English Version
English

کارگاه آموزشی جهان‌بینی؛ در کنگره 60 چگونه قدردانی می‌کنیم

کارگاه آموزشی جهان‌بینی؛ در کنگره 60 چگونه قدردانی می‌کنیم

اولین جلسه از دوره هفتاد و هشتم کارگاه‌های آموزشی کنگره ۶۰؛ ویژه مسافران و همسفران؛ با استادی و نگهبانی بنیان کنگره ۶۰ مهندس حسین دژاکام و دبیری همسفر زهرا با دستورجلسه "در کنگره 60 چگونه قدردانی می کنیم" چهارشنبه 12 بهمن ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:05 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان حسین هستم یک مسافر.

تعداد رهایی ها در هفته به بیشتر از 150 نفر رسیده است. رقم بسیار خوبی است. جمعه گذشته مسئولین ستاد مبارزه با مواد مخدر از پارک طالقانی بازدید داشتند. بازدید بسیار خوبی بود و می خواستند بدانند که چگونه کنگره 60 دارای رهایی های بالایی است و منظم عمل می کند.

کارهای تحقیقاتی مان روی سرطان سینه و سرطان روده بزرگ  و بیماری ام اس شروع شده است. ارتباطمان با مراکز علمی و خارج از کشور خوب است. در این سه آزمایش، دانشگاه بریستول از ما خواست که همکاری کند و ما هم نمی توانیم اصلاً در ایران انجام دهیم. بیمار کردن موش ها را هم انستیتو پاستور انجام می دهند. با اینکه خودمان این توانایی را داشتیم اما من موافقت نکردم زیرا موقعی که یک موسسه دیگر اینکار را انجام دهد مدارکش مستند است و انستیتو پاستور در جهان شناخته شده است. ما درمان را انجام می دهیم و بعد یک سازمان دیگری نتایج را بررسی می کند.

 

جلسه دیده بان ها هم در تاریخ 10 بهمن انجام گرفت.

آقای اصغر منصوری دیده بان مسئول نمایندگی های سلمان فارسی، شیخ بهایی، میرداماد، خاجو، امام قلی خان، سهروردی، ملاصدرا و اردستان شدند.

آقای مهدی صدیقی دیده بان مسئول نمایندگی های عرب زاد، نجف آباد، چرمهین، گلپایگانی، نائین و شهررضا شدند.

دیده بان های مسئول نمایندگی های مشهد به شرح زیر است:

آقای مجید سلامی مسئول نمایندگی های شفا، مشهد، بنیان، رضا، مشهد، فردوسی،شیروان، قوچان و معدن فیروزه شدند.

آقای مهدی سنچولی دیده بان مسئول نمایندگی های، سبزوار، عطار، زال پارس، خیام و کاشمر شدند.

گزارش هایشان را مستقیماً به خود من می دهند و اگر من نبودم می دهند به آقای خدامی که جانشین نگهبان کنگره 60 هستند.  هیچ رابطه دیگری در این وسط وجود ندارد.

در جشن هفته دیده بان مراسم استقبال از دیده بانان، مانند صف بستن، دادن شاخه گل و غیره انجام نمی شود. مراسم هفته دیده بان بدون تشریفات و موسیقی و تزئینات برگزار می شود. ما باید بتوانیم به مردم کمک کنیم و کاری کنیم که دانشمان برود بالا. احترام و تشکر و قدردانی کنید اما از اینکارها نکنید. اینکارها را که می کنید فاصله مسئولین را با خودتان زیاد می کنید.

در جشن هفته دیده بان پخش آهنگ شکرگزاری بلامانع است و پذیرایی نیز همینطور. در تمام جشن ها پخش آهنگ های کنگره ایرادی ندارد.

به پیشنهاد دیده بان OT و موافقت کنگره دیده بانان آقای جلال امینی از اصفهان و آقای کاظم نوروزی پور از مشهد هم به عنوان دستیارهای دیده بان OT تعیین شدند.

چند نکته را بگویم بعد می روم سراغ دستور جلسه:

روز هایی که کنگره تعطیل است ساختمان سیمرغ هم تعطیل است.
یکی اینکه D.SAP سرد نیست بلکه معتدل است و همه می توانند استفاده کنند.

در رابطه با لژیون های جونز  این را بگویم که در دنیا برای کاهش وزن از دو روش استفاده می کنند یکی بر اثر گرسنگی چربی ها را از بین می برند یکی از طریق ورزش که ما هیچکدام آن ها را قبول نداریم. بدن وقتی که بترسد هر چی به او بدهیم سریع ذخیره می کند. اگر جسم مطمئن شود که غذا سر موقع به او می رسد چربی هایش را به بیرون می ریزد. روشی که من ارائه کردم این است که بدن احساس کند که غذا و مواد مورد نیازش به موقع به او می رسد و خودش این مواد اضافه را به بیرون می ریزد و مصرف نمی کند.
اگر کاهش وزن انجام می دهید و صورت هایتان می ریزد و یا ریزش مو گرفته اید بدانید که روش تان غلط است. من شنیدم بعضی از راهنما ها مطالبی را در اینترنت خوانده اند و قاشق هایشان را می شمارند و یا غذایشان را وزن می کنند. این ها مورد قبول ما نیست. افرادی هستند که با روش ما 40 کیلو کاهش وزن انجام داده اند و همه غذاها را هم خورده اند. نه پوستشان شل شده نه صورتشان ریخته زیرا بدن فهمیده چه کار کند. شما نمی توانید در اینترنت چیزی پیدا کنید که بالاتر از روش من باشد.

بنابراین من اعلام کردم تمام لژیون هایی که به رهجوهایش گفته غذایت را بشمار منحل شود. من کالری شماری گفتم که اندازه بدانید نه که اجرا کنید. وقتی کالری را می شمارید بدن می ترسد و هر چیزی دریافت کند ذخیره می کند. یکی از خانم های مسافر می گفت من هر وقت برای کاهش وزن می روم پیش دکتر وزنم بیشتر می شود. گفتم به خاطر این است که بدنت می ترسد.
پس هر لژیون کاهش وزنی که به  غیر از آن برنامه ای که من دادم را اجرا کند آن لژیون ها منحل می شوند. تمام ایجنت های همسفران و مسافران بر این قضیه نظارت کنند که اگر راهنمایی برنامه ای داده که غذایشان را بشمارند و وزن کنند و یا این را بخورند آن را نخورند و یا ورزش های سنگین کنند. چنین لژیون هایی منحل می شوند و راهنمایانشان از راهنمایی ساقط می شوند و شاگردهایشان یا بروند لژیون های دیگر و یا همان برنامه را ادامه دهند من خودم رهایی شان را می دهم. اگر کاری را ما کج شروع کنیم تا انتها کج می شود.

هر کسی قبل از اینکه بخواهد قدردانی کند باید نظم را رعایت کند. بالاترین قدردانی از کنگره 60 نظم است. پوشش تمیز باشد. شش تا انگشتر دستش نکند. آراسته باشد. وقتی اینکار را انجام دهد می شود قدردانی از کنگره. کنگره شی نیست. همسفران، مسافران، راهنمایان، دیده بانان، نگهبان نظم، مهماندارد و... می شود کنگره. باید از این ها قدردانی کند و احترام بگذارد.
مسئله بعدی در قدردانی از کنگره احترام گذاشتن به قوانین و حرمت هاست. اعضای کنگره 60 نمی توانند با هم ارتباط خانوادگی داشته باشند و یا به منزل هم بروند. راهنمایان همسفر و مسافر نمی توانند در کار یکدیگر دخالت کنند. باید به اجرای قوانین احترام بگذاریم. در پارک طالقانی اگر مسئولین پارکینگ احترام بگذاریم و به حرفشان گوش کنیم می شود قدردانی از کنگره.

قدردانی در سفر اول یعنی، سفر اولی ها همه چیز را به شاگردهایشان بگویند. راهنمایان حتما به شاگردها بگویند که اگر قرص مصرفی می کنند اطلاع دهند.
قدردانی با سه چیز انجام می شود. اول در افکار و اندیشه است. ممکن است در ظاهر بگویی متشکرم اما در افکارت اینگونه نباشد. باید در باور و افکارت به این نتیجه برسی که باید قدردانی کنی. مرحله بعدی باید به زبان بیاوری. اگر کسی را دوست داری باید به زبان بیاوری که دوستت دارم و ابراز کنی و مرحله بعدی قدردانی عملی است.

کنگره 60 روی پای خودش است و هر آزمایشی انجام می دهیم نزدیک 800 میلیون تومان هزینش می شود. یک مقاله علمی 6000 دلار هزینش می شود. اینکار ها را اگر می توانیم انجام دهیم به این دلیل است که بچه های کنگره 60 قدردانی را یاد گرفته اند.  پاکت دادن به راهنما ها در هفته راهنما به دلیل این است که ما از آنها قدردانی کنیم. قدردانی برای تمام قسمت ها هست. کنگره بر مبنای قدردانی افراد استوار است. بر اثر فهمیدن و درک اعضای کنگره 60 که متوجه شده اند قدردانی چه هست کنگره پابرجاست.
افرادی که خوب می شوند از سراسر کشور با عشق و علاقه می خواهند که در شهر خودشان هم این موضوع را گسترش دهند و به دیگران کمک کنند. دیگران کاشتند و ما خوردیم و ما بکاریم تا دیگران بخورند.

بچه ها وقتی سی دی ها را می نویسند مطالب در تار و پود وجودشان ثبت می شود. بچه هایی که در آزمون شرکت می کنند چه آن ها که قبول می شوند چه نمی شوند گریه می کنند زیرا شوق خدمت کردن دارند پس قدردانی یک مسئله بسیار مهم است. باید در زندگی قدردانی کنیم و مهم ترین مسئله قدردانی از خداوند است. تمام حیات معجزه هست. انشاالله که قدردانی هر چیزی که داریم باشیم.

خیلی ممنونم که به صحبت های من گوش دادید.

 

نام فایل تاریخ لینک
فایل صوتی ۱۴۰۱/11/12 دانلود

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .