English Version
English

بخشش؛ مرحله والای انسانی

بخشش؛ مرحله والای انسانی

«به‌ نام آن‌که جان را فکرت آموخت»

سخنان ماندگار مهندس دژاکام: «برای ما، مرگی وجود ندارد. »

با سلام، نگاه و حضور آگاه و مهربان شما عزیزان را به‌خواندنِ خلاصه سی‌دی هفته «ویلیام2» دعوت می‌کنیم.

سلام دوستان مریم هستم همسفر حسن

صحبت‌های جناب مهندس پیرامون دو موضوع بیان می‌شود:

۱-مسئله انتقام

۲-سوالات آقای ویلیام پیرامون نحوه کاهش پلکانی مصرف مواد مخدر؛ مدل و تأسیس کنگره۶۰ 

در خصوص موضوع «انتقام» مسئله‌ حائز اهمیت این است که خداوند می‌فرماید: می‌توانید، قصاص کنید، ولی خداوند بخشنده و مهربان است. انتقام یک بازی ادامه‌دار است. در انتقام برای تلافی تلاش می‌کنیم تا انتقام بگیریم و با این تصور که پس از آن به آسایش و آرامش خواهیم رسید، در صورتی که این چنین نیست و عواقب سنگینی دارد. با انتقام آرامش، سکون و سکوتی که داریم شکسته می‌شود و این رفتار ما بی‌پاسخ نمی‌ماند و این موضوع دائماً با کُنش و واکنش مواجه می‌گردد، در واقع ظلم و بدی کردن به افراد، برمبنای جهل و ناآگاهی صورت می‌پذیرد و اگر انسان قدرت انتقام‌گیری را داشته باشد؛ اما بخشش را سرلوحه عمل خود نماید به مرحله والای انسانی رسیده که این امر نشأت گرفته از ذات باری تعالي می‌باشد. گاهی اوقات با بخشش می‌توان دشمنی‌ها را به دوستی تبدیل کرد و هنر انسان در این است که بتواند دشمنان را به دوستان تبدیل کند؛ ولی تبدیل کردن دوستان به دشمنان، کار هر آدم جاهلی می‌تواند، باشد.

باید انسان‌ها را بر مبنای خوبی‌ها و بدی‌هایشان بسنجیم و باید با تفکر و اندیشه بدانیم که در موضوع انتقام و یا بخشش همیشه چیزی به‌نام «خدا» که می‌توان به او توکل کرد؛ وجود دارد.

در خصوصِ موضوع دوم و پاسخ به سؤالات طرح شده، جناب آقای مهندس می‌فرمایند: این موضوعات ذهن متخصصین در سطح جهانی را درگیر کرده است؛ اما صراحتاً اعلام نمودند، زمانی که افراد دانش، آگاهی و آموزش‌های لازم را دریافت کنند، می‌توانند با اجرای صحیح روش DST، کاهش پلکانی و استفاده از داروی اپیوم تینکچر (OT) به‌صورت کنترل شده طی سه نوبت صبح، ظهر و شب با میزان و دوز مشخص تا رسیدن به نقطه صفر انجام دهند که این امر ارتباط مستقیمی به حمایت، آموزش‌ها و راهنمایی‌ دیگر اعضای کنگره دارد.

در روش DST اگر فرد آن را بشناسد و رهنمون‌های لازم را به‌خوبی مطالعه کرده باشد به این هدف دست می‌یابد. گرچه با شرکت در جلسات و حضور در لژیون، این کار به مراتب آسان‌تر می‌گردد؛ درست مثل کسی که بخواهد به تنهایی قله اِورست را فتح کند! مطمئناً به صورت گروهی این کار بهتر انجام می‌گردد و این روش نه تنها در درمان اعتیاد بلکه در کاهش وزن هم صدق می‌کند.

جمعیت احیای انسانی کنگره‌،۶۰ سازمان مردمی و غیر دولتی است که با هدف کمک به افرادی که با اعتیادِ خود دست به گریبان هستند، توسط جناب آقای مهندس حسین دژاکام در سال ۱۹۹۸ میلادی، ۱۳۷۷ هجری شمسی تأسیس گردید و مدل اولیه آن پیرامون نحوه اداره و شکل کلی جلسه تا حدودی برگرفته از مدل سازمان معتادان بی‌نام می‌باشد که جناب مهندس حدود ۷ ماه در آنجا به انجام تحقیقات شخصی می‌پرداختند؛ اما در انجام کلیه فعالیت‌های تحقیقاتی اَعم از تحقیقات پزشکی، متد درمانی و جهان‌بینی جناب مهندس خود رأساً اقدام نموده‌اند.

بطور کلی بنیان کنگره‌۶۰، بر این اساس است که فرد رها شده به دیگر مصرف‌کنندگان در حال مصرف مواد مخدر کمک می‌کند.

شعار کنگره۶۰، این‌است «بیائید، این آتش ویرانگر را مهار کنیم.»

کلیه اقدامات این سازمان به‌صورت دقیق و حساب شده است و دارای مجوز وزارت کشور می‌باشد؛ هدف آن کاهش عواقب مخرب اعتیاد است و محور فعالیت‌های آن مشتمل بر آموزش، پیشگیری، مهار و راهنمایی درمان اعتیاد است و اهداف اصلی آن ارائه پژوهش‌های علمی، راهکارهای عملی جهت شناخت رابطه میان روان انسان و وابستگی به مواد مخدر و ارائه راهنمایی و متدی کارآمد برای مصرف‌کنندگان و خانواده‌های آنان می‌باشد.

کنگره۶۰، دارای کارگاه‌های آموزشی ویژه آقایان مسافر، خانم‌های مسافر و خانواده‌ها (همسفران آقا و خانم) می‌باشد؛ به شخص مصرف‌کننده «مسافر» به همراه او «همسفر» می‌گویند، آن‌ها در سفر رهایی، همراه یکدیگر هستند.

با تشکر از همسفر مریم و همدلی شما یارانِ جمعِ محبت

منبع: سی‌دی «ویلیام2» / مهندس دژاکام

نویسنده، تایپ: همسفر مریم، رهجوی کمک راهنما همسفر زهرا (لژیون چهاردهم)

ویراستار: همسفر وجیهه، رهجوی کمک راهنما همسفر فاطمه (لژیون دوم) و همسفر زهرا، رهجوی کمک راهنما همسفر معصومه (لژیون نهم)

تدوین عکس، تنظیم و ارسال: همسفر اعظم، رهجوی کمک راهنما همسفر اعظم (لژیون یک)

همسفران نمایندگی شفا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .