English Version
English

عمل سالم را سر لوحه انجام خدمت قرار دهیم

عمل سالم را سر لوحه انجام خدمت قرار دهیم

در خدمت ایجنت بوستان ولایت تهران همسفر زهره هستیم. مسافر ایشان سعید با تخریب هفده سال مصرف تریاک وارد کنگره شدند و با داروی OT و متد DST به مدت ۱۹ ماه به کمک راهنمایی مسافر احمد و همسفر مژگان سفر کردند؛ در حال حاضر ده سال و شش ماه است که آزاد و رها هستند. رشته ورزشی همسفر زهره بدمینتون و رشته ورزشی مسافر سعید والیبال در کنگره می‌باشد.


کدام جایگاه خدمتی را در کنگره تجربه نموده‌اید، بازتاب خدمت‌ها در زندگی شما چگونه بوده است؟
به لطف خدا و فرصتی که کنگره در اختیارم قرار داده دبیری، نگهبانی و خدا را شکر جایگاه ارزشمند و والای کمک راهنمایی و مرزبانی را طی کرده‌ام و خدا را هزاران بار شاکرم هستم که اکنون در جایگاه ایجنتی پارک ولایت مشغول به خدمت هستم و همیشه تا همیشه از خدا ممنون هستم و درخواست دارم که هیچ‌گاه دستانم از دستان کنگره خارج نشود در هر جایگاه و خدمتی که باشم مهم نیست اتصال و وصل بودن و خدمت‌گزار بودنم را از خداوند عاجزانه خواستار هستم.


چه عاملی یا عواملی باعث ماندگاری شما در کنگره شده است؟
رهایی از بندهای درونی فرصت خدمتی که هرلحظه در کنگره مهیا است. خدمت‌گزار خلق بودن، آموزش‌های ناب کنگره، محبت، عشق و مهری که در کنگره به‌وفور یافت می‌شود و فقط کافی است در مسیر آن قرار بگیریم و این توانایی را در خود ایجاد کرده باشیم که آماده جذب باشیم و اثرات بسیار زیادی در زندگی شخصی و خانوادگی من داشته که در این فرصت نمی‌گنجد همین بس که بگویم آرامش و شکیبایی خود و خانواده‌ام را از دستان پرقدرت و آسمانی کنگره دریافت کرده‌ام.


با توجه به این‌که شما جایگاهی ایجنتی در نمایندگی شهرری را تجربه نموده‌اید لطفاً به ما بگویید که حس و حالتان در این جایگاه (ایجنت پارک ولایت) چگونه است؟
گاهی وقت‌ها فکر می‌کنم در کنگره فقط اسامی جایگاه‌ها یکی است؛ ولی برای هر شخص یک‌بار آموزشی را به همراه دارد که خاص همان شخص است و برای دیگری چنین نیست و فقط ازنظر خدمت یکی هستند. حالا ایجنتی چه شعبه و چه پارک یک جایگاه و در ظاهر یک خدمت است؛ ولی این کجا و آن کجا. ایجنتی در نمایندگی در محیط بسته و ایجنتی پارک در محیط باز، فکر می‌کنم مسئولیت شعبه در محیطی جمع‌وجور و طبق اصول خودش دست‌به‌دست می‌گردد؛ ولی روزی که درنهایت ناباوری و شوک و ترس درونی آقای مهندس این حقیر را به‌عنوان ایجنت پارک معرفی کردند حس و حالی داشتم که وصف شدنی و بی تکرار بود و درنهایت استرس و با عشق فراوان مسئولیت را به جان خریدم و بر این باور بودم که قطعاً و یقیناً این محیط باز برای من بار آموزشی دارد که در آن محیط بسته ندارد و الحق که چنین بوده است و بسیار مسرور و خوشبخت هستم که در این جایگاه آموزشی و خدمتی قرارگرفته‌ام.


با توجه به این‌که پارک ولایت چند ماهی است که فعالیت خود را آغاز نموده است لطفاً از شیرینی‌ها و چالش‌هایی که داشته‌اید برای ما بگویید؟
هر کاری در آغاز مشکلات، خاطرات و چالش‌هایی دارد که اگر به‌دقت نگاه کنیم تک‌تک آن‌ها دنیایی درس، تجربه، تفکر، اندیشه درست، فعالیت، حرکتی نو و مسیر جدیدی را برای ما فراهم می‌کند و من واقعاً به چشم مشکلات به آن‌ها نگاه نمی‌کنم. مشکلات می‌آیند که شکلات شوند که می‌شوند. من مطمئن هستم پارک ولایت آینده‌ای بسیار عالی و مثمر ثمر برای دردمندان اعتیاد و خانواده‌های آنان خواهد داشت و چه قدر خوشحالم از این روزی عظیم خدا را هزاران بار شکر.


چه‌کار کنیم که قصدمان از خدمت فقط دیده شدن و لذت بردن نباشد؟
سؤال بسیار ارزشمندی کردید. متأسفانه می‌بینم که گاهی در کنگره هم جایگاه، صندلی و سمت، انسان‌ها را با خودشان روبه‌رو می‌کند و خود واقعی‌شان بیرون می‌ریزد. در یک جمله دلی خدمت کنیم و برای خدمت گذار بودن خدمت کنیم.


آیا حضور در پارک درروند آموزش تأثیری بر روی ما خواهد داشت؟
صد در صد این‌گونه هست. آقای مهندس همیشه می‌فرمایند یکی از شاخه‌های مهم درمان، ورزش است و اگر درروند درمان، بالا رفتن اعتمادبه‌نفس، سلامتی، افکار و اندیشه‌ی باز، روحیه شاد و ... را در برنداشت هرگز این اندازه بر آن تأکید نمی‌شد.


ما همسفران برای پیشبرد اهداف کنگره ۶۰ در پارک ولایت چه خدمتی می‌توانیم انجام دهیم؟
حضور مستمر، انتخاب یک‌رشته ورزشی، تلاش برای ساختن خود که اگر خودساخته شویم جهان و پیرامون خود را به بهترین شکل خواهیم ساخت. ساکنین آباد ویرانه‌ها را آباد می‌کنند و ساکنین خراب‌آبادی‌ها را به ویرانه تبدیل می‌کنند.


به‌عنوان صحبت پایانی اگر نکته‌ای یا پیامی دارید لطف بفرمایید بیان کنید؟
در هر جایگاه خدمتی که قرار می‌گیریم باید قدرت تشخیص بین عمل سالم و عمل به‌ظاهر نیک را کاربردی کنیم. اگر به‌درستی آموزش گرفتیم و قصد و هدف فقط خدمت در زیر پرچم قوانین به خلق‌الله است و هرگز روزی را که وارد کنگره‌ شدم را فراموش نکنم. از شما و مسئولین سایت و خدمت‌گزاران صدیق کنگره‌ ۶۰ بی‌نهایت سپاس‌گزار هستم و از وقتی‌که در اختیار من قراردادید ممنونم.

همسفر زهره ایجنت محترم بوستان ولایت از این‌که وقت گرانبهایتان را در اختیار بنده قرار دادید از شما صمیمانه سپاس‌گزارم.

تهیه و تنظیم: همسفر فریبا مرزبان خبری بوستان ولایت
ارسال: همسفر فاطمه کمک راهنمای لژیون چهارم نمایندگی شهرری
گروه ورزش همسفران کنگره ۶۰

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .