English Version
English

کارگاه آموزشی جهان‌بینی؛ بنیان کنگره 60

کارگاه آموزشی جهان‌بینی؛ بنیان کنگره 60

هفتمین جلسه از دوره هفتاد و هفتم کارگاه‌های آموزشی کنگره ۶۰؛ ویژه مسافران و همسفران؛ با استادی و نگهبانی بنیان کنگره ۶۰ مهندس حسین دژاکام و دبیری همسفر افسانه با دستورجلسه "بنیان کنگره 60" چهارشنبه 09 آذر ماه ۱۴۰۱ ساعت 10:0۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان حسین هستم یک مسافر.

ابتدا شرح کارهای انجام شده را می دهم

هفته گلریزان انجام شد. جشن های گلریزان به مقدار لازم برگزار نشد. یک سری ارقام ها را بعضی شعب می گویند اما هنوز پرداخت نشده است. ما مرتب برای رهن و زمین در حال پرداخت هستیم. اگر می توانستیم جشن هایمان را برگزار کنیم خیلی بهتر هفته گلریزان انجام می شد.

یکی از کارهایی که در حال انجام هستیم آزمایش خون است که از بچه هایی که بالای یکسال رهایی دارند و در دوران کرونا D.SAP را استفاده کردند  بررسی می کنیم که چه واکنش هایی در جسم شان رخ داده و این آزمایشات در اندازه سلولی، مولوکولی انجام می گیرد. بزرگترین انجمن های علمی از ما درخواست کردند که اینکار را انجام دهیم. هفته گذشته بیش از 150 نفر از آقایان را تست خون گرفتیم و از خانم های همسفر نیز جمعه در پارک طالقانی این تست خون را می دهیم. موقعی که تست را گرفتیم به آن ها نتیجه آزمایش را می دهیم و اگر بخواهند بیرون انجام دهند هفتصد الی هشتصد هزارتومان هزینه اش است. این آزمایشات را در آزمایشگاه خود کنگره انجام می دهیم. کسانی که علاقه مند هستند می توانند بروند و آزمایش بدهند.

مسئله دیگر سی دی ها است. بچه ها خیلی خوب از نوشتن سی دی ها استقبال می کنند. راهنما ها باید سی دی رهجو را برای گرفتن رهایی کنترل کند تا سی دی ها کامل باشد. اگر سی دی ننوشتند به مرزبانی ارجاع دهید. برای درمان نوشتن سی دی الزامی است و بی سواد اصلاً قبول نمی کنیم و رهجوی بی سواد امتیاز منفی برای ایجنت و راهنما است.

 

کارهایی که ما انجام دادیم شاید مسائلی است که از نظر انسان ها این مسائل لاینحل است و اصلاً راه حلی ندارد. نمی خواهم به درمان سرطان بپردازم بلکه همین اعتیادی که اکنون در حال درمان آن هستیم. درمانی مبتنی بر این که فرد درمان شده برود در آزمایشگاه تولید مواد مخدر کار کند اما هرگز وسوسه نشود. بزرگترین و پیشرفته ترین جوامع علمی جهان نتوانستند به درمان اعتیاد برسند. ویلیام از من خواسته است که یک کتاب مشترک در رابطه با اعتیاد بنویسیم تا مرجعی باشد برای متخصصان.

مسئله دیگر سیگار است. سیگار هرگز در بیرون از کنگره 60 قابل حل نیست اما در کنگره 60 به راحتی درمان می شود. حتی بزرگترین اساتید روانپزشکی آمریکا مانند آقای جرج کلیندر که از اساتید دانشگاه هاروارد است از ما پرسید که برای درمان سیگار ما باید چه کار کنیم. مسئله سیگار در سطح جهان لاینحل است اما در کنگره 60 به راحتی انجام می شود.

مسئله بعدی کاهش وزن است که در بازارش پر از کلاهبردار است و هیچکدام از روش ها جواب نمی دهد. مسئله سیگار و اعتیاد به راحتی در کنگره 60 انجام می شود. کاهش وزن نیز به راحتی میشود بچه ها سی الی پنجاه کیلو وزن کم می کنند. بدون اینکه رژیم غذایی خاصی بگیرند و یا به سیستم عصبی شان و جسم شان آسیبی وارد شود. راهنمایان کاهش وزن گروه گروه در حال ازدیاد هستند.

زمانی که پیام وادی چهارده را می خوانیم همین معنا را دارد که شکافتنی ها را بشکافید. غیرقابل حل ها را حل کنید. دیگرانی هستند که چندین سال پاکی داشتند و آمده اند کنگره درمان شده اند. این مسائل را باید درک کنیم و خوشحال و سپاسگزار باشیم که در حال انجام است.

از عزیزان خواهش می کنم افراد مریض را پیش من نیاورید ما فعلا در مرحله جانوری هستیم و با جان انسان ها نمی توانیم بازی کنیم و مرجعی نیستیم که بتوانیم بیمار قبول کنیم. این عمل در مرحله جانوری در حال انجام است.

بنیان کنگره 60 سه مقاله داد که این سه به اندازه 2000 مقاله دیده شد و اکنون در حال آماده کردن متن برای سخنرانی هستم در یک سمپوزیوم مرتبط با سرطان در آمریکا که ما را به آن دعوت کرده اند. کاری که آنی نیز درباره تغییر بیان ژن انجام داد نیز کم یاب است و مرتب اساتید در رابطه با آن کامنت می دهند. چند روز پیش هم دانشگاه بریستول انگلستان پیشنهاد داد که برای درمان آنفولانزا روی نمونه انسانی به صورت مشترک کار کنیم. گفتند ما خودمان مجوز کمیته اخلاقش را خواهیم گرفت. گرفتن مجوز کمیته اخلاق روی موش حتی بسیار سخت است. زمانی که مجوز کمیته اخلاق برای ما بگیرند در سراسر اتحادیه اروپا می توانیم آزمایشات روی نمونه های انسانی انجام دهیم.

25 سال از زمان شروع کنگره 60 می گذرد و در طول این 25 سال تمام سعی و دقت کنگره 60 این بوده که اگر کسی با کنگره مخالف است برود توجیه کند، صحبت کند تا ایجاد کدورت نشود. ما را زمانی همه مسخره می کردند، فراز و نشیب های زیادی بود اما توانستیم ذره ذره به کمک یکدیگر با آرامش و صبر کنگره را به اینجا برسانیم.

درست است که هفته بنیان راجب من صحبت می کنید. اما باید در رابطه با کل کنگره 60 و نحوه شکل گیری آن و فراز و نشیب هایی که داشته است صحبت کنیم. حتی از کسانی که در کنگره 60 نیستند اما خدماتی را انجام داده اند باید از آن ها یاد کنیم تا نسل های جدید بدانند که کنگره 60 چگونه به اینجا رسید و اعضای قدیمی چقدر مقاومت کردند. در وضعیت کنونی همه با کنگره 60 با دید مثبت و احترام برخورد می کنند. بچه ها همه در رشته های روانشناسی تحصیل می کنند و باید تا مدرک دکتری بروند تا بتوانند روانشناسی جدید را ارائه دهند و روانشناسی کنونی هرگز جوابگو نیست. آیا روانشناسی کنونی می تواند به کسی کمک کند؟ خیر. اما چون فقط کلیشه است از سرزمین های غرب از آن استفاده می کنند.

انسان ها تا زمانی که از نوشتارها و گفتار ها جلوتر نباشند نمی توانند به صحت و سقم آنها پی ببرند. یکی از بچه های ما را که دانشجوی سال اول روانشناسی است استادش او را برده است تا برود برای فوق لیسانس ها صحبت کند و این همه در پرتو کنگره 60 و بنیان کنگره 60 است. ما در این هفته در رابطه با شکل گیری کنگره 60 و شخصیت بنیان کنگره 60 صحبت می کنیم و هیچ بزرگنمایی نیز نمی کنیم. ما حتی یک نفر را از کنگره 60 تا کنون اخراج نکردیم و هرکسی با کنگره ستیز کرده است سعی کرده ایم با آرامش و صبر برخورد کنیم زیرا می دانیم او نمی داند.

اکنون به مرحله ای رسیده ایم که از هر ده نفری که برای پهلوان شدن مراجعه می کنند چهار نفر را قبول می کنم. پهلوانان مبلغ 500 میلیون تومان به کنگره می دهند. اگر چنین افرادی نبودند در کنگره 60 ما به اینجا نمی رسیدیم و نمی توانستیم ساختمان داشته باشیم. هفته بنیان را به همه شما تبریک می گویم در این هفته نیز لازم است از همسفرها تشکر کنم. از همسفر خانم آنی از امین و دخترانم آنی و شانی قدردانی و تشکر می کنم. اگر آن ها با من هماهنگ نبودند من تا اینجا نمی توانستم بیایم و از اساتید خودم نیز تشکر می کنم زیرا اگر نبودند نمی توانستم به این نقطه برسم.

خداوند خیلی ما را مورد محبت قرار داده هرچه شکرگزار و سپاس گزار باشیم باز هم کم است. افرادی زیادی درگیری اعتیاد هستند اما راه را کسی به آن ها نیست که نشان دهد اما خداوند راه را به ما نشان داد و توانستیم شخصیت شکسته خودمان را بازسازی کنیم و آگاهی برسیم که از جان و مال خود بگذریم تا به این نقطه برسیم. برای اینکار باید عاشق باشیم. خداوند به هر کسی اجازه خدمت به بندگانش را نمی دهد و ارزش بسیار بالایی دارد.

ممنونم از اینکه به صحبت‌های من گوش دادید.

نام فایل تاریخ لینک
فایل صوتی ۱۴۰۱/۰9/09 دانلود

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .