English Version
English

رسیدن به رهایی و آزادی

رسیدن به رهایی و آزادی

آن‌کس که بداند و بخواهد که بداند

خود را به بلندای سعادت برساند

سلام دوستان مریم هستم همسفر کاظم
مسافر من با بیش از ۳ سال تخریب وارد کنگره شدند؛ آنتی‌ایکس مصرفی شیره و تریاک؛ به کمک راهنمایی آقای حسن آزادواری و الآن هم چهار ماه است، وارد سفر دوم شدند؛ ورزش مسافرم شنا؛ ورزش خودم دارت؛ مسافر من عضو لژیون سردار هستند. من هم ۸ ماه سفر می‌کنم، با کمک‌راهنمایی پهلوان خانم هما

روز اول با دیدن جمعیت زیاد و این‌که دست هم را می‌گیرند، به هم دلداری می‌دهند و درد مشترکی گاهاً دارند، اما همه امیدوارند؛ برایم جالب بود و تابلو بزرگ که عکس عقاب و بالای آن نوشته شده بود «اللّٰه» خیلی دلم‌ آرام‌ شد. در جلسات اول ورودم یکی از بچه‌ها که دنور شده بود، خیلی خوشحال و حس بسیار عالی داشت. خانم هما درباره عضو لژیون سردار شدن و حس و حال آن برای ما صحبت کردند و گفتند: یکی از راه‌های خدمت کردن، عضو لژیون سردار شدن است که باعث آرامش و قوت قلب می‌شود و مثل یک طناب نامرئی ما را به کنگره وصل می‌کند. همین‌طور وقتی کتاب۶۰ درجه را می‌خواندم، از سخنان استاد سردار، رعد و ... به وجد می‌آمدم؛ انگار مستقیم با من صحبت می‌کرند و این‌که قرار است اتفاقات خوب برایم بیفتد و هر کاری با همان شرایط مورد علاقه خودم، برایم درست می‌‌شود؛ خیلی خیلی خوشحالم و امیدوارم بتوانم دنور شوم. خوشحالم که ماندم و سفر می‌کنم. هر چند سختی‌ها هست و من گاهی احساس ضعف می‌کنم؛ اما انرژی کائنات روز به روز برایم آشکارتر می‌شود و مطمئن هستم در راه درستی قدم گذاشتم. در این مدت توانستم بر ترسم از رانندگی غلبه کنم و در مقابل رفتار نادرست دیگران توانستم، کمتر ناراحت شوم و...

«هر بندی زمانی دارد» تجربه خودتان را از این جمله برای ما بیان کنید؟
خانم هما، در جلسات اول گفتند: هر چیزی زمان خودش را دارد. از این جمله امیدوارکننده‌تر؛ این‌که مریم صبور باش؛ پایان شب سیاه، سفید است.

دستاورد شما از یادگیری هنرِ زیستن در کنگره۶۰، چیست؟
زندگی هم نیاز به آموزش دارد؛ چیزی که در هیچ جا به من نگفتند. با گوش دادن به هر سی‌دی اگر بتوانم یک جمله آن را عمل کنم، تأثیراتش را حتماً می‌بینم.

شما چگونه می‌توانید بوم زندگی‌تان را نقاشی کنید؟
چقدر زیبا آقای مهندس زندگی را به بوم نقاشی تشبیه کردند. مطمئناً با انجام ارزش‌ها و دوری از ضدارزش‌ها و البته لبخند، چون به‌نظرِ من لبخند، بوم را درخشان می‌کند.

تفاوت خانم مریم عزیز از روز اول و تغییراتی که اکنون در شما و زندگیتان ایجاد شده، چیست؟
مریم روز اول دنبال درست کردن بود، اما شاید جاذبه و دافعه هر نیروی بازدارنده را درک نکرده بود و به قولی خودش را به آب و آتش می‌زد؛ اما الان توانست بر ترس غلبه کند، آرام‌تر با مسائل برخورد کند، نیروهای بازدارنده را بشناسد و بیشتر شاد باشم.

یک جمله آقای مهندس که هر وقت آن را می‌شنوید، برای شما القای خیر و برکت دارد، چیست؟
ما در پی هم روان شده‌ایم تا برسیم به جایی که از آنجا انشعاب یافته‌ایم.

رابطه نظم، انضباط و احترام را در چه می‌بینید؟
نظم و انضباط یعنی؛ احترام به قوانین. خریدن سی‌دی، گوش دادن و نوشتن آن تا به نتیجه برسم و فرمان‌بردار کمک‌راهنما عزیز باشم، چون ایشان این راه را رفتند و به نتیجه خوب رسیدند و سر وقت حاضر شدن در جلسات، با ادب و احترام صحبت کردن.

ارتباط تمثیل ساعت یا طبیعت با نظم، انضباط و احترام را چگونه بیان می‌کنید؟
طبیعت هم با نظم است؛ هر فصل زمان و مدت خاص و گردش زمین و ماه؛ از این همه نظم در کهکشان‌ها و یا در هر سلول بدن، متحیرم! این نظم‌ها با قوانین خاص اجرا می‌شوند و در واقع به قوانین هم احترام می‌گذارند.

چطور می‌توان در زندگی «در حال ساختن باشیم نه بافتن»؟
ساختن یعنی؛ چیز جدید دیدن؛ یعنی در انجام هر کاری نتیجه آن را چه خوب و چه بد ببينید؛ در حالی که بافتن یعنی؛ پیچ و تاب و گره، اندر گره. به‌نظرم وقتی آموزش می‌بینید که چطور با مسائل کنار بیائید و آن‌ها را حل کنید تا به نتیجه درست برسید، یعنی می‌سازید؛ درست مثل همین که هفته‌ای دو تا سی‌دی گوش می‌دهیم و نواقص خود را پیدا می‌کنیم و تصمیم می‌گیریم تا حل کنیم.

چرا در کنگره۶۰، همه یکدیگر را دوست دارند؟
آنچه باور است، محبت است و آنچه نیست، ظروف تهی است. پیوند محبت به نظرم عامل دوست داشتن بچه‌ها است. در لژیون بچه‌ها خالصانه به هم کمک می‌کنند و حرف هم را بدون قضاوت گوش می‌دهند.
استاد راهنمایی که به خوبی درک می‌کند و پیشنهادهایی که همیشه ثمره داده و روز به روز شکوفاتر می‌‌شویم و خود و استعدادها را می‌شناسیم و این حس خوبی به ما می‌دهد.

حفظ حال خوش در زندگی به چه مراقبت‌هایی نیاز دارد؟
سؤال سختی است. حفظ حال خوش به نظرم تعادل داشتن و اجرای آن است. تعادل داشتن برای من سخت است؛ اما تمرین می‌کنم، چون آقای مهندس گفتند: ذره ذره جلو بروید و آرام باشید.

جمعیت احیای انسانی کنگره۶۰، بر چه پایه و اساسی پایه‌ریزی شده است؟
معرفت، عدالت و عمل سالم

لطفاً حسِ خود را نسبت به واژه‌های زیر بیان کنید:


استاد سردار: یک نیروی ماورائی برای کمک و عمل درست


لژیون سوم: آرام‌بخش برای همدردی


پهلوان هما: یک الگوی قوی و مثل کوه که رسم زندگی را یادم دادند.


عقاب درون: پرواز درون با عقاب که بالاتر از تمام پرندگان اوج می‌گیرد و بسیار پرواز گوارایی است.


خواسته شما: رسیدن به رهایی و آزادی

تشکر از همسفر مریم عزیز، بابت زمان و انتقالِ تجربیات آموزنده‌ 

تهیه و رابط گفت‌وگو: همسفر نرگس، رهجوی کمک راهنما همسفر نجمه (لژیون دوازدهم)

ویراستاران: همسفر وجیهه، رهجوی کمک راهنما همسفر فاطمه (لژیون دوم) و همسفر نرگس، رهجوی کمک راهنما همسفر نجمه (لژیون دوازدهم)

تنظیم و ارسال: همسفر اعظم، رهجوی کمک راهنما همسفر اعظم (لژیون یک)

همسفران نمایندگی شفا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .