English Version
English

هر چه با انسان‌های بیشتری سازگاری داشته باشید راحت تر زندگی می‌کنید

هر چه با انسان‌های بیشتری سازگاری داشته باشید راحت تر زندگی می‌کنید

سلام دوستان وجیه هستم همسفر خلاصه سی‌دی سازگاری:
تجربه به ما ثابت نموده که در اعتیاد هیچ‌گونه معیاری برای میزان داروها وجود ندارد. ما اگر نقدی بر این سیستم‌، چه داخل و چه خارج از کشور داریم همراه با دلیل و سند است و راه‌حل آن را هم ارائه می‌دهیم.
بیان شد که مهندسی اعتیاد شامل سه ضلع: اشباع، تغذیه و سازگاری است. جلسه قبل راجع به مسئله اشباع صحبت شد و دیدیم که ما در همه سطوح زندگی می‌توانیم در مرحله اشباع باشیم، مانند غدا خوردن، روابط خانوادگی و....
مسئله بعدی سازگاری است. به معنای مدت زمان و فرایندی که طی آن یک موضوع می‌تواند جایگزین موضوع دیگری گردد که در مورد مواد مخدر می‌توانیم بگوییم یک‌نوع ماده مخدر، جایگزین نوعی دیگر مخدر شود که در این عمل بدن، خود را برای سازگاری با ماده جدید آماده می‌کند. برای سازگاری نیاز به زمان داریم. برای مثال فرد عادی ۱گرم تریاک بخورد، می‌میرد. اما فرد مصرف کننده‌ای ۸گرم می‌خورد و نمی‌میرد، این در طول زمان و ذره‌ذره به این مرحله رسیده است.
در تمامی متدهای درمان اعتیاد ما اوردُز داریم، زیرا فرد بدنش سازگار نیست. ابتدا با مواد سازگار بوده بعد قطع کرده و با مرحله بی‌موادی سازگار شده و بعد از مدتی همان مقدار قبلی را مصرف می‌کند و اوردُز می‌کند. ما در کنگره۶۰ اوردُز نداریم. علت آن این است که افراد آموزش دیدند و بدن‌هایشان سازگار شده است. اگر بعد از مدتی هم برگشت کنند، آخرین وعده آن‌ها روزانه۰/۳بوده است و همان را مصرف میکنند، نه این‌که ۱۰ سی‌سی‌. در روش‌های دیگر آخرین وعده ۱۰سی‌سی متادون بوده است. سازگاری در مواد، آب و هوا، غذاها و... وجود دارد. و در کل، پدیده مهمی است. اگر می‌خواهید عمرتان زیاد شود باید با محیط سازگار شوید.
پیری زود رس در اثر عدم سازگاری با محیط است. سازگاری با خوشی و غم، داری و نداری، تنفر، کینه، با همه این‌ها باید سازگار شوی. گاهی فردی، ۵۰سال سن دارد، اما از لحاظ تندرستی و فیزیولوژی مانند افراد ۷۰ سال است.
اگر نتوانیم با مسائل خوب یا بد سازگار شویم مدام شکست می‌خوریم و مدام ناله می‌کنیم و در زندگی‌مان مدام مسائل منفی وجود دارد. شما حتی به فرشته با نگاه منفی نگاه کنی او را هیولا میبینی.
دید انسان به مسائل چگونه است؟ ما می‌توانیم با نگاه مثبت حتی در یک مرداب هم صفات مثبت را ببینیم، چه برسد به انسان‌ها. دید ما آنقدر منفی است که حتی در صفات مثبت هم دنبال نکات منفی هستیم. دید ما اگر مثبت و یا منفی باشد روی ما اثرگذار است نه فرد مقابل.
اگر سازگار نشويم وارد آستانه آشوب یا تخریب می‌شویم. سازگاری در تمام موضوعات است. تمام درگیری‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که سازگاری به اتمام رسد و وارد مرحله آستانه آشوب شود‌. سازگاری همیشه روی اتفاقات کوچک است، یک حرف را نمی‌توانی تحمل کنی و وارد مرحله آشوب میشوی.
مهم این است طول سازگاری ما چقدر است. خوشا به حال کسانی که سعی دارند دوره سازگاری خود را بالا ببرند. این افراد خیلی از مسائل برایشان اهمیتی ندارد و زود فراموش می‌کنند. باید ببینیم چقدر می‌توانیم با همه چیز سازگار شویم. زمانی‌که سازگار شویم حداقل همیشه عصبی و پیر و فرتوت نمی‌شویم.
موادمخدر هم همین‌طور است. ما زمانی‌که می‌خواهیم از یک ماده مخدر وارد ماده دیگری شویم، بدن‌مان باید سازگار شود. وقتی نمی‌توانیم سازگار شویم مشکل پیش می‌آید. سازگاری زمان می‌برد.
راهنمای تازه واردین باید مسئله سازگاری را برای افراد شرح دهند و باید بیان کنند که زمان می‌برد تا بدن با اوتی سازگار شود.
افراد مختلفی در کنگره‌۶۰ با مصرف‌های متفاوتی حضور دارند و من با همه آن‌ها سازگاری دارم. چرا؟ زیرا انسان‌ها را درک می‌کنم و متوجه هستم که مشکل دارند، ناکامی دارند، درگیری دارند. هرچه با انسان‌های بیشتری سازگاری داشته باشی، راحت تر زندگی میکنی.
در این‌جا تعلیم و تربیت داریم. مچ‌گیری نداریم. پس باید بدانیم با کسانی مواجه هستیم که مشکل دارند تا ذره ذره در طول سفر سالم شوند. این فرض اصلی است. سه نکته را همواره مورد توجه قرار دهید.
اولا انسان‌ها دارای ویژگی‌های مثبت و منفی هستند، دوما وعده خداوند دروغ نیست و سوما بدی بد است و خوبی خوب است. اگر بد کنیم به خودمان بد کرده‌ایم. این ساختار انسان است. پس مسائل کوچک را ببخشید. یک‌دیگر را دوست داشته باشید. زیرا دشمنی رنج بی‌شمار می‌آورد. پس انسان‌ها را بشناسید و خوبی کنید.
ما در درمان مواد در کنگره۶۰ برای افرادی که تریاک خوردنی برای آن‌ها موثر نبود پدیده سازگاری و گذر زمان را در نظر گرفتیم و مقدار ماده مصرفی را افزایش ندادیم زیرا در این حالت فرد دچار یبوست و مشکلات متفاوت می‌شود. باید پدیده سازگاری در تبدیل مواد برای درمان تفهیم شود، نه روش بالا بردن مقدار ماده مصرفی مثل کاری که در سایر نهادها برای ترک و درمان اعتیاد انجام می‌شود.

 

ارسال خبر: همسفرنگار رهجوی کمک راهنما همسفر عصمت(لژیون پنجم)

ویرایش: همسفر نگار رهجوی کمک راهنما همسفر عصمت(لژیون پنجم)

همسفران نمایندگی بنیان مشهد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .