English Version
English

برای تغییر صفات باید حس ما تغییر کند

برای تغییر صفات باید حس ما تغییر کند

دومین جلسه از دوره سیزدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه مسافران و همسفران کنگره ۶۰، نمایندگی خرم‌آباد با استادی مسافر احسان، نگهبانی همسفر علی  و دبیری همسفر روح‌الله با دستور جلسه وادی دهم و تأثیر آن روی من در تاریخ 3 آبان ماه 1401 رأس ساعت 17 آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:

ابتدا به مسافران و همسفرانی که در آزمون کمک راهنمایی قبول‌شده‌اند تبریک عرض می‌کنم امیدوارم که در این راه موفق باشند و یک خسته نباشید خدمت کمک راهنمایان این دوستان هم می‌گویم زیرا در این راه و برای این دوستان خیلی زحمت‌کشیده‌اند. دستور جلسه این هفته در مورد وادی دهم است، تیتر این وادی می‌گوید صفت گذشته در انسان جایز نیست چون جاری است، جناب مهندس به گونه این وادی‌ها نوشتند که گویی قبل از نوشتن حرف‌های همه ما را شنیده‌اند انگار می‌دانند که ما چه می‌خواهیم بگوییم ونیز از آینده چه می‌خواهیم، هر انسانی در هرکجا که قرار داشته باشد دارای صفت‌هایی است که آن‌ها را با خودشان حمل می‌کند و این صفت‌ها مجموعه‌ای از صفات خوب و زشت هستند، اما چیزی که مهم است این است که این صفات قابل‌تغییر هستند. انسان ممکن است صفات خوبی داشته باشد و می‌تواند آن‌ها را از دست بدهد و هم می‌تواند آن‌ها را ارتقا بدهد و به مرحله‌ای برسد که از قبل بهتر باشد و یا اینکه اگر صفت بدی داشته باشد می‌تواند آن‌ها را تغییر بدهد و از زندگی و لذت ببرد و وقتی خودش را می‌بیند به خودش افتخار کند.

چیزی که در مورد مصرف‌کنندگان رایج است این است که ما می‌گوییم فلانی مصرف‌کننده بدی است درصورتی‌که اگر آینه‌ای باشد و من خودم را در آن نگاه کنم مطمئناً من از او بدتر هستم و این قضاوت‌ها معمولاً شاید به خاطر نوع مواد مصرفی باشد و این برای خودم پیش‌آمده است که راجع به دیگران قضاوت کنم ولی چیزی که برای ما مهم است این است که انسان در هر نقطه و شرایطی قرار داشته باشد حتی اگر در جهنم هم باشد چون قدرت انتخاب داریم و اگر تفکر کنیم می‌توانیم صفات بد را تغییر بدهیم و از جهنم خارج شویم، پس باید ما نوع حس خود را تغییر بدهیم که بتوانیم صفات خود را تغییر بدهیم. روز اولی که من به کنگره آمدم و دوستان راجع به حس صحبت می‌کردند با خودم می‌گفتم این‌ها مربوط به کتاب‌ها و رؤیاها هستند ولی وقتی‌که جلوتر می‌آیی متوجه می‌شوید که واقعاً درگذشته آن حس صفات من مطلوب نبودند و در آن زمان در نقطه بود که فکر می‌کردم هیچ‌چیز قابل‌تغییر نیست، اما امروز این را متوجه می‌شوم که با تصفیه و پالایش و تزکیه می‌توانیم حس خود را عوض کنیم و تزکیه و پالایش همراه با آموزش است و این آموزش‌ها هم توسط راهنمایی باید صورت بگیرد که خودش از جنس حقیقت باشد. من چند دوست داشتم خواستند متد DST را خانه و بدون آمدن به جلسات اجرا کنند اما چون آموزشی نداشتند موفق نشدند.

رهایی نیکوتین مسافر سجاد:

دریافت نشان ۶‌ماه رهایی مسافر محمد:

 

منبع: نمایندگی خرم آباد

عکس: مسافر مجید

تایپ و ویرایش: مسافر امیر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .