English Version
English

معما چو حل گشت، آسان شود

معما چو حل گشت، آسان شود

خلاصه سخنان استاد:

همانگونه که مطلع هستید، کنگره ۶۰ اولین آموزشی که به ما همسفران و مسافران آموزش می‌دهد، شکرگزاری و سپاسگزاری و قدر‌دانی است. من می‌خواهم از این فرصت استفاده کرده و از صمیم قلب مراتب تشکر و قدر‌دانی خودم را به خاطر این حال خوب و به احترام این شال مقدس و به شکرانه حال خوش خودم و مسافرم و تمام اعضای خانواده‌ام، که تماما مرهون وجود کنگره و آموزش‌های کنگره است را اعلام دارم. ما مدیون کنگره و کمک‌راهنمایان کنگره، مخصوصا راهنمای عزیز خودم، خانم شیوا و کمک‌راهنمای مسافرم، آقا مجید هستیم. من صمیمانه از تک‌تک این عزیزان تشکر می‌کنم. امیدوارم همیشه موفق و پایدار باشند.  
اما در مورد دستور جلسه امروز " صورت مسئله اعتیاد" که جزو اولین دستور جلسات سالیانه کنگره است. به فرموده جناب آقای مهندس، ما ۵۲ هفته و دستور جلسه داریم. که امروز این ۵۲ دستور جلسه به اتمام رسیده و به مثابه شروع سال تحصیلی جدید در کنگره ۶۰ می‌باشد. به قول جناب مهندس، پایان هر نقطه سر آغاز خط دیگریست.

 

صورت مسئله اعتیاد جزو اولین مقاله‌های جناب مهندس است که ایشان این مقاله را در دانشگاه زاهدان ارائه نموده‌اند. اگر کتاب ۱۴ مقاله را مطالعه کرده باشید، متوجه مطالب بسیار زیبایی می‌شوید. در قسمتی از این مقاله چنین آمده است که «علم پیچیده نیست و هر چیزی کلیدی دارد». با توجه به این جمله، چنین برداشت می‌شود که صورت مسئله اعتیاد، همان کلید درمان اعتیاد است. اگر ما بخواهیم کنگره ۶۰ را با سایر سازمان‌ها  و نهادها و کلینیک‌های سم‌زدایی، مقایسه نمائیم، تنها تفاوت اساسی در شناخت صورت مسئله اعتیاد است. سایرین، اصلا توجهی به صورت مسئله اعتیاد ندارند. آنها به جای تمرکز روی صورت مسئله، آن را پاک می‌کنند. برای حل کردن مسئله‌ای، در ریاضیات و یا معادلات فیزیک، اول باید صورت مسئله را درست متوجه شویم. اگر صورت مسئله را متوجه نشده باشیم، حل کردن چنین سوالاتی بسیار طاقت‌فرسا خواهد بود. آقای مهندس هم قبل از پرداختن به اعتیاد، روی صورت مسئله اعتیاد تمرکز کردند و فرمودند: برای درمان اعتیاد، سه مؤلفه، جسم، روان و جهان‌بینی باید درمان و به تعادل برسند. در این مقاله در مورد بسیاری از مشکلات یک بیمار اعتیاد صحبت شده و این‌که مواد مخدر به چه قسمت‌هایی از بدن مصرف کننده تخریب ایجاد کرده و چگونه باید این مراکز تخریب شده را دوباره باز‌سازی نمود. ایشان با کشف متد  dst و داروی أپیوم تینکچر مدعی شدند که یک فرد مصرف کننده با استفاده از این دارو و متد در طول مدت، تقریبا ۱۱ ماه به تعادل فیزیکی و روانی نزدیک خواهند شد. آقای مهندس در سی‌دی اخیر "درمان" فرمودند که اگر می‌گفتیم ۹۰ درصد مشکلات جسم و روان است، امروز می‌گوئیم ۵۰ درصد جسم و روان و ۵۰ درصد بقیه هم جهان‌بینی شخص مصرف‌کننده است. به همین دلیل ایشان تاکید کردند که مسافرین سفر اول باید ۴۰ سی‌دی در سفر اول تحویل بدهند تا وارد سفر جهان‌بینی شوند. این مقاله مصداق جمله "معما چو حل گشت، آسان شود" است. به خاطر همین است که در اتوبانی که آقای مهندس ساخته‌اند، هر فردی که خواسته درمان و رهایی را داشته باشد، می‌تواند به این جاده مطمئن قدم گذاشته و به سلامت تا هدف طی طریق نماید.
امیدوارم تمام سفر اولی‌ها به درمان و تعادل لازم برسند و در زندگی‌هایشان صلح و آرامش پدیدار گردد. از اینکه به صحبت‌های من توجه کردید، ممنونم.

با عرض پوزش از همسفران نمایندگی، به علت سرعت پایین اینترنت قادر به درج تصاویر جلسه نبودیم.

تایپ و ارسال: همسفر سپیده رهجوی کمک‌راهنما همسفر شیوا لژیون دوم 

همسفران نمایندگی قیدار

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .