English Version
English

پیدا نکردن راه، نبود نتیجه

پیدا نکردن راه، نبود نتیجه

جلسه‌ اول از دور اول جلسات کارگاه آموزشی خصوصی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی گلپایگان، با استادی‌ ایجنت همسفر زهرا و نگهبانی‌ همسفر زهرا  و دبیری همسفر‌ حمیده با دستورجلسه " وادی هفتم و تاثیر آن روی من " ساعت ۱۶ روز‌ دوشنبه، بیست و هشتم  شهریور ماه  ۱۴۰۱ آغاز به کارنمود.

سخنان استاد:


قبل از شروع صحبت ها در مورد دستور جلسه، بابت این‌که در شعبه گلپایگان حضور دارم، بسیار خوشحال هستم و نسبت به گذشته تغییرات فراوانی را در شعبه مشاهده می‌کنم. نکته‌ای که باید در نظر بگیریم این است که تمام ما رهجو جناب مهندس هستیم و تفاوتی ندارد در کدام نمایندگی حضور داشته باشیم، چیزی که بسیار مهم است، این‌که درست خدمت کنیم و آموزش بگیریم.
ما هر کدام ازسی‌دی‌ها را که می‌نویسیم، بسیار آموزنده و لذت‌بخش است، وادی‌ها را که مطالعه می‌کنیم هر کدام آن‌ها برای ما به همین اندازه لذت‌بخش است، زیرا نکته‌ای درون وادی جهت ما نهفته است. قبل از وادی هفتم، چهار وادی تفکر داشتیم و در وادی پنجم که وادی عمل است، فرا گرفتیم که دانسته‌های خود را به مرحله عمل در آوریم و وادی ششم حکم عقل را به عنوان حاکم بزرگ باید بپذیریم؛ عقل با نیروهای خود باید مجهولات را پیدا کند و به معلومات برسد. بسیاری از افراد را که انسان‌های با مصمم و اراده‌ای بودند، اما به دلیل پیدا نکردن راه درست، به نتیجه نرسیدند.
وادی هفتم دو بخش دارد: بخش اول  که باید راه را پیدا کنیم و دوم چیزی که برداشت می‌نماییم؛ این وادی در مورد حقیقت صحبت می‌کند؛ حقیقت آن چیزی است که بوده، هست و خواهد بود، همانند علم و هنر که هیچ تغییری نمی‌کند و این کار انسان است که باید مجهولات بعد خود را کشف کند و از آن‌ها استفاده نماید.


ما همسفران تصور می کردیم اگر اعتیاد مسافر ما حل شود دیگر مشکلی نخواهیم داشت، اما بعد از رهایی متوجه زخم‌ها و مشکلات بسیاری درون خود شدیم که تخریب‌های بسیاری برای ما داشته است، بعد از این‌که به کنگره آمدیم کم‌کم متوجه شدیم که چه اتفاقی افتاده است؟
بسیاری از ما زمانی وارد کنگره می‌شویم، بهترین راه را پیدا کرده‌ایم، اما چرا بعضی از افراد بعد از گذراندن مدتی از کنگره خارج می‌شوند و دیگر حضور ندارد و بعضی دیگر خدمت‌گزار می‌شوند و در شعبه ماندگار هستند. برخی افراد همان ابتدا ناامید می‌شوند و کنگره را ترک می‌کنند و عده‌ای سال‌ها خدمت می‌کنند؛ این نشان‌‌دهنده برداشت‌های متفاوت ما است؛ در ادامه ما با نقش همسفر آشنا شدیم و فرا گرفتیم که دوربین را همیشه سمت خود بگیریم. اگر امروز یک شخص مصرف کننده به عنوان همسر، فرزند یا برادر روزی من شده است، جهت تغییر حالِ من است و در درون من بسیاری از مسائل باید عوض شود. اگر من خواهان تغییر هستم باید حرکت کنم تا به آن‌چه می‌خواهم برسم. دراین وادی انسان‌ها را به دو گروه خردمندان و کم‌خردان تقسیم می‌شوند.
خرمندان در صراط مستقیم قرار دارند، صراط مستقیم راهی است که ما اطمینان داریم به نتیجه قطعی خواهیم رسید. خردمندان درمسیر خود به جای این‌که به دیگران نگاه کنند و اشکالات درون آن‌ها را بیابند،  به دنبال گنج درون خود هستند تا به حال خوش برسند.

تقدیر از دبیر سابق

مرزبان کشیک

ظرفیت پذیرش رهجو

آوا کنگره

دعا کنگره

لژیون خدمت‌گزار

 

تایپ: کمک‌ راهنما همسفر مریم ( لژیون پنجم)
عکاس: همسفر فاطمه رهجوی کمک‌ راهنما همسفر بهیه(لژیون اول)
ویراستار، تنظیم و ارسال: کمک‌ راهنما همسفر ریحانه( لژیون دوم)
همسفران نمایندگی گلپایگان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .