English Version
English

درباب دستورجلسه رابطه یادگیری با معرکه گیری

درباب دستورجلسه رابطه یادگیری با معرکه گیری

در کنگره فضای یادگیری بسیار وسیع است و ما با جهان‌بینی، متعادل بودن و اصول و قوانین زندگی کردن را می‌آموزیم، یادگیری در تمام مراحل زندگی مطرح هست مثلاً برای ایجاد یک رابطه دوستانه بین دو نفر و یا طرز برخورد با فرزندانمان باید مسائلی را فرابگیریم، اگر کسی در کنگره در حال خدمت و یادگیری نباشد وارد حاشیه و معرکه‌گیری خواهد شد و کسانی که تماشاچی هستند و خدمت نمی‌کنند بیشتر درگیر این مسئله می‌شوند.

یادگیری و معرکه‌گیری با یکدیگر رابطه معکوس دارند و شخص معرکه‌گیر هیچ‌گاه نمی‌تواند آموزش‌ها را دریافت کند و معرکه‌گیری افراد برگرفته از ناتوانی، ترس و منیت آن‌ها هست. گاهی معرکه‌گیری در اثر قضاوت‌هایی که انجام می‌دهیم شکل می‌گیرد. ما نباید هیچ‌گاه به خودمان اجازه دهیم که در مورد انسان‌های دیگر قضاوت کنیم زیرا از گذشته و آینده آن‌ها مطلع نیستیم و فقط زمان حال آن‌ها را می‌بینیم. در مسیر زندگی هر یک از ما به‌نوعی وارد معرکه‌گیری شده‌ایم و در آن زمان دنیای ما کوچک‌شده و دنبال مقصر می‌گشتیم و وارد قیاس و قضاوت می‌شدیم و حس کینه و تنفر به سراغمان می‌آمد.

اما اکنون خداوند را شاکریم که بهترین مسیر را بر سر راه ما قرار داده، پس باید از آموزش‌ها استفاده کرده و آن‌ها را در زندگی کاربردی کنیم، بهانه‌جویی نکرده و از دیگران انتظار نداشته باشیم که مسائل زندگی ما را حل کنند؛ و بدانیم که نباید با معرکه‌گیری وارد حاشیه شویم، در غیر این صورت نادانی، جهل و ناآگاهی‌مان را بیان می‌کنیم، و اگر آموزش ما متوقف شود هرلحظه ممکن است وارد معرکه‌گیری شویم پس باید با گوش دادن به سی‌دی‌های هفته و دستور جلسات آگاهی خودمان را به‌روز کنیم و سعی کنیم این را به دیگران نیز انتقال دهیم تا همگی از معرکه‌گیری دوری‌کنیم.

تنظیم و ارسال: همسفر مریم

تایپ: همسفر عاطفه لژیون دوم کمک راهنما خانم سمیه نوبهاری

همسفران نمایندگی حافظ

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .