English Version
English

کلام با محبّت؛ آغازی برای آرامش

کلام با محبّت؛ آغازی برای آرامش

آن‌کس که بداند و بخواهد که بداند

خود را به بلندای سعادت برساند

سلام دوستان محبوبه هستم همسفر علی؛ مسافر من با بیش از ۱۵ سال تخریب وارد کنگره شدند؛ با مصرف آنتی‌ایکس تریاک کشیدنی؛ مدت ۱۳ ماه و ۷ روز سفر کردند با روش DST؛ داروی درمان  شربت OT؛ به کمک راهنمایی جناب آقای ثابتی، لژیون ۸ شفا؛ راهنمای خوب خودم خانم شفیعه لژیون ۴؛ ورزش مسافرم شنا، تنیس؛ ورزش خودم بدمینتون؛ الان هم به دستان پرتوان جناب مهندس ۲۱ روز است که آزاد و رها هستیم.

با ورود مسافرشان با کنگره آشنا شدند. در اولین روز ورود به کنگره با شنیدن یک مشارکت، حس  امید را احساس کرده و جذب شدند.  در ادامه مسیر ، الگوی ایشان کمک راهنمای خوب خانم شفیعه هستند، با راهنمایی‌های نابشان توانستند وارد سفر دوم شوند. قبل از ورود به کنگره خود را شخصیتی می‌دیدند که حول یک گردونه می‌چرخد، چرخشی بی‌انتها که فقط گیجی و سردرگمی  به‌دنبال داشت، ولی الان زندگی هدف پیدا کرده، امید و نور خدا را در همه جای زندگی احساس می‌کنند. به نظر ایشان اگر رهجویی می‌خواهد درست سفر کند و به حال خوش برسد؛ باید اول فرمانبردار بوده، نظم داشته باشد. کسی که از ۱۴ ثانیه سکوت تا پایان لژیون در کنگره حضور دارد؛ مطمئنا آموزش بیشتری می‌گیرد و با خدمت کردن می‌تواند آموزش‌های خود را کاربردی کند؛ یک همسفر فقط با نظم و برنامه‌ریزی می‌تواند به تمام وظایف خود در کنگره و هم در خانه به درستی عمل کند، همسفر محبوبه با وجود داشتن دو فرزند کوچک توانستند با نظم سفر کرده، بدون این‌که خللی در زندگی‌ آن‌ها به‌وجود بیاید و...

در ادامه نگاه مهربانتان را، به همراهی با گفت و شنود زیبا و آموزنده با همسفر محبوبه عزیز، دعوت می‌کنیم.

عشق حقیقی از نظر شما چیست؟
عشق یک افسانه نیست، یک حس درونی است و این عاشقی گاهی ممکن است به هستی، خدا و یا انسان باشد. عشق حقیقی زمانی به‌وجود می‌آید که انسان بتواند، زنگارهای وجودش را پاک کند آن وقت عشق واقعی را لمس می‌کند و این کار در کنگره فقط با آموزش گرفتن، تزکیه و پالایش امکان‌پذیر است.

«عاشق را حساب با عشق است با معشوق چه‌کار دارد» این جمله زیبا چه کمکی به همسفر در سفر زندگی او می‌کند؟
انسان فقط با عشق می‌تواند رشد و از گذرگاه‌های سخت عبور کند. من با ورود به کنگره توانستم مفهوم از خودگذشتگی و صبر را درک کنم و روح و جان خود را صیقل دهم و آن زمان بود که معشوق را همان‌گونه که هست در درون قلبم جای دادم تا او نیز بتواند سفر عشق را طی کند و از گذرگاه‌های سخت به سلامت عبور کند.

لطفاً از تجربیات خود در مورد نکات مهم همسرداری و انتخاب همسر با توجه به آموزش‌هایی که از  کنگره۶۰ گرفته‌اید؛ بیان کنید. 
جناب مهندس در سی‌دی ازدواج می‌گویند: زندگی کردن یک هنر است و انسانی هنرمند است که زندگی خود را حفظ کند؛ زیرا کوچک‌ترین چیزها مثل چشم و هم‌چشمی، تجسس و قضاوت می‌تواند شالوده یک زندگی را برهم بزند.خدا را شکر که با آموزش‌های ناب کنگره زیبایی‌های زندگی را پیدا کردم و نیمه‌های خالی آن را با افکار مثبت پر کردم.

رُکن اصلی در هر اجتماع چیست و برای حفظ آن چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

به‌نظر من احترام به قوانین آن جامعه است؛ زیرا هر کجا که حرمت و قوانین حفظ شود، هیچ‌گاه قانون‌شکنی به‌وجود نمی‌آید.

به‌نظر شما گفتار محبت آمیر همسران، چه نقشی در روابط آنها دارد؟
در‌ واژه دوست داشتن به‌قدری انرژی وجود دارد که می‌تواند، آرامشی برای درون در هم‌ریخته یک مسافر باشد و این شروعی برای رسیدن به آرامش در زندگی است. طبق آموزش‌ها تشکر و سپاسگزاری باید قلبی و زبانی باشد و در عمل نشان داده شود.

ارتباط مثلث عشق با مثلث ازدواج چیست؟
در مثلث عشق حس، جاذبه و سایه هست و در مثلث ازدواج زن و مرد و کار کردن روی نقاط مشترک است. اگر بین مرد و زن جاذبه به وجود بیاید، عشق هم پدیدار می‌شود و عشق باعث می‌شود زن و مرد برروی نقاط مشترک خود کار کنند و به تفاوت‌های یکدیگر احترام بگذارند.

تفاوتِ شخصیت حقیقی با شخصیت حقوقی چیست؟ در ارتباط با این دو شخصیت یک همسفر چه حریم‌هایی را باید در کنگره رعایت کند؟
شخصیت حقیقی یعنی فقط خودم، ولی زمانی که در محیط کار یا کنگره هستم، شخصیت حقوقی دارم و رفتارهایم برروی همه تأثیرگزار است. بنابراین باید حریم‌ها و قوانین را رعایت کنم؛ در غیر این صورت به حقوق دیگران و آن مکان یا نهاد لطمه می‌زنم. در اینجا بحث شخصیت یک نفر نیست!

اهداف جمعیت احیای انسانی کنگره۶۰ چیست؟ وظیفه همسفر برای تحقق این اهداف در آشکار و پنهان چیست؟
کنگره۶۰ یک سازمان مردم نهاد است که در ابتدا هدف آن درمان اعتیاد است. با توجه به مثلث درمان (جسم، روان و جهان‌بینی) آموزش‌ها صورت می‌گیرد. با توجه به تجربیات درمان مسافران، روش DST، داروی OT و انجام پژوهش‌ها و تحقیقات، هدف بعدی این است که بیماری‌های خاص مثل سرطان، MS و ... درمان شوند. یک همسفر باید دوربین روی اعمال خودش باشد تا به حال خوش برسد و آموزش‌ها را کاربردی نماید. قطعاً شرایط سفر برای مسافر راحت‌تر می‌شود و انرژی خود را صرف درمان می‌کند.


مقالات علمی کنگره۶۰، مکاتبات و کتاب جدید آقای مهندس و آقای بیل چه مسئولیتی در همسفر ایجاد می‌کند؟
آقای مهندس، پژوهشگر قدرتمند و بزرگی که نامشان در بزرگترین مجامع علمی می‌درخشد، باعث افتخار همه ما هستند و من بر خود می‌بالم که می‌توانم از آموزش‌های ناب ایشان بهره ببرم. 
 

«کنگره مانند یک بیمارستان است» یک همسفر در ارتباط با این جمله چه تعهداتی پیدا می‌کند؟
کنگره یک بیمارستان است؛ زیرا مسافران برای درمان اعتیاد و همسفران برای درمان شهر تخریب شده وجودی خود وارد آن می‌شوند و این بیمارستان هیچ‌گاه تعطیلی ندارد. یک همسفر باید با فرمانبرداری و استفاده از سی‌دی‌ها بتواند به مسافر خود آرامش بدهد تا او نیز سفر درستی را انجام دهد.

خوشبختی از نظر شما چه مفهومی دارد، به چه کسی خوشبخت می‌گوئیم؟
به‌نظر من خوشبختی یعنی؛ داشتن آرامش در کنار خانواده و لذت بردن از هر آنچه که در اطراف ما است.

چگونه می‌توان به  تشخیص تعادل در مهربانی و شفقت در روابط خود رسید؟

طبق گفته آقای مهندس، زمانی که کار ما به خیر ختم شود؛ یعنی آن کار اصولی و درست بوده و ما حال خوش و آرامش داریم و این شامل همه امور و ابعاد می‌شود.

«زندگی کن و بگذار زندگی کنند» قبل از ازدواج و زمان حال این جمله زیبا چه مفهومی برای شما دارد؟
زندگی کردن یعنی لذت بردن از تمام لحظات، زندگی یعنی خود زندگی کردن و رها کردن هر چیزی که انسان را در حصار خود زندانی می‌کند. قبل از ازدواج زندگی را بیشتر در مادیات خلاصه می‌کردم؛ ولی الآن می‌دانم که زندگی چیزی نیست، جز داشتن حس خوب به همه هستی.

«شما می‌توانید انتقام بگیرید؛ ولی خداوند بخشنده و مهربان است» اگر تجربه‌ای دارید، لطفاً برای ما بفرمائید؟
من قبل از کنگره به دلیل مصرف مسافرم، ضربات روحی زیادی خورده بودم و منتظر فرصت برای انتقام بودم، زمانی که مسافرم کنگره را به من معرفی کرد؛ من با مخالفت و اِکراه سعی کردم به نوعی انتقام‌جویی کنم؛ ولی با اصرار مسافرم، وارد کنگره شدم و با شنیدن  مشارکت‌ها محو آرامش این مکان مقدس شدم و با جان و دل همراه مسافرم شدم.

لطفاً حسِ خود را نسبت به واژه‌های زیر بیان کنید:

خانواده: هدیه خداوند
خانم آنی بزرگ: حس خوب آرامش
لژیون: محفل عشق، همدلی و علم
سپاسگزاری: شکرگزاری
کمک‌راهنما خانم شفیعه: عاشق، عشق بلاعوض
جبران خسارت: خدمت در کنگره
خواسته شما: عمری بلند و سبز برای بنیان کنگره۶۰
خدمت: رشد کردن
لژیون سردار: بخشندگی بی‌انتها

تشکر از همسفر محبوبه عزیز، بابت زمان و انتقالِ تجربیات آموزنده‌

تهیه و رابط گفت‌وگو: همسفر نرگس، رهجوی کمک راهنما همسفر نجمه (لژیون دوازدهم)

ویراستاران: همسفر وجیهه، رهجوی کمک راهنما همسفر فاطمه (لژیون دوم) و همسفر نرگس، رهجوی کمک راهنما همسفر نجمه (لژیون دوازدهم)

تنظیم و ارسال: همسفر اعظم، رهجوی کمک راهنما همسفر اعظم (لژیون یک)

همسفران نمایندگی شفا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .