English Version
English

نقطه اشباع در تمام مراحل زندگی ما صادق است

نقطه اشباع در تمام مراحل زندگی ما صادق است

سلام دوستان آتنا هستم یک همسفر.
سی‌دی اشباع راجع مقاله نهم از کتاب چهارده مقاله تحت عنوان مهندسی اعتیاد می‌باشد.
مقاله نهم مهندس دژاکام؛ در شماره سوم فصل نامه پارسی، طب درمان اعتیاد در سال ۱۳۹۲ به چاپ رسید.
در مقاله نهم؛ اعتیاد مورد محاسبه و اندازه‌گیری قرار گرفته که نه تنها برای اعتیاد است بلکه برای تمام سطوح صادق است، درست است که عنوان آن با اعتیاد مطرح می‌گردد اما برای تمامی اعضای جامعه کاربردی است.
هدف مقاله مهندسی اعتیاد: انجام محاسبات ساده در درمان اعتیاد، برای نظم بخشیدن به مقدار مصرف دارو و تعیین بهترین ساعت مصرف آن در درمان اعتیاد است.
هیچ‌کس از دوران طفولیت به ما آموزش نداده است که وقتی وارد مکانی می‌شویم اجازه بگیریم‌، یا از استادمان سوالی داریم اگر در آن لحظه ایشان فرصت پاسخ دادن به آن را نداشتند ناراحت نشویم، قبل از رفتن به جایی تلفن بزنیم، در معامله با کسی، حتی نزدیک‌ترین فرد به خودمان از شخص مقابل رسید دریافت کنیم.
در کشورمان ۸۰ میلیون نفر آدم هستیم و ۲۰ میلیون پرونده‌ی دادگاه داریم، سر همین مسائل کوچک. اگر به ظاهر موضوع نگاه کنیم اعتیاد است اما در باطن خروج از مشکلات است.
بعد از ۴۰ سال همکاری با متخصصین اعتیاد به این رسیدم که هیچ‌گونه حساب و کتابی یا محاسبه و اندازه‌گیری‌ای درباره‌ی دارو‌هایی که داده می‌شود وجود ندارد، چه متادون و چه شربت تریاک!
۱ تا ۱/۵ گرم تریاک برای فردی که مصرف نداشته اثر کشنده دارد و ۱/۵ گرم تریاک = ۱۵ سی‌سی شربت تریاک و این ۱۵ سی‌سی نقطه مرگ تریاک است و اما بالاترین دوزی که در کنگره۶۰ به افراد داده می‌شود ۱۶/۵ سی‌سی در سه وعده است.
شخصی با مصرف شربت تریاک مخالفت کرده بود و گفت که مصرف آن یبوست شدید دارد، گفتم مگر میزان مصرف فرد چه مقدار است؟ گفت در یک وعده ۶۰ سی‌سی، یعنی معادل ۶ گرم تریاک، به ایشان گفتم بر مبنای مقدار مصرفی خودش باید تجویز کرد نه کمتر و نه بیشتر. به جای این که پیمانه اندازه‌گیری؛ قاشق و لیوان باشد، سرنگ را جایگزین گذاشتم.


مثلث مهندسی اعتیاد = سازگاری، تغذیه، اشباع است.
اشباع = در شیمی کاربرد دارد  و اشباع به‌طور کلی به معنای کافی است یا حداکثر ظرفیت و ظرفیت تکمیل است، مثلا آب و شکر، که شکر از یک مقداری به بعد در آب حل نمی‌شود، یا لیوان تا یک حدی درون آن آب جا می‌گیرد و از جایی به بعد  آب لبریز می‌شود.
نشئگی تریاک ۱/۵ گرم تریاک خوراکی است و بالاتر از آن اثر ندارد و باعث یبوست شدید و رسوب می‌شود. این‌طور نیست که هر چه بیشتر مواد مصرف کنی به نشئگی بیشتر برسی. اما اکثر مصرف کنندگان مواد مخدر در نقطه اشباع‌ هستند و می‌گویند هر چقدر پول بدهی بیشتر آش می‌خوری، اما در مصرف کنندگان این‌طور نیست.
نقطه اشباع در تمام مراحل زندگی ما صادق است. 
اعم از؛ غذا خوردن که تا یک مقداری خوب است افراد چاق هم در نقطه اشباع هستند یا خدمت به دیگران یا ورزش کردن که بیشتر از حد خود فرد از پا می‌افتد یا کار کردن یا درس خواندن یا حتی مهریه دادن و نیکی کردن، پس در هر چیزی می‌توان به مرحله اشباع رسید و کلام آخر، از خداوند می‌خواهیم ما را از طرف قهر و به طرف مهر هدایت فرماید

 

ویرایش: همسفر زهرا رهجوی کمک راهنما همسفر عصمت(لژیون پنجم)

ارسال خبر: همسفر نگار رهجوی کمک راهنما همسفر عصمت(لژیون پنجم)

همسفران نمایندگی بنیان مشهد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .