English Version
English

گروه خانواده - تحمل با صبر فرق می کند

گروه خانواده -  تحمل با صبر فرق می کند

با سلام وادب خدمت خانم فاطمه عزیز، ضمن تشکر از شما خواهشمندم خودتان را معرفی بفرمایید ؟

سلام دوستان فاطمه هستم همسفر وحید؛ مسافر من با بیش از پانزده سال تخریب وارد کنگره شدند، و آخرین آنتی ایکس مصرفی شیره و تریاک خوراکی و کشیدنی است، مدت سفر یازده ماه، روش درمان دی اس تی با داروی درمان شربت اوتی، کمک راهنمای مسافرم آقای محسن بوستانی و کمک راهنمای خوب خودم خانم طاهره وفا کش، ورزش مسافرم والیبال و ورزش خودم شطرنج است و الان به لطف خدا و دستان پر توان آقای مهندس دو سال است که آزاد و رها هستیم .

 

چگونه با کنگره آشنا شدید؟
من از طریق یکی از دوستانم با کنگره آشنا شدم، من وقتی که به خانه دوستم می رفتم، کتاب چهارده وادی از آقای مهندس را آنجا دیدم و مطالعه کردم و از دوستم سوالاتی پرسیدم ایشان گفتند؛ کتاب برای کنگره است و توضیحاتی در مورد کنگره دادند و گفتم می توانم کتابتان را به امانت ببرم؟ گفتند: نه این کتاب را نمی‌شود به امانت داد، خودتان اگر توانستید باید خریداری کنید و من خیلی مشتاق شدم که به کنگره بیایم، سعی داشتم مسافرم در کنگره ثبت نام کند، مخصوصاً برای حال روحی خودم  که بتوانم به کنگره بیایم.

 

کمی از زندگی قبل از کنگره برایمان بگویید؟
قبل از کنگره فکر می کنم همه ما که با یک مصرف کننده زندگی می کردیم آن آرامش لازم را نداشتیم و خیلی کارها را از روی عدم آگاهی انجام می دادیم، چون آن آگاهی لازم را نداشتیم، به مشکل بر می خوردیم و ما همیشه به مصرف کننده به چشم یک مجرم نگاه می کردیم و خیلی توقع های بی جایی داشتیم.
نقطه تحملم خیلی پایین بود، همیشه به من می گفتند: صبر زیادی داری، البته خود من هم فکر می کردم که صبر زیادی دارم ولی در صورتی که حالا میفهمم که من صبر نمی کردم بلکه تحمل می کردم، بعد از چند وقت که تحمل می کردم، دیگرتحملم به پایان می رسید و خیلی جاها به هر بهانه‌ای سر و صدا می کردم و ناراحتی پیش می آمد، ولی حالا فهمیدم که تحمل با صبر فرق می کند و الان خدا را شکر می کنم که نقطه تحملم بالا رفته است و خیلی چیزها را آموزش گرفته ام.

 

نظرتان درباره اعتیاد چیست؟
اگر درباره اعتیاد خواسته باشم بگویم، قبل از کنگره اعتیاد را یک نوع جرم می دانستم، البته اعتیاد مواد مخدر و مصرف کننده را که می گفتیم و معتاد را مجرم می‌دانستم، ولی الان در کنگره آموزش میبینیم که، اعتیاد یک نوع بیماری است، فرقی نمی کند اعتیاد به هر چیزی می تواند باشد، اعتیاد به مواد مخدر مثل تمام اعتیاد های دیگر است مثلاً هر کسی به یک چیزی اعتیاد پیدا می کند خوب این اعتیاد به مواد مخدر هم خودش یک نوع بیماری محسوب می‌شود که آن را به عنوان یک بیماری می توانیم نگاه کنیم.

 

لطفاً بفرمایید که چه جایگاه های خدمتی را در کنگره ۶۰ تجربه کرده اید؟
من در کنگره در سایت خدمت می کنم، دو هفته‌ای که به بیرجند آمدم در جایگاه کمک راهنمای تازه واردین و جایگاه کمک راهنمایی خدمت کردم.

 

نظرتان را در مورد شعبه بیرجند بفرمایید؟
در مورد شعبه بیرجند باید بگویم با آن که تازه تاسیس بود ولی من واقعاً از بچه های بیرجند خیلی درس ها آموختم، همسفر ها خیلی قوی هستند، خدا را شکر می کنم من در شعبه خودمان و در لژیون خودمان هم گفتم، واقعا خیلی برایم جالب بود با اینکه تعدادشان کم بود ولی همسفر ها خیلی محکم و قوی جلو می رفتند، با همان تعداد کمی که همسفر بودند هر کسی هر خدمتی که داشت به نحو احسنت خدمتش را انجام می داد و خیلی تجربه عالی بود، و من توانستم کنار بچه های بیرجند آموزش بگیرم.

 

ضمن عرض خسته نباشید و تشکر بابت وقتی که در اختیار ما قرار دادید در پایان اگر صحبتی دارید بفرمایید؟
در پایان باید بگویم که از آقای مهندس و خانواده محترمشان تشکر می کنم و انشاالله خداوند به ایشان طول عمر با عزت بدهد که همچین راهی را به تمام انسانها نشان دادند، آقای مهندس در یکی از سی دی های شان گفتند: من کاری می کنم که انسان ها را به خودشان معرفی کنم و این بهترین کاری بود که انجام دادند، ایشان راه مستقیم را به ما یاد دادند و خدا را شکر می کنم که به کنگره آمدم، امیدوارم که بتوانم این راه را ادامه بدهم و تا جایی که امکان داشته باشد و در توانم باشد خدمتگزار همیشگی کنگره باشم.

 

تایپ: همسفرمریم

ویرایش: همسفر زهرا

ارسال خبر: همسفر عالیه

همسفران نمایندگی بیرجند

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .