English Version
English

زمانی درمان ما کامل می‌شود که ورزش را جدی بگیریم

زمانی درمان ما کامل می‌شود که ورزش را جدی بگیریم

این هفته در خدمت ایجنت محترم پارک شهدای شهرداری اصفهان بودیم و در فضایی صمیمانه گفتگویی داشتیم که نظر شما دوستان را به آن جلب می‌کنیم.

سلام و تشکر بابت اینکه وقت خود را در اختیار ما قرار دادید، لطفا به رسم کنگره خودتان را معرفی کنید؟

سلام دوستان حسن هستم یک مسافر
آنتی ایکس : شیره، تریاک و الکل
روش درمان : D.S.T
داروی درمان : شربت OT
مدت سفر : ۱۰ ماه و چند روز
نام راهنما : آقای حسین ایوبی
رهایی : ۶ سال و ۱۰ ماه
ورزش در کنگره : والیبال

لطفا در مورد ورزش در پارک و تأثیر آن در روند درمان بفرمایید؟

آقای مهندس می‌فرمایند ورزش مکمل درمان است.وقتی ما وارد پارک می‌شویم و می‌آییم از ورزش استفاده می‌کنیم چند اتفاق خوب می‌افتد. یکی اینکه با این صبح زود از خواب بیدار شدن خواب ما تنظیم می‌شود صبح جمعه به جای اینکه تا ظهر بخوابیم هفت صبح بیدار می‌شویم و به پارک می‌آييم و ورزش می‌کنیم به این شکل خواب خود را تنظیم می‌کنیم. خب این قطعاً برای یک سفر اولی در روند درمان او فوق‌العاده مؤثر است و دچار بی‌حالی نمی‌شود و انرژی زیادی دریافت می‌کند. کلاً ورزش برای همه مسافرینی که وارد پارک می‌شوند چه سفر اولی، چه راهنما و چه سفر دومی بسیار مؤثر است و اصلی‌ترین دلیل آن هم این است که می‌توان خواب خود را کنترل نماییم ولی خُب ما یکسری بازپرداخت هم نسبت به جسممان داریم که سال‌ها آمدیم و آن را نابود کردیم و امروز باید آن را بازپرداخت نماییم و یکی از آن باز پرداخت‌ها ورزش کردن است. ما متأسفانه در زمان اعتیاد ورزش را فراموش کرده بودیم و سمت و سوی ورزش نمی‌رفتیم چون اصلا توان آن را نداشتیم ولی امروز که به کنگره آمده‌ایم دیگر این جسم ما نیاز به ورزش دارد و زمانی می‌توان گفت درمان ما کامل می‌شود که ما حتما یک رشته ورزشی را در کنگره داشته باشیم تا جسم ما نیز به سلامتی کامل برسد. یکی از مشکلات عمده و حتی بیماری‌هایی که ممکن است داشته باشیم دلیل آن ورزش نکردن است و اگر شور و نشاط کافی در ما به وجود نمی‌آید دلیلش همین است. یکی دیگر از مزیت‌هایی که ورزش در کنگره برای ما دارد این است که در جهان‌بینی ما هم تاثیر بسزایی دارد و شعاری که کنگره همیشه داشته این است که ما یا می‌بریم و یا می‌آموزیم و باختی در کار نیست و جهان‌بینی همین موضوع برای خود من قابل توجه بود چرا وقتی بازی می‌کنند و می‌بازند ناراحت نیستند و همه خوشحال هستند ؟ اگر کسی بد بازی کند کسی به او حرفی نمی‌زند و دلیلش همین است که همه دارند این شعار را رعایت می‌کنند و واقعا اینجا باختی در کار نیست. یک نفر که صبح از خواب بلند می‌شود و به پارک می‌آید و ظهر با انرژی می‌رود این شخص قطعا پیروز بوده و هیچ موقع باختی برای او وجود ندارد.

لطفا در رابطه با دستور جلسه این هفته که معرکه‌گیری است بفرمایید.

متأسفانه یکسری افراد هستند وقتی به کنگره می‌آیند دچار حاشیه‌هایی می‌شوند. ما یک معرکه‌گیری داریم و یک یادگیری، ما اگر به کنگره آمدیم و قبول کردیم که مشکل داریم و اعتیاد داریم و خواهان درمان هستیم نیاز به یادگیری و آموزش داریم. اگر این آموزش‌ها را فرا نگیریم قطعا هیچ موقع به درمان نمی‌رسیم. شاید بین یادگیری و معرکه‌گیری ظاهرا فاصله خیلی کمی باشد و برخی افراد هستند که وقتی وارد کنگره می‌شوند نمی‌دانند که دارند معرکه‌گیری می‌کنند و یا یادگیری؟ و به شعاری که در سر در نشریات زده شده توجهی ندارند که می‌گوید "اول ندانی را بدان تا بدانی را بدانی" بعضی افرادی که می‌آیند فکر می‌کنند بهتر می‌دانند و دچار منیت می‌شوند و خیلی به آموزش‌های کنگره توجه نمی‌کنند و سعی می‌کنند به گوشه و کنار کنگره بروند و در حاشیه سعی می‌کنند یکسری افراد را با خود هم حس و همراه کنند تا آن افراد سفرشان خراب شود و قطعا افرادی که معرکه‌گیری می‌کنند در پروسه درمان قرار ندارند.

از بیانات شما استفاده کردیم ،در آخر اگر صحبتی هست که می‌خواهید بیان کنید بفرمائید.

یک تجربه شخصی که می‌توانم بگویم این است که وقتی من به کنگره آمدم چیزی که خیلی کمکم کرد و رهایی‌ام را هموار ساخت یکی ورزش و دیگری خدمت کردن در زمین ورزش بود. چون در زمین ورزش با افراد زیادی سر و کار داریم و با رفتار‌های مختلفی برخورد می‌کنیم و این کم کم من را قوی کرد و خیلی برای من آموزش داشت . به نظر من افرادی که توان خدمت کردن را دارند می‌بایست خدمت کنند و ما تا در پروسه خدمت قرار نگیریم خیلی از عیب‌هایمان را متوجه نمی‌شویم. تنها جایی که می‌تواند عیب‌های ما را نشان دهد خدمت کردن است حال چه در شعبه و چه در پارک. ما با خدمت کردن است که متوجه می‌شویم جایگاه ما در جهان‌بینی و هستی کجاست؟ متوجه می‌شویم چه رفتار‌هایی را داریم درست انجام می‌دهیم و چه رفتار‌هایی غلط است.
از شما و همکاران پرتلاش شما در گروه سایت نیز سپاسگزارم که همیشه آماده خدمت کردن و آموزش گرفتن هستید.

من هم از طرف خودم و گروه سایت از شما که صمیمانه ما را پذیرا شدید و به سؤالات ما با دقت پاسخ دادید قدردانی می‌کنم.

ممنون از همراهی شما
مصاحبه و تایپ : مسافر احسان
تنظیم و ویرایش : مسافر سعید

تنظیم و ارسال مطالب:مسافر داوود 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .