English Version
English

کارگاه آموزشی جهان‌بینی؛ هفته ایجنت و مرزبان

کارگاه آموزشی جهان‌بینی؛ هفته ایجنت و مرزبان

سومین جلسه از دوره هفتاد و ششم کارگاه‌های آموزشی کنگره ۶۰؛ ویژه مسافران و همسفران؛ با استادی و نگهبانی بنیان کنگره ۶۰ مهندس حسین دژاکام و دبیری همسفر اکرم با دستورجلسه "هفته ایجنت و مرزبان" چهارشنبه 6 مهرماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۰ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:


سلام دوستان حسین هستم یک مسافر.
چند نکته را ابتدا بگویم. جلسه چهارشنبه را می‌توانید از آپارات مشاهده کنید اگر فعلاً به اینستاگرام دسترسی ندارید. در پارک طالقانی مراسم هفته مقدس است و از ما خواستند که با آن‌ها همکاری کنیم بنابراین مسابقات ورزشی در پارک طالقانی برگزار نمی‌کنیم و تقریباً پارک طالقانی تعطیل است ولی از جایی که دادن رهایی‌ها الزامی است، من خودم در پارک طالقانی هستم اما پارک طالقانی به‌طورکلی تعطیل است اما پارک ولایت کاملاً باز است.
هفته  آینده، هفته ایجنت و مرزبان را در پیش داریم. البته این را عقب انداختیم. نکته‌ای که می‌خواستم در رابطه با آن صحبت کنم امتحان بود. همه از سؤالات راضی بودند. کسی می‌تواند از امتحانات نمره لازم را بگیرد که در جریان کنگره باشد و در جلسات حضور داشته باشد. سؤال‌ها را خیلی ساده طرح کردم و اگر کسی خوانده باشد به‌راحتی می‌تواند به آن‌ها پاسخ دهد.

امتحانات خیلی خوب برگزار شد اما در یکی از شعب کسی که ما مأمور کرده بودیم که برود آزمون را برگزار کند شروع کرده بود به افراد پاسخ‌ها را می‌گفت. شاید آن فرد می‌خواست خوبی کند اما در حال خیانت کردن بوده است. چطوری چنین راهنمایی می‌تواند شاگرد پرورش دهد. من مطمئنم این کار را از روی جهل و نادانی انجام داده است و خواسته به دیگران خدمت کند ولی این خیانت محسوب می‌شود. من اتفاقات کنگره همه را می‌گویم. اسم شعبه را نام نمی‌برم تا ذهنیت اعضای آن شعبه کدر نشود. اینکارها را ما نباید در کنگره 60 انجام دهیم.
می‌گوییم عدالت،معرفت، عمل سالم. من آقای ترابخانی را خواستم که لژیون آن شخص را ببندد و ظرف یک الی دو هفته لژیونش را تحویل دهد. فعلاً تا یک سال نمی‌تواند لژیون داشته باشد. همه باید حواسمان بیدار باشد. راهنما استاد و امین کنگره 60 است و بعد جالب است همان شخصی که به او کمک شده آمده این مسئله را مطرح کرده است. در دیگر قسمت‌ها و شعب هیچ گزارش منفی به من نرسیده و همه‌چیز به‌خوبی برگزارشده است.

مطلب دیگری بعضی از بچه‌ها در سفر دوم هستند می‌خواهند راهنمایشان را عوض کردند. می‌روند می‌گردند به دنبال کسی که مرتبه بالایی در کنگره داشته باشد. این هم کار درستی نیست.
مرزبان شدن و ایجنت شدن مثل این است که با پای‌برهنه روی گداخته ای از آتش راه بروی. آنچه ما در کنگره 60 انجام دادیم بر مبنای یک سری اتفاقات بود. هیچ جای دنیایی هیچ سازمان مردم نهادی این‌گونه نیست. خیلی به‌طور خلاصه می‌گویم زمانی که کنگره تشکیل شد آمدیم بعضی افراد را برای اداره شعب مسئول کردیم سال اول خوب بود اما کم‌کم اوضاع تغییر کرد. دیدم روزبه‌روز راندمان شعب در حال پایین آمدن است و مسئولین شعب دارند سلیقه‌ای عمل می‌کنند. فکر کردیم چه سیستمی ارائه دهیم که به نحو مطلوب کار انجام شود.
این شد که من آمدم طرح مرزبانی را ریختم. که در هر شعبه‌ای چند نفر از خانم‌ها و آقایان خودشان را کاندید کنند و انتخابات شود و هرروز هم یک نفر بشود مرزبان کشیک که مسئولیت کلی آن روز را به عهده دارد و دوره‌های آن چهارده ماه باشد. با این سیستم به بهترین شکل شعب اداره شد. مرزبان همه یک سال رهایی بودند، بعد از مدتی دیدیم که شاید نتوانند از افرادی که رهایی‌شان بالاتر است بعضی از موارد را بخواهند بنابراین تصمیم گرفتیم یکی از بچه‌هایی که زحمت‌های زیادی کشیده و به‌اصطلاح استخوان خورد کرده و بالا پایین کنگره 60 را دیده به‌عنوان ایجنت انتخاب می‌شود و ایجنت کار اجرایی ندارد، کار اجرایی به عهده مرزبان‌ها است. هرکسی دوره مرزبانی را می‌گذراند واقعاً آموزش است زیرا هزاران مسئله ممکن است رخ دهد و مرزبان باید بتواند به نحوه مطلوبی با آن‌ها برخورد کند.

مرزبان یاد می‌گیرد چگونه عمل سالم را انجام دهد. بعد از مدتی آمدیم برای سایت فارسی، سایت انگلیسی و اینستاگرام هم مرزبان و ایجنت گذاشتیم و با همان قانون دارد اجرا می‌شود ما وقتی قوانین کنگره را در همه سطوح بسط بدیم به مشکل نمی‌خوریم. بر همه ما واجب و ضروری است که از مرزبان‌ها و ایجنت ها تقدیر و تشکر کنیم چون این‌ها یک سال به ما سرویس می‌دادند و ما باید یاد بگیریم در این هفته از این‌ها تشکر و قدردانی کنیم.مرزبان‌ها و ایجنت های شعب، سایت و اینستاگرام از صبح زود می‌آیند و کار می‌کنند. در حقیقت مدیریت و گرداننده‌های کنگر 60 مرزبان‌ها و ایجنت ها هستند و ما چگونه می‌توانیم از آن‌ها قدردان نباشیم؟ تشکر از مخلوق، سپاسگزاری از خالق است و می‌خواهیم خودمان تکلیفمان را انجام داده باشیم.
در هفته آینده ممکن است مراسم وفات باشد یک روز. می‌توانید آن روز را منتقل کنید به هفته بعد. در جشن مرزبان‌ها و ایجنت ها امسال هیچ‌گونه موسیقی نخواهیم داشت و پذیرایی هم نداریم، فقط در مورد آن‌ها صحبت می‌کنیم و هدایای آن‌ها را می‌دهیم. هر طور شده باید بتوانیم به نحوه مطلوبی هفته مرزبان و ایجنت را برگزار کنیم.
همسفران به نحو مطلوب دارند کارشان را انجام می‌دهند و هر چیزی که در آقایان مسافر داشتیم همسفرها نیز دارند و به بسیار خوب دارند انجام می‌دهند.
ممنونم از اینکه به صحبت‌های من گوش دادید.

 

 

 

نام فایل تاریخ لینک
فایل صوتی ۱۴۰۱/۰7/06 دانلود
 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .