English Version
English

در جهان‌بینی اولین چیزی که یاد گرفتیم «مثلث دانایی» است؛ که دارای سه ضلع «تفکر، تجربه و آموزش» است.(نمایندگی رز)

در جهان‌بینی اولین چیزی که یاد گرفتیم «مثلث دانایی» است؛ که دارای سه ضلع «تفکر، تجربه و آموزش» است.(نمایندگی رز)

چهارمین جلسه از دوره ششم سری کارگاه‌های آموزشی_خصوصی خانم‌های مسافر نمایندگی رز، با استادی مسافر عاطفه، نگهبانی همسفر کبری و دبیری همسفر فاطمه با دستور جلسه «رابطه یادگیری و معرکه‌گیری» روز سه‌شنبه 8 آذرماه ۱۴۰۱ راس ساعت ۱۱:۳۰ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان عاطفه هستم یک مسافر.

امروز یکی از دستور جلسات خوب کنگره را داریم که به ما یادگیری بدون معرکه‌گیری را آموزش می‌دهد. این دستور جلسه در حفظ نظام کنگره کمک می‌کند، همان‌طور که در این ۲۵ سال مستدام و بدون تغییر بوده است. اهمیت درک رابطه یادگیری و معرکه‌گیری برای این است که؛ ما بتوانیم درست آموزش بگیریم و آموزش‌هایمان را عملی کنیم.

برای عملی کردن آموزش‌ها، ما یاد گرفتیم‌ هفته‌ای حداقل یک سی‌دی بنویسیم و خودمان را از حاشیه دور نگه‌داریم. وقتی در کنگره با فردی، مشکلی پیدا می‌کنیم، باید با همان شخص آن موضوع را مطرح و حل کنیم. وقتی مسئله را بیان می‌کنیم، ممکن است او منظورش چیز دیگری بوده و ما اشتباهی دریافت کرده‌ایم و این‌گونه مسئله ختم به خیر می‌شود و به حاشیه نمی‌رسد. ولی اگر به شخص دیگری بگوییم، ممکن است او هم برداشت خودش را به ما انتقال دهد و چیز بدتری به افکارمان اضافه شود و باعث معرکه‌گیری ما شود.

https://up.c60.ir/repository/11463/4d74f6e8-cf51-4a96-ab63-9527b99db297.jpg

در کنگره کسی که خواهان رهایی باشد به درمان می‌رسد. فردی که خواسته‌اش قوی نباشد و درست حرکت نکند و به حرف راهنما و مرزبان‌ها گوش ندهد، قطعاً وارد معرکه‌گیری می‌شود. آموزش گرفتن و دریافت مطالبش کم می‌شود.در گذشته افرادی در میدان‌ها یا پارک‌ها، اشخاصی را دور خودشان جمع می‌کردند و با انجام کارهای نمایشی، مردم را سرگرم و در آخر هم یک مبلغ ناچیزی جمع می‌کردند. ما باید علم و دانش‌مان را بالا ببریم تا بتوانیم از این حواشی و معرکه‌گیری ها  دورباشیم.

کنگره به ما جهان‌بینی را یاد می‌دهد که وارد معرکه‌گیری نشویم. در جهان‌بینی اولین چیزی که یاد گرفتیم «مثلث دانایی» است؛ که دارای سه ضلع «تفکر، تجربه و آموزش» است. این سه ضلع باید کنار هم و به یک اندازه رشد پیدا کند تا به دانایی مؤثر برسیم.

زمانی که من مرزبان بودم، افرادی نزد من می‌آمدند و از دیگران گله و شکایت می‌کردند. اگر من به این مسائل دامن می‌زدم، باعث ایجاد معرکه‌گیری و حاشیه می‌شد. من اولین کاری که انجام می‌دادم این بود که با آن فرد حرف می‌زدم و سعی می‌کردم خیلی زود مسئله را حل کنم که باعث ناراحتی نشود. ما باید یاد بگیریم از حاشیه دور باشیم تا به آموزش درست، رهایی و دانایی مؤثر برسیم.

کسی که می‌خواهد سطح جهان‌بینی‌اش بالا برود، می‌بایست روی دانایی‌اش بیشتر کار کند. کنگره فقط برای درمان اعتیاد نیست، بلکه برای یادگرفتن و استفاده از جهان‌بینی در تمام سطوح زندگی است. آموزش‌ها را یاد بگیریم و عملی کنیم. کسی که بتواند مطالبی که در جزوات و سی‌دی‌ها وجود دارد را عملی کند، به جهان‌بینی درستی رسیده است. امیدوارم این برای همه ما اتفاق بیافتد.

https://up.c60.ir/repository/11463/b1486bf6-69af-4c47-9636-5fa4ec05ba87.jpg

دریافت نشان رهایی 

گردآوری و تایپ: همسفر فاطمه _نمایندگی رز.
ویرایش: همسفر مریم_ نمایندگی رز
بازبینی: همسفر سل‌ماز_کمک راهنما _نمایندگی رز
ارسال: همسفر فاطمه

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .