English Version
English

حرف‌های راهنما را گوش دهیم تا تجربه‌های تلخ برایمان تکرار نشود(نمایندگی گنجعلی خان کرمان)

حرف‌های راهنما را گوش دهیم تا تجربه‌های تلخ برایمان تکرار نشود(نمایندگی گنجعلی خان کرمان)

سومین جلسه از دوره دوم سری کارگاه‌های آموزشی_خصوصی خانم‌های مسافر نمایندگی گنجعلی خان کرمان، با استادی مسافر مونا دبیر شورای اسیستانت ها، نگهبانی همسفر سولماز کمک راهنما و دبیری مسافر سمیه با دستور جلسه «ویژگی‌های لژیون قوی چیست؟» روز جمعه ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۱ راس ساعت 15:30 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان مونا هستم یک مسافر

دستور جلسه این هفته «ویژگی‌های لژیون قوی چیست؟» است. قبل از هر چیز باید بدانیم لژیون به چه معناست! از چه اعضایی تشکیل‌شده است! طبق فرمایشات آقای مهندس؛ در ابتدای شروع به کار کنگره، لژیون وجود نداشت و فقط جلسات معطوف به کارگاه‌های آموزشی بود.  

از مسائل مهمی که اکنون از روز اول به ما گوشزد می‌کنند این است که باهم ارتباط نداشته باشیم؛ یعنی رابطه تلفنی باهم برقرار نکنیم، خانه همدیگر نرویم، باهم کافی‌شاپ نرویم و ارتباط ما معطوف به داخل کنگره شود، و زیر سقف کنگره، صحبت‌های ما در حد سلاما سلاما باشد. ما هیچ صحبت دیگری باهم نداریم. این‌که از یکدیگر سؤالات این‌چنینی بپرسیم که؛ دیشب کجا بودی؟ امروز کجا می‌خواهی بروی؟ خانه شما کجاست؟ چند بچه داری؟ درآمدت چقدر است؟ شوهر داری یا نه؟ این چیزها جزو صحبت‌های ما نباید باشد. چون اصلاً به من ربطی ندارد، شما خانه‌ات کجاست و یا همسرت چه شغلی دارد. ما یک هدف‌داریم و آن هم فقط درمان اعتیاد است.

ما هر کاری انجام می‌دهیم برای این است که سر زمان مشخص، به هدفمان که درمان است، برسیم. ما در کنگره با هیچ‌کس حساب‌وکتاب مالی نداریم؛ و چیزی به یکدیگر نمی‌فروشیم، چیزی هم خریداری نمی‌کنیم‌. چون این‌ها فعل‌های اضافه‌ای هستند که ما را از درمان و هدفمان دور می‌کنند. هرکدام از قوانین کنگره، تجربیاتی را درگذشته به وجود آورده که ما اکنون به شما می‌گوییم این تجربه تلخ را نداشته باشید.

حرف‌های راهنما را گوش دهید تا تجربه‌های تلخ برایمان تکرار نشود و بتوانیم درمان را در کمال آرامش طی کنیم. قبلاً این قوانین نبود و افراد به خانه همدیگر می‌رفتند. آقایان باهم مسافرت می‌رفتند و اتفاقاتی برایشان در مسافرت رخ می‌داد؛ و به همین خاطر آقای مهندس در این رابطه تفکری عمیق داشتند که منجر به تشکیل لژیون‌ها شد.

https://up.c60.ir/repository/3098/WhatsApp%20Image%202022-09-20%20at%207.28.15%20PM.jpeg

این امر باعث شد کلاسی باشد که هر راهنما با رهجوهای خود بعد از کارگاه بنشینند و با همدیگر راجع به نوشتارهای کنگره صحبت کنند. یک لژیون تشکیل‌شده از یک راهنما و چندین شاگرد که می‌تواند یک نفر باشد می‌تواند پنج نفر یا ده نفر باشد. در وادی چهارم یاد گرفتیم ما یکسری مسئولیت‌هایی داریم، هم راهنما و هم رهجو.

در لژیون راهنما یکسری مسئولیت‌ها در قبال رهجو دارد که باید این‌ها را انجام دهد. در غیر این صورت کم‌کم لژیون ضعیف می‌شود. من وظیفه خود را به‌عنوان راهنما انجام می‌دهم ولی اگر رهجوهای من وظیفه خودشان را انجام ندهند، بازهم لژیون ضعیف می‌شود. این ارتباطات و اجرای مسئولیت‌ها مهم هستند.وظیفه من به‌عنوان راهنما این است که از متون کنگره به شما آموزش دهم، تجربیاتم را در اختیار شما بگذارم، نامه‌ داروهایتان را تحویل دهم و از خودم پروتکل جدید نسازم، سروقت در لژیون حاضر باشم و بتوانم پاسخگوی شما باشم.

رهجو چه وظیفه‌ای دارد؟ رهجو باید منظم باشد، به افراد کنگره احترام بگذارد، منظم و مؤدب باشد. این جزو اولین وظایف رهجو در کنگره است که باید وضعیت ظاهری مرتبی داشته باشد، از لباس‌های خیلی کوتاه و تنگ استفاده نکند، هر هفته یک سی‌دی تحویل راهنما دهد. لژیون قوی لژیونی ‌است که ازنظر مالی بتواند به کنگره کمک کند. تعداد افرادی که عضو لژیون سردار می‌شوند، در این لژیون زیاد باشد. این نشان‌دهنده این است که افراد به بلوغ فکری رسیده‌اند؛ یعنی همان‌که می‌گوید؛ دیگران کاشتند و ما خوردیم، اکنون ما می‌کاریم که دیگران بخورند. در این صورت است که ما می‌توانیم یک لژیون موفق داشته باشیم.
 

تازه واردین:

https://up.c60.ir/repository/3098/WhatsApp%20Image%202022-09-20%20at%207.30.25%20PM.jpeg

لژیون مسافران:

https://up.c60.ir/repository/3098/WhatsApp%20Image%202022-09-20%20at%207.31.39%20PM.jpeg

https://up.c60.ir/repository/3098/WhatsApp%20Image%202022-09-20%20at%207.32.24%20PM.jpeg

لژیون همسفران:

https://up.c60.ir/repository/3098/WhatsApp%20Image%202022-09-20%20at%207.33.25%20PM.jpeg

گردآوری و تایپ: مسافر سمیه_ لژیون دوم_ نمایندگی گنجعلی خان کرمان.
ویرایش: همسفر مریم
بازبینی: همسفر فاطمه
عکس: گروه عکاسی نمایندگی گنجعلی خان کرمان
ارسال: مسافر مهرانا

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .