English Version
English

جشن ستارگان درخشان

جشن ستارگان درخشان


کسی نیست که با شنیدن کلمه اعتیاد، موادمخدر و لغات مترادف آن اضطراب و استرس وجود او را فرا نگیرد و خواسته یا ناخواسته ناگهان این معضل بزرگ را برای خود یا خانواده و عزیزان خود متصور نشود تمام این تصاویر حتی چند ثانیه‌ که از دریچه لنز چشم ذهن افراد عبور می‌کند لرزه بر پیکر خواهد انداخت چراکه ناگهان خود را غرق در گردابی می‌بیند که هیچ راهی به جزء فرو رفتن بیشتر ندارد.دریغ از یک شاخه درخت پوسیده، رسنی برای مستمسک که از این مهلکه خارج شود. عرق سرد بر پیشانی نشسته و خود و داشته‌های خود را برباد رفته می‌داند.
ناگهان بر خود نهیب میزند که همه اینها تصورات و تفکرات است و دیگر تاب آن را هم ندارد که ادامه بدهد. اعتیاد به موادمخدر همچون یک پتک سنگین ضربات سختی را بر پیکره ستون خانواده‌ها وارد کرده وآنها را به سستی و به ویرانی سوق میدهد چه بسا خانواده‌های زیادی بر اثر همین اعتیاد به مواد مخدر متلاشی شدند و عزیزان خود را از دست دادند. اما اینکه چرا تا این حد مقوله اعتیاد به موادمخدر وحشتناک و دلهره آور می‌باشد به این دلیل است که هیچ گونه شناخت و آگاهی نسبت به این موضوع در جهان وجود ندارد و همین عدم شناخت و آگاهی نسبت به مسائل باعث ایجاد ترس و دلهره در افراد می‌شود.
پس از بروز و ظهور یافته‌های جدید در علوم مختلف روش و شیوه‌های مختلفی برای ترک درمان اعتیاد نیز به وجود آمدند اما زهی خیال باطل که هر کدام راهی در بی‌راهی بودند و سر مصرف کنندگان موادمخدر و خانواده‌های عزیز آنان به تاق چه کنم چه کنم جدید و جدیدتری کوفته می‌شد بیمار موادمخدر خسته و خانواده‌ی آنان کوفته که از چاله‌ای به چاهی عمیق‌تر فرو می‌رفتند، جدا از اینکه جان و خاطرشان به مخاطره می‌افتاد هزینه‌های مالی زیادی را برای آنان فاکتور می‌کردند. هر بار گره‌ای کورتر بر گره اآنها افزوده میشد هر مرتبه قرصی و آمپولی بر قرص‌ها و آمپول قبلی افزوده می‌گردید و در نهایت دراثر روزمره‌گی به شمارش روزها پناه به فقط برای امروز بردند اما دریغ و افسوس که فقط و فقط آب در هاون کوبیدن بود، هست و خواهد بود تا جائیکه راه بر همین منوال باشد.
اما این پایان موضوع نیست چراکه آفتاب آمد دلیل آفتاب، همیشه درب روی یک پاشنه نمی‌چرخد همیشه نوری در مسیر مستقیم و ارزشها پدیدار و هویدا خواهد شد. مقوله اعتیاد نیز از این امر مستثنی نیست، در طول بیش از دو دهه فعالیت جمعیت احیای انسانی کنگره 60 که در حوزه پیش‌گیری، درمان و کاهش آسیب اعتیاد و موادمخدر فعالیت می‌کند ده‌ها هزار نفر به راحتی و به سهولت هر چه تمام‌تر از زنان و مردان این مرز و بوم با یک متد کاملا ایرانی به واسطه ابداع فردی به نام مهندس حسین دژاکام به رهایی از موادمخدر رسیده‌اند که به وسیله شناخت انسان وموادمخدر، صورت مسئله اعتیاد شکافته و تاثیرات آن بر جسم روان و جهان بینی ظرف 10 الی 11 ماه ممکن و میسر گردید.
اما آنچه که کنگره60 را در کنار سایر دست‌آوردهای درخشان آن از سایر سازمان‌های مردم نهاد هم‌سو متمایز می‌کند، وجود گرم همراهان و خانواده‌های افراد بیمار مصرف کننده موادمخدر می‌باشد که با نام زیبای همسفران کسانی که سابقه مصرف موادمخدر نداشته و برای تعالی اهداف کنگره60 تلاش میکنند در کنار مسافرانشان، افرادی که برای رهایی از دام اعتیاد شروع به درمان بیماری خود کرده‌اند حضور دارند وچون همیشه شیرزنانه ومردانه پای انتخاب‌شان و پای عزیزان‌شان مرزهای عشق و معرفت و مهربانی را در نوردیدند.
همسفران، ستارگانی درخشان در آسمان زیبای کنگره60 به خود را یاری میرسانند و همچون مکمل بال پروازمسافرشان خواهند شد. عزیزانی، نورچشمانی که در تاریک دوران زندگی بیمارشان مثل شمع آب شده و لب از لب نمی‌شکافتند. مادران و پدران، خواهران و برادران، همسران و فرزندان که گاه و بی‌گاه، شب و روز، خواسته یا ناخواسته، که نه کمتر حتی بیشتر از خود مصرف کنندگان موادمخدر خسارت و آسیب دیدند و حال نیز صبورانه و عاشقانه برای رسیدن به نور به روشنائی برای رهیدن از نادانی مسافر  و همسفر با هم شانه به شانه تلاش می‌کنند و هر یک برای چیدن آرامش بیشتر از این باغ پر بار و ثمر کنگره 60هروله می‌کنند.
خوشحالند که دیگر درمان بیماری موادمخدر آرمان و آرزو و آمالشان نیست چرا که با فرمان‌برداری و انجام به راحتی میسر می‌گردد عزیزان کنگره در دریای مواج و متلاطم امروز بعد از درمان بیماری موادمخدر مشق تعادل می‌کنند و به زیرکی آگاهند که چه مسافر و چه همسفر هر یک باید فقط و فقط نقش خود را ایفا کنند زیرا آموزش‌های ناب کنگره به موازات و به فراخور همگان فراهم است.
ناگفته نماند که دراین بین مسافران وظیفه خطیری بر عهده دارند چون عزیزانی که در طی سال‌ها یا دهه‌ها در کنار مصرف کنندگان موادمخدر دیرور و مسافران امروز رنج و آسیب‌های زیادی متحمل شدند و می‌بایست همواره به بهترین شکل و شیوه ازآنان دلجوئی و جبران خسارت گردد و در این هفته جشن همسفر به طور نمادین با هدیه‌ای در خور و شایسته بخش بسیار کوچکی از آن اقیانوس کاستی‌ها جبران شود هر چند که این مسیر بسیار طئلانی است.
قطره‌ای  از دریا نوشته شد و تمام آنچه که مجال بیان آنها نیست و نبود مدیون و مرهون تلاش‌های بزرگ مردی به نام مهندس حسین دژاکام هستیم که در کنار ایشان همسفران عزیز بانو سرکار خانم آنی بزرگ، بانو آنی کمان‌دار و بانو شانی و استاد عزیز امین دژاکام حضور داشتند و همواره به ساخت این ساختار بزرگ رو به سمت نور و روشنائی کمک کردند. امید است بتوانیم با توکل به خداوند و استفاده از اموزش‌های ناب کنگره در مسیر تعادل حرکت کنیم و آن کنیم که فرمان است. 

 

نویسنده: مسافر امید کتال

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .