English Version
English

جشن هفته مرزبان و ایجنت در نمایندگی یوسف آباد

جشن هفته مرزبان و ایجنت در نمایندگی یوسف آباد

چهارمین جلسه از دوره سوم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰؛ نمایندگی یوسف‌آباد، با استادی ایجنت نمایندگی یوسف‌آباد آقای مجید رضایی، نگهبانی مسافر آرش و دبیری مسافر وحید، با دستور جلسه  "جشن هفته مرزبان و ایجنت"  شنبه مورخ 9 مهر۱۴۰۱ رأس ساعت ۱۷ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد
این هفته، جشن ایجنت و مرزبانی را داریم؛ فکر می کنم که ما اولین شعبه هستیم که در کنگره ۶۰ این جشن را برگزار می‌کنیم و این از برکت حضور همسفران گرامی است. همینطور در پیام جناب آقای مهندس  که به مناسبت جشن مرزبانی منتشر شد، مشخص است که این جایگاه بسیار مهم است و مسئولیت سنگینی دارد.


در خصوص مسئولیت گروه مرزبانی این است که مرزبانان همیشه قبل از شروع جلسه از ساعت ۱۲ ظهر درب شعبه را باز میکنند و کارشان شروع می شود.  یکی از کارهایی که بچه های مرزبانی انجام می دهند و به نفع خودشان شده آشپزی کردن است که دست پخت آنها را بهتر کرده.


من خودم جایگاه مرزبانی را تجربه نکردم حتی زمانی که در آکادمی بودم بسیار از تجربه این جایگاه میترسیدم چون احساس می کردم که مسئولیت بسیار سنگینی دارد و چون خودم مستقیماً زیر دست آقای مهندس کار کرده بودم و در پنج یا شش ماه از رهایم بخاطر اشتباه برجکم را زده بودند دوست دوست نداشتم که دوباره تجربه کنم من در لژیون سیگار به بچه ها می گفتم که برای مرزبان شدن خودتان دعا کنید چون می‌دیدم که بچه هایی که در گروه مرزبانی خدمت می کردند بسیاری از گره‌های زندگی شان برطرف شده و از حال بسیار خوبی برخوردار هستند.


یک مسئله‌ای که بسیار عجیب بود این است که مدت زمان خدمت در جایگاه راهنمایی چهار سال و مدت زمان خدمت در جایگاه ایجنت و مرزبانی ۱۴ ماه می باشد ولی تمام کسانی که در این جایگاه خدمت کرده‌اند می گویند که بازخورد بسیار خوبی برایشان داشته چون وقتی کسی وارد شعبه می شود  اولین کسی که به نظرش می آید و با او برخورد می کند مرزبان شعبه می باشد حالا در این شرایط مرزبان باید طبق حال و اوضاع طرف مقابل برخورد کند که همین امر باعث فراگرفتن آموزشهای بسیاری برای افرادی که در این جایگاه خدمت می‌کنند می‌شود.


یکی دیگر از کارهایی که مرزبانان انجام می دهند هماهنگ کردن کارهای ساختمان محل برگزاری جلسات می باشد و هماهنگ شدن با همسایگان برطرف کردن مشکلات موجود و برقراری نظم می باشد همچنین ایجنت و مرزبانان گروه خانواده  که در زمان حضور در شعبه بسیار دلسوزانه و با دقت برای هرچه بهتر انجام شدن کارها تلاش می کنند.


این قضیه بسیار برای من مهم است وقتی یاد روز اول که به کنگره آمدم میافتم با حال بسیار خراب و طلبکار از کل دنیا  و کنگره در ازای آن به من حال خوب تعادل و سلامتی داد و حالا این وظیفه من است که در کنگره خدمت کنم تا افرادی که مثل من در عذاب و تاریکی هستند بتوانند به این حال خوب دست یابند.


نکته دیگر اینکه وقتی شخصی در این جایگاه خدمت می کند انرژی خدمت کردن به وی اعطا می شود و اینگونه نیست که الکی به شخص بگویند تو بیا خدمت کن و هیچ پاداشی به او ندهند پاداش خدمت کردن در این جایگاه رسیدن و حال خوب کسب تجربیات و آموزش های بسیار می باشد این که افرادی که در این خدمت کنند انرژی بسیار بالایی برخوردار می شوند.


من به خاطر دارم زمانی که در آکادمی بودم وقتی جناب مهندس می خواستند شال مرزبانی را از بچه ها تحویل بگیرند آنها مثل کودکان گریه می کردند. و این قضیه بسیار عجیب است در حالی که فرد برای انجام این کار هیچ مزدی دریافت نمی کند و حتی از جیب خودش هزینه می کند کرایه می پردازد وقت میگذارد و از مسیر های بسیار دور برای خدمت به شعبه می آید زمانی که می‌خواهد جایگاهش را تحویل دهد این چنین ناراحت و دلگیر می شود این حالت افراد نشان می‌دهد که این جایگاه چقدر با ارزش و پر انرژی می باشد.


من خودم خیلی جاهای دیگر بوده ام که در آنجا هم کارهای مذهبی انجام می شد، غذا پخش می کردند، چای می دادند و خیلی ها خدمت می کردند اما حال خوش در آنجا نبود؛ من به خاطر دارم که چند وقت پیش در یکی از همین مکان ها دو تن از بزرگان آنجا سر اختلاف سلیقه در پخش غذا به شدت با یکدیگر درگیر شده و ضرب و شتم کردند.


ایجنت، مرزبان و همه ما باید با این تفکر به جلسات بیاییم که آمده ایم چیزی یاد بگیریم و نباید چیزی را به زور به کسی یاد بدهیم اگر طرز تفکر ما فقط یاد دادن چیزی به افراد باشد حالمان خراب میشود و هیچ انرژی کسب نمی کنیم هینطور می‌بینیم که در مدارس و دانشگاه ها نمی شود با بعضی از معلم ها و اساتید یک کلام صحبت کرد به خاطر اینکه آنها فقط به آموزش دادن به دیگران فکر میکنند.


اما موضوع دیگری راجع به همسفر ها؛ من سوال می کنم که چرا همسفر های تان را به شعبه نمی آورید آنها می گویند نمی شود ولی من میگویم چطور یک عمر آنها را برای مصرف مواد مخدر سرکار می گذاشتید و کار خودتان را انجام می دادید حالا هم باید آنها را به هر روشی که می توانید با خود همراه کنید تا به اینجا بیایند و با این حال خوش حال آنها خوب شود و در این انرژی سهیم گردند.


موضوع دیگری که به نظرم رسید این است که من به خاطر دارم چند وقت پیش پدرم را به بیمارستان بردم و تا از در وارد شدم از من مبلغ حدود ۴۵ میلیون تومان نقد دریافت کردند تا پدرم را بستری کنند. حالا که من به کنگره آمدم و در اینجا به لطف کنگره در سلامتی کامل زندگی می کنم و از کلی بیماری و مرض خلاص شده ام وظیفه خودم میدانم تا از کسانی که این فضا و بستر را برای حال خوش من مهیا کرده اند تشکر کنم.


به نظر من این لطفی که در حق من شده قابل جبران نیست ولی من به رسم کنگره برای تشکر پاکت‌هایی را آماده کرده‌ام تا به مرزبانان و ایجنت هدیه بدهم، مبلغی هم که داخل پاکت گذاشتم ارزش ریالی زیادی ندارد، این فقط و فقط نشانه سپاسگزار بودن من از این نعمت است.

تصاویر گرامیداشت مرزبانان و ایجنت گروه خانواده در نمایندگی یوسف آباد

تصاویر گرامیداشت مرزبانان و ایجنتِ مسافران آقا در نمایندگی یوسف آباد

 

عکس: مسافر کوروش

تهیه گزارش: مسافر فرید

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .