English Version
English

اخبار لژیون‌ ویلیام وایت_ نمایندگی رز.

اخبار لژیون‌ ویلیام وایت_ نمایندگی رز.

دستور جلسه: «رابطه یادگیری و معرکه‌گیری»

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان ملیحه هستم یک مسافر.

دستور جلسه این هفته «رابطه یادگیری و معرکه‌گیری» است. در گذشته شخصی، گروهی از مردم را به دور خود جمع می‌کرد و با کارهایی مثل پاره کردن زنجیر، انداختن مار دور گردن و از این قبیل کارها آن‌ها را سرگرم می‌کرد و در پایان هم مبالغ بسیار ناچیزی به دست می‌آورد که به این عمل معرکه‌گیری می‌گفتند.

در زندگی روزمره به شکل‌های مختلف، زمانی که انسان از مسیر آموزش و یادگیری دور می‌شود، این امر اتفاق می‌افتد. استاد امین در سی‌دی جهان‌بینی اشاره می‌کنند؛ «انرژی در جهان مادی معادل پول است.» یعنی اگر ما وارد معرکه‌گیری دیگران شویم، ناخواسته انرژی زیادی از دست می‌دهیم. چون این افراد ما را با سخنان پوچ و بی‌پایه و اساس به حاشیه می‌برند و حس‌های منفی مانند تنفر، حسادت، قضاوت، تجسس و غیره را به ما القا می‌کنند.

در کنگره هم ممکن است این اتفاقات رخ دهد؛ یعنی کسی در مسیر آموزش نیست، با مظلوم‌نمایی عده‌ای را دور خود جمع می‌کند، کم‌وکاستی‌ها و خوب سفر نکردن خود را به گردن رفتار‌های راهنما و دیگران می‌اندازد و به‌نوعی می‌خواهد خود را تبرئه کند. اصولاً معرکه‌گیری زمانی اتفاق می‌افتد که ما نمی‌خواهیم مسئوليت زندگی و کارهایمان را بپذیریم.

فردی که غرق در کارهای ضد ارزشی مثل مصرف مواد مخدر، رشوه گرفتن، دروغ‌گویی، مصرف سیگار، افکار منفی و غیره است، قطعاً به‌جز خودش، همه را مقصر نشان می‌دهد. من زمانی که سیگار می‌کشیدم اگر کسی اعتراض می‌کرد یا می‌خواست مرا نصیحت کند، سریع جو را شلوغ می‌کردم و شروع به معرکه‌گیری می‌کردم و درنهایت قضیه را کاملاً به نفع خودم برمی‌گرداندم.سیستم هستی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی‌شده است که؛ افرادی که در مسیر ضد ارزشی حرکت می‌کنند به حال خوب نمی‌رسند، مگر تزکیه و پالایش را از خود شروع کنند.

طبق فرمایش جناب مهندس «سیستم کنگره 60 مانند گردباد است»، افرادی که با آموزش‌ گرفتن، تزکیه و پالایش درصدد رسیدن به تعادل و حال خوش هستند، در وسط این گردباد اوج گرفته، بالا می‌روند و به رشد و تعالی می‌رسند. سایرین که در حاشیه هستند، ازجمله معرکه‌گیرها، از گردانه خارج‌شده و به بیرون پرتاب می‌شوند.پیام کنگره 60، پیام صلح و دوستی با خودمان و جهان هستی است. زمانی من می‌توانم با خودم در صلح باشم که با دوری از ضد ارزش‌ها، تقویت مثلث دانایی و با کاربردی کردن آموزش‌ها در صراط مستقیم قرار بگیرم.

نکته آخر این‌که هستی و کائنات هیچ‌چیز را رایگان به ما نمی‌دهد. برای به دست آوردن هر چیزی باید بهای آن را بپردازیم. برای رسیدن به‌سلامتی، تعادل و حال خوب باید گوش شنوا داشته باشیم، از حاشیه‌ها به‌ دورباشیم و به‌موقع در جلسات حضورداشته باشیم. با نوشتن سی‌دی‌ها و کاربردی کردن آن‌ها آگاهی خود را بالا ببریم و بدانیم کسی که در معرکه‌گیری باشد، مانند کسی است که خود را به خواب‌زده است، به همین علت یادگیری و آموزش در او اتفاق نمی‌افتد.

گردآوری و تایپ: کمک راهنما مسافر ملیحه_ نمایندگی رز.
ویرایش: همسفر مریم_ نمایندگی رز.
بازبینی و ارسال: همسفر فاطمه
عکس: گروه عکاسی نمایندگی رز
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .