنگامی‌که دو شخص می‌خواهند با همدیگر زندگی کنند و یک وجه اشتراکی بین خود به وجود بیاورند، وقتی یک نوع آموزش می‌گیرند یا به‌نوعی یک آهنگ به گوششان می‌خورد، طبیعتاً هم حس می‌شوند و نوع نگاه آن‌ها به مسائل و دنیای بیرون همسان خواهد شد و باوجوداین هم حس بودن بسیاری از اصطکاک‌های زندگی از بین می‌رود.

ازدواج شما در کنگره صورت گرفت؛ همسفرتان با علم به اینکه شما درگذشته یک مصرف‌کننده بودید شمارا انتخاب کردند، چه عاملی باعث این اعتماد شد؟
درواقع این از قدرت آموزش‌های کنگره بود. بدون شک هیچ‌کس با علم به اینکه یک شخص مصرف‌کننده است یا اینکه قبلاً مصرف‌کننده بوده، این ریسک را نمی‌پذیرد؛ ولی چون همسفر بنده با کنگره آشنا بودند و آقای دژاکام و پیشکسوت‌های کنگره را می‌شناختند دشواری و ممنوعیتی در انتخاب خود نمی‌دیدند و این تفکر، که کار پر ریسکی را انجام می‌دهند، در ذهنشان نداشتند؛ چراکه باور قلبی‌شان این بود که انسان می‌تواند تغییر کند؛ این دقیقاً دیدگاهی بود که خودشان بیان کردند.

شما و همسفرتان هر دو کمک راهنما هستید؛ در انجام خدمت مقدس خود تا چه اندازه مکمل یکدیگر می‌باشید؟
ازلحاظ ساختارهای کلیت کار هر دو در یک راستا قدم برمی‌داریم. دستورالعمل‌های بخش مسافران و همسفران درواقع باهم متفاوت هستند. اما در برخورد با مسائل زندگی، به‌موقع گوش کردن سی‌دی‌ها و بسیاری از موضوعات دیگر در کنار هم هستیم و با همفکری در خیلی از مسائل می‌توانیم به همدیگر کمک کنیم.

آقای مهندس در صحبت‌های خود از به دست آوردن و نگه‌داشتن گفتند؛ نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟
من فکر می‌کنم منظور آقای مهندس از این مبحث کسانی هستند که به متارکه و جدایی فکر می‌کنند و یا کسانی که بعد از ازدواج زندگی‌شان ویروس می‌گیرد و به‌نوعی دچار یکسری صدمه‌ها شده‌اند. من برای خودم یک مثلثی را در نظر گرفته‌ام؛ اگر من بتوانم بعد از پیمان ازدواجی که بین دو نفر جاری می‌شود، صداقت داشته باشم و سپس روی نقاط مشترک و مثلثی که آقای مهندس عنوان کردند یعنی حس، جاذبه و سایه تکیه کنم، تصور می‌کنم هیچ‌گاه به مشکل بر نخواهیم خورد. به طبع با آغاز زندگی مشترک فصل جدیدی برای انسان شروع می‌شود و در این فصل، انسان به‌واسطه ندانستن، ممکن است اشتباهاتی مرتکب شود؛ اما اگر دیدگاه ما این باشد که شخص از روی ناآگاهی اشتباه را انجام داده و اینکه او شخص بدی نیست، می‌توان بخشش را بکار برد و به‌واقع ساده از دست دادن اتفاق نخواهد افتاد.

چرا کنگره به مسافران سفر اول توصیه می‌کند که ازدواج نکنند؟
ازدواج یکی از مهم‌ترین مسائلی است که فرد در زندگی‌اش رخ می‌دهد و با توجه به این اهمیت، فرد نیاز به تفکر و تمرکز بالایی دارد. وقتی فرد وارد کنگره می‌شود انرژی و نیرویش باید صرف درمان بشود و اگر این انرژی برای کارهای دیگر بخواهد مصرف شود قطعاً درمان تحت شعاع قرار می‌گیرد. ازآنجایی‌که بخش عمده این نیرو از داروی OT به دست می‌آید و بخش دیگر آن‌هم حضور فرد در جلسات است، اگر شخص وارد مقوله‌های انرژی بر مثل ازدواج یا انجام معاملات کاری بشود، هم اینکه جلسات را از دست می‌دهد و هم اینکه انرژی که باید صرف درمان خود کند را در کار یا ازدواج به کار می‌برد و این امر درنهایت منجر به لطمه خوردن و جلوگیری از درمانش خواهد شد. رهجویی داشتم که با شخصی که کنگره را نمی‌شناخت آشنا شد و برای اینکه موضوع اعتیاد و درمانش عیان نشود مجبور به پنهان‌کاری بود، چون قصد داشت بعد از درمان به او بگوید. بنابراین انرژی زیادی را صرف می‌کرد و همین موضوع منجر به دور شدن آن فرد از کنگره و درمان ناقصش شد و بعد از چند سال با جدایی از آن خانم و تخریب بسیار بالا درمان خورد را خیلی عقب‌تر از نقطه‌ای که درگذشته واردشده بود شروع کرد. به همین خاطر است که کنگره می‌گوید در طول درمان تصمیمات مهم ازجمله ازدواج نگیرید.

نظر خود را در مورد این واژه‌ها بیان کنید.
دوران مجردی
مجردی دوره‌ای است که اگر شخص آگاه نباشد، شاید در مسیرهای غیرقابل برگشتی قرار بگیرد؛ اما اگر آگاهی پیدا کند و مسیر زندگی‌اش را به‌درستی طی نماید بالاترین لذت از این دوران را خواهد برد.

ازدواج
اگر بخواهم ترکیبی از مجرد بودن و ازدواج را بیان کنم، دوران تجرد همانند پیاده راه رفتن یا نهایتاً با دوچرخه پیمودن است، که طبیعتاً دایره تردد محدودتر است. اما وقتی ازدواج صورت می‌گیرد می‌شود گفت مثل یک هواپیماست که انسان می‌تواند به مکان‌های بیشتری سفر کند؛ درواقع یعنی قدرت شخص بالاتر می‌رود. از دیدگاه من ازدواج همانند کامل شدن پازل است؛ وقتی دو فرد در کنار هم قرار می‌گیرند باعث ایجاد انرژی می‌شوند؛ مثل دو قطب یک باتری، هرچقدر قطب منفی قوی‌تر هم باشد، تا زمانی که قطب مثبتی در کنارش نباشد، جریانی صورت نخواهد گرفت.

فرزند آوری
اگر با برنامه‌ریزی و به وجود آوردن شرایط مناسب صورت بپذیرد، قطعاً بالاترین زیبایی‌ها و لذتی که انسان می‌تواند در زندگی تجربه کند داشتن فرزند است، به‌خصوص اگر فرزند دختر باشد.


از کمک راهنمای بزرگوار آقا حجت تشکر می‌کنم که این وقت را به ما اختصاص دادند. امیدوارم در همه مراحل زندگی بخصوص در انجام خدمت مقدسشان همواره موفق و پیروز باشند. برای ایشان و خانواده محترمشان سلامتی و آرامش را از خداوند بزرگ خواستاریم.

 

تهیه و ثبت: مسافر مجید (لژیون هشتم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .