English Version
English

رسیدن به حقیقت طولانی و سخت است

رسیدن به حقیقت طولانی و سخت است

چهاردهمین جلسه از دوره بیست و یکم کارگاه‌های آموزشی خصوصی نمایندگی نیما یوشیج بهشهر به استادی کمک‌راهنما همسفر عاطفه، نگهبانی همسفر نرگس، دبیری همسفر زینب، با دستور جلسه « وادی هفتم و تاثیر آن روی من»  بیست و هشتم شهریور ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۶ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:
ما قبل از وادی هفتم ۶ وادی داشتیم،۴ وادی اول درمورد تفکر سالم بود که باید از آن‌ها عبور کنیم و به وادی پنجم برسیم تا بتوانیم آن تفکر سالم را از قوّه به فعل در آوریم و اجرائی کنیم.
در وادی ششم، به فرمانروائی عقل برسیم و وادی هفتم که عنوان زیبای دارد، رمز و راز کشف حقیقت، در دو‌چیز است؛ یکی یافتن راه ودیگری آنچه برداشت می‌نمائیم.
مسافرها و همسفرهایی که در کنگره هستند‌ به رهایی و درمان رسیدند، قطعاً یک بار هم که شده توانستند وادی هفتم را اجرائی کنند چون راه درست انتخاب کردند.
خیلی از ما که این‌جا نشسته‌ایم قبل از این‌ که راه کنگره برای ما پیدا شود خیلی تلاش کردیم و جنگیدیم و دنبال راه های زیادی‌برای درمان اعتیاد بودیم.

مسافران‌ قدم بر می‌داشتند و  خیلی خواسته قوی هم داشتند ولی نمی‌توانستند به درمان کامل برسند.
شاید ترک می‌کردند چون راه شان درست نبود و مدت خیلی کوتاهی دوباره برگشت می‌کردند. چیزی که کشف می‌شود فقط یک دانه است، که باید کشف شود، نمی‌شود از یک دانه چندین کشف وجود داشته باشد. ما مراکز زیادی برای ترک  اعتیاد داریم ، ولی راه درست درمان اعتیاد را  شخصی به نام مهندس دژاکام کشف و کنگره ۶۰ را تاسیس کردند که امروز ما در ادامه بتوانیم  راه درست را  پیدا کنیم و به آن چیزی که می‌خواهیم برسیم.

رمز=‌ راهی که برای درمان اعتیاد پیدا کردیم 

راز=‌ برداشتی که ما از درمان اعتیاد داشتیم.

چرا این راه برای درمان اعتیاد تفاوت داشت؟ به خاطر آموزش‌ها و مسیری که برای درمان اعتیاد در کنگره بود. قبل از این ‌که وارد کنگره بشوم هرکس به من می‌گفت: شوهرت، پدرت، پسرت باید برود ده ماه دارو مصرف کند تا درمان شود نمی‌توانستم قبول کنم و می‌گفتم: مگر می‌خواهد چه کار کند که ده ماه طول می‌کشد ولی وقتی وارد کنگره شدم  با آموزشهای ناب کنگره متوجه شدم  اگر قرار است جسم‌ و روان به درمان برسد باید در کنارش آموزشهای جهان بینی باشد.

رسیدن به حقیقت طول می‌کشد، سخت است، ولی وقتی به آن چیزی می‌خواستیم رسیدیم آن ‌قدر لذت‌بخش است آن سختی‌ قبل برایمان گوارا و با ارزش می‌شود، این می‌شود‌ که در ادامه افراد زیادی خدمتگزار کنگره می‌شوند؛ چون خیلی راه ها را رفتند ولی به خواسته‌های خودشان نرسیدند. ولی کنگره به آنها آموزش رایگان داد و از همسفران خواستند در کنار مسافرشان باشند تا باهم بتوانند از این آموزش‌ها استفاده کنند و در زندگی‌شان کاربردی کنند.

آموزش‌ها چه میزان در زندگی ما تاثیر داشت؟ همه ما در زندگی‌ خودمان به نوعی مشکلات داشتیم و همیشه دوست داشتیم کوتاهترین راه را برای حل مشکلات پیدا کنیم، هیچ وقت نتوانستیم به نتیجه برسیم و ناامید می‌شدیم. کسانی که ناامید می‌شوند نمی‌توانند وادی هفتم را کاربردی کنند. وادی هفتم برای کسانی است که امیدوار هستند. حتی تَه دل‌شان یک امیدی است. به این دلیل می‌توانتد این کار را انجام بدهند، چون حقیقت راه طولانی و سخت است.
نشستن روی این صندلی‌ها لیاقت می‌خواهد، تک ‌تک ما به لطف خدا این لیاقت را داشتیم که بتوانیم روی این صندلی بنشینیم و از آموزش‌های آقای مهندس‌ و استاد امین استفاده کنیم که بتوانیم آرامش ‌را به زندگی‌مان برگردانیم.
ان‌شاءالله همه اعضا بتوانیم این وادی‌ها را در زندگی‌مان کاربردی کنیم و زندگی آرامی داشته باشیم.

در ادامه جلسه امتخابات نگهبانی برگزار شد.

همسفر زینب رهجوی کمک راهنما همسفر فرشته لژیون نهم با رآی اکثریت همسفران به عنوان ۱۴ جلسه نگهبان جلسات خصوص همسفران انتخاب شدند.

با تشکر از نگاهتان

 

عکس: همسفر زهره رهجوی کمک راهنما همسفر فرشته لژیون نهم

تایپ: همسفر ریحانه رهجوی کمک راهنما همسفر اکرم لژیون ششم

ویرایش و ارسال: مرزبان خبری همسفر فاطمه

همسفران نمایندگی نیما یوشیج بهشهر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .