English Version
English

باوری در ناباوری

باوری در ناباوری

دوازدهمین جلسه از دوره بیست‌‌وپنجم کارگاه‌های مجازی همسفران نمایندگی صائب تبریزی با دستور جلسه "هفته بنیان" با استادی راهنمای تازه واردین همسفر فاطمه برگزار شد.

سخنان استاد:

 خلقت و هبوط انسان از آسمان‌ها چنین آغاز می‌شود؛ ادموند و هلیا از فرمان سرپیچی کرده و از خمر استفاده می‌کنند، بخاطر همین موضوع از بهشت رانده شده و به زمین فرود می‌آیند و از همان ابتدا آفرینش مسئله خمر در زندگی انسان بوده، چه بسیار انسان‌های که بخاطر این دانش کشف نشده، جان باختند. چه خانواده‌هایی که بخاطر این قفل باز نشده، از هم پاشیدند. چه فرزندانی که پدر و مادر خود را از دست دادند و...

همیشه انسان‌های بزرگی در طول تاریخ بوده‌اند که رسالت‌شان حل یک مسئله در کره خاکی است، مطمئنا برای حل مسئله اعتیاد هم دانشمندان زیادی داشتیم که موفق نشدند یا کارشان نیمه‌ تمام مانده و به بعد دیگر سفر کردند، حتما حکمتی هم در این مسئله بوده که سالیان سال انسان با این آتش ویرانگر در جدال باشد و عمق تاریکی آن را با گوشت، پوست و استخوان خود درک کند.

 سالیان سال، با روش‌هایی غلط، چون روش سقوط آزاد، شلاق درمانی، سم زدایی و... در پی ترک دادن بودند، غافل از اینکه همه آن‌ها نه تنها اثر مطلوبی نداشت، بلکه در مواردی اوضاع از قبل هم بدتر می‌شد. آقای مهندس حسین دژاکام، هم یکی از افرادی بودند که هفده سال درگیر بیماری اعتیاد بوده و دو بار هم اقدام به ترک اعتیاد کرده بودند که موفق نبوده و حالشان هم بدتر از قبل شده بود.

ایشان در ماه مبارک رمضان سال ۱۳۷۵ به قصد روزه گرفتن به وعده‌های مصرفی خودشان سر ‌و‌ سامان دادند، بدون این‌که خودشان تصمیم به درمان اعتیاد داشته باشند، برای آزمایش خود یک وعده از پنج وعده مصرفی خود را حذف می‌کنند و این‌جا بود که سفر هزار فرسنگی با اولین قدم ایشان و راهنمایی استادانشان آغاز شد. برای باز شدن قفل اعتیاد، ابتدا لازم بود، کلیدش پیدا می‌شد که پیش از آن کشف نشده بود، ابتدا لازم بود، صورت مسئله اعتیاد حل شود، آقای مهندس با این عمل عظیم خود کلید را پیدا کردند و به آسانی قفل اعتیاد باز شد.

ایشان با ابداع روش DST ابتدا خود در تاریخ پانزدهم آذر ماه سال ۷۶ به درمان رسیدند که تمام صورت مسئله اعتیاد و این وقایع مهم در کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر ثبت گردیده است و سندی هست بی‌نقص. اکثر ما با خواندن کتاب 60 درجه خودمان را جدا از این خانواده بزرگ نمی‌بینیم، با ناراحتی آنان ناراحت و با اشک شوق خانم آنی بزرگ در قسمت "باوری در نا باوری" ما هم اشک شوق از گوشه چشممان سرازیر شد، چون ما جدا از این خانواده و این نوشته‌ها نیستیم. پیوند محبت میان اعضای کنگره 60 به محکمی برقرار است، اگر پیوند محبتی نبود، آقای مهندس با درمان خود دیگر به فکر ما نبودند و تنها به کار و زندگی خودشان می‌پرداختند و آن وقت خدا می‌دانست، چه بلاهایی که سرما نمی‌آمد، ولی ایشان ماندند و جنگیدند، سلاحشان هم عشق و محبت بود. اولین جلسه کنگره 60 را در ۳۰ شهریور ۷۶ آن هم با هشت نفر تشکیل دادند.

اگر الان هزاران نفر با روش DST و داروی OT آن هم به راحتی درمان می شوند، اگر خودمان فرزندانمان شاد هستیم، همه را مدیون عشق و ایستادگی آقای مهندس دژاکام، بنیان کنگره 60 هستیم و همچنین پیشکسوتانی که سختی راه را متحمل شدند، رفتند و آمدند تا کنگره 60 را به شهر تبریز یا دیگر نقاط کشور ببرند تا خانواده‌ها را احیاء کنند. هر کدام از این عزیزان از پیشگامان و برای ما اعضای کنگره 60، عزیز و محترم هستند؛ در هر کجای دنیا باشند، برایشان آرزوی موفقیت و سلامتی دارم و خدمتگذارانی که از این دنیا رخت بر بستند تا در دنیای دیگر خدمت کنند، یادشان را گرامی می‌داریم. با تمام وجود شاکر خداوند هستیم، بخاطر آفرینش چنین انسان‌های بزرگی که سر راه زندگی ما قرار داد تا ما از تاریکی نجات یابیم.
در آخر هفته بنیان را خدمت بنیان کنگره آقای مهندس، خانم آنی بزرگ، استاد امین، خانم آنی کماندار، خانم شانی و تک‌تک اعضای کنگره 60 تبریک عرض می‌کنم.

رابط لژیون: همسفر لاله لژیون پنجم

ارسال مطلب: همسفر کبری

همسفران نمایندگی صائب تبریزی 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .