English Version
English

کارگاه آموزشی_ یادگیری و معرکه‌گیری مثل دو کفه ترازو است

کارگاه آموزشی_ یادگیری و معرکه‌گیری مثل دو کفه ترازو است

چهاردهمین جلسه از دوره بیست‌‌وهفتم کارگاههای آموزشی خصوصی همسفران کنگره۶۰، نمایندگی وحید با استادی همسفر سلیمه، نگهبانی همسفر سمیه و دبیری همسفر وجیهه با دستورجلسه «رابطه یادگیری و معرکه‌گیری» روز سه‌شنبه هشتم آذر  سال ۱۴۰۱  آغاز به‌کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
اصولا انسان‌ها تاریکی‌ها را تجربه می‌کنند تا پی به عظمت روشنایی‌ها ببرند، یادگیری و معرکه‌گیری مثل دو کفه ترازو می‌ماند هر چقدر یادگیری و آموزش بیشتر باشد کفه ترازوی یادگیری سنگین‌تر می‌شود و ما را از معرکه‌گیری دور‌تر می‌کند.

معرکه‌گیری برمی‌گردد به جهل و ناآگاهی انسان‌ها، اصولاً انسانی که معرکه‌گیری می‌کند نمی‌خواهد اشتباهات خودش را بپذیرد و به خاطر ترسی که دارد از اینکه دیگران در موردش چه فکری می‌کنند شروع می‌کند به معرکه‌گیری و همین باعث می‌شود تا از خواسته‌های خودش دورتر شود هرچقدر ما یادگیری خودمان را بیشتر کنیم و در پی آموزش باشیم دانایی بالاتر می‌رود و ما می‌توانیم از معرکه‌گیری دورتر شویم. مثلا خانه یکی از بستگان دعوت هستیم و صاحب‌خانه غذا تدارک دیده و اتفاقا غذا هم خیلی خوشمزه شده است و همه شروع می‌کنند به تعریف کردن و ما به خاطر حسادت یا هر چیز دیگری حرف رو عوض می‌کنیم. یا یکی خیلی خوب ساز می‌زند، وقتی می‌بینیم بقیه استقبال می‌کنند، بهم می‌ریزیم و فوری بدگویی می‌کنیم و وارد معرکه‌گیری می‌شویم و بخاطر حسادت سعی می‌کنیم ذهن دیگران را منحرف کنیم.

انسان‌ها همیشه باید در حال آموزش و یادگیری باشند چون وقتی از یادگیری‌ها فاصله بگیرند به طرف جهل و تاریکی کشیده می‌شوند و انسانی که در ناآگاهی بماند در سکون خواهد بود و خود‌به‌خود برای اینکه خودش را توجیه کند به طرف معرکه‌گیری می‌رود. خیلی وقت‌ها شده است که در زندگی با همسر یا بقیه افراد خانواده دچار بگومگو شده‌ایم؛ وقتی می‌دانیم مقصر هستیم و می‌توانیم با یک معذرت‌خواهی بحث را تمام کنیم، اما با دادوبیداد معرکه‌گیری می‌کنیم که خودمان را تبرئه کنیم و بقیه افراد را مقصر جلوه بدهیم.

رهایی هفته

رای‌گیری انتخابات نگهبانی

انتخاب شدن همسفر شیرین در جایگاه خدمتی نگهبان جلسه

مرزبان کشیک

تایپ: همسفر زهرا لژیون پنجم

عکس: همسفر لیلا لژیون ششم

تنظیم: همسفر شکوفه لژیون دوم

همسفران نمایندگی وحید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .