English Version
English

وقتی وارد کنگره می‌شویم ،باید ذهن را باز بگذاریم و باایمان جلو برویم تا در مسیر درست قرار گیریم و به هدف خود که درمان اعتیاد و حال خوش است، برسیم.

وقتی وارد کنگره می‌شویم ،باید ذهن را باز بگذاریم و باایمان جلو برویم تا در مسیر درست قرار گیریم و به هدف خود که درمان اعتیاد و حال خوش است، برسیم.

هفتمین جلسه از دوره پنجم سری کارگاه‌های آموزشی _خصوصی خانم‌های مسافر نمایندگی رز، با استادی همسفر مرجان کمک راهنمای تازه واردین، نگهبانی مسافر مهری و دبیری مسافر نگار، با دستور جلسه «وادی هفتم و تأثیر آن روی من» روز یکشنبه 27 شهریورماه ۱۴۰۱ رأس ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کار نمود‌.

سخنان استاد:

سلام دوستان مرجان هستم یک همسفر

از خانم مونای عزیز تشکر می کنم که امروز اجازه دادند، در این جایگاه خدمت کنم.دستور جلسه امروز وادی هفتم است. پیام این وادی می‌گوید: «رمز و راز کشف حقیقت در دو چیز است. یکی یافتن راه و دوم آنچه برداشت می‌کنیم.»

باید اول ببینیم که مفهوم این وادی چیست. از وادی اول تا ششم در مورد تفکر و به‌کارگیری قوه عقل صحبت شده است. در این وادی می‌رسیم به این موضوع که باید راه درست را انتخاب کنیم. انسان‌ها راه‌های زیادی را تجربه می‌کنند تا به موضوع اصلی برسند.

برای مثال خانواده‌ها و مصرف‌کنندگان برای درمان اعتیاد، راه‌های مختلفی را بیرون از کنگره، تجربه کرده‌اند و نتیجه درستی نگرفته‌اند. شاید خیلی از افراد مصرف کننده، در ظاهر مواد مصرف نکنند ولی سال‌هاست که حال خوشی ندارند و مدام خودشان را کنترل می‌کنند. من با این افراد سروکار دارم که همیشه می‌گویند ما امروز مواد مصرف نکردیم ولی فردا معلوم نیست که چگونه باشیم.

این افراد در مسیری قدم برداشتند که این مسیر نشانه‌گذاری نشده و شخص باید به این موضوع فکر کند که معلوم نیست درراه چه اتفاقی برایش بیفتد. اما در کنگره 60، آقای مهندس در این وادی رمز و راز حقیقت درمان اعتیاد را پیدا کردند و این راه را به ما هم نشان دادند.

حقیقت درمانی است در کنگره اتفاق می‌افتد و افراد باحال خوش به رهایی رسیده، کمک راهنما می‌شوند و وارد خدمت های مختلف می شوند. وقتی من با مسافرم به کنگره آمدم، دیدم یکسری افراد با ظاهری زیبا و مرتب در حال خدمت هستند. آن زمان گفتم این کار برای تبلیغ است ولی به خاطر دوستم آمدم. بعد از مدتی فهمیدم که تفکر اشتباهی داشتم و هر چیزی در این جهان امکان‌پذیر است و برایم خیلی جالب بود. انسان‌های زیادی هستند که اطلاعات و تخصص بالایی دارند، ولی چون راه درست را انتخاب نکرده‌اند، نمی‌توانند از زندگی‌شان لذت ببرند. یعنی علم و تخصصشان به دردشان نخورده، چرا؟ زیرا کلید حل مسائلشان را پیدا نکرده‌اند.

در کنگره صراط مستقیم را به ما نشان می‌دهند. یعنی چه راهی؟ یعنی راهی که در آن تکلیف ما روشن است و درنهایت به حال خوش و وضعیت مناسب می‌رسیم. وقتی وارد کنگره می‌شویم باید ذهن را باز بگذاریم و باایمان جلو برویم تا در مسیر درست قرار گیریم و به هدف خود که درمان اعتیاد و حال خوش است، برسیم. ازنظر من درمان اعتیاد بسیار سخت به نظر می‌رسید ولی با آموزش‌های کنگره متوجه شدم که آن‌قدر هم پیچیده نیست.

یکی از دوستانم چند روز پیش در اثر مصرف بیش‌ازحد مواد مخدر اوردوز کرد و سم‌زدایی شد. وقتی به خانه رفت حال خوبی نداشت. من فقط کنگره را به خانواده و خودش، معرفی کردم. ولی او دوباره به سمت مصرف مواد رفت. می‌خواهم بگویم که مسیر غلط، ما را به‌جای مناسبی نمی‌رساند و قدردان جایی که هستیم، باشیم. من به‌عنوان یک همسفر قدردان کنگره و آقای مهندس هستم.

گردآوری و تایپ: همسفر فاطمه –لژیون بیست و دوم –نمایندگی رز
ویرایش: همسفر مریم –لژیون بیست و یکم –نمایندگی رز
بازبینی و ارسال: همسفر فاطمه
عکس: گروه عکاسی نمایندگی رز
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .