English Version
English

چهارده وادی، چهارده قانون برای زندگی بهتر

چهارده وادی، چهارده قانون برای زندگی بهتر

وادی هفتم بهانه‌ای شد تا گفتگویی داشته باشیم با کمک راهنمای لژیون هشتم همسفر نجمه که نظر شما عزیزان را به آن جلب می‌نماییم.

به‌رسم کنگره خودتان را و نحوه ورودتان به کنگره را بیان کنید.

سلام دوستان نجمه هستم یک همسفر، در سال 94 فهمیدم مسافرم درگیر اعتیاد است مسافرم با روش سقوط آزاد اقدام به ترک مواد خود کردند اما باگذشت چند روز هنوز حالشان ازنظر روحی اصلاً خوب نبود به نزد مشاور رفتیم آنجا هم تأثیری نداشت نزد هر پزشک و مشاوره‌ای می‌رفتیم می‌گفتند اعتیاد به شیشه درمان ندارد، دو سال بعد در عین ناباوری با سایت کنگره شصت و درمان شیشه آشنا شدم با مسافرم وارد کنگره شدیم و آموزش گرفتیم اکنون هم به لطف خداوند دو سال و دو روز است که آزاد و رها هستیم.

لطفاً با مطرح کردن عنوان وادی هفتم بفرمایید رمز و راز حقیقت درمان در کنگره به چه مفهومی است.

رمز و راز حقیقت درمان در کنگره به این مفهوم است که افرادی که دربند اعتیاد گرفتار هستند در کنگره با روش دی اس تی و داروی اوتی به حقیقت که درمان است می‌رسند و این امربر راستی و درستی دلالت دارد‌.

به نظر شما چگونه می‌توان تفاوت بین حقیقت و واقعیت را توضیح داد.

حقیقت آن چیزی است که بوده، هست و خواهد بود و بر راستی و درستی دلالت دارد مانند خدا، عشق محبت، مهر، قهر، خشم ... و واقعیت آن چیزی است که در حال حاضر وجود دارد اما درگذشته وجود نداشته در آینده هم وجود نخواهد داشت.

برایمان شرح دهید که چگونه می‌توانیم به‌وسیله عقل مسائل و مشکلات را حل کنیم باید چگونه عمل کنیم چه افرادی از این موهبت بهره بیشتری می‌برند.

در وادی ششم آموختیم که باید فرماندهی عقل را به رسمیت بشناسیم اما این عقل برای حل مسائل و مشکلات احتیاج به یکسری اطلاعات دارد و این اطلاعات را ما به‌وسیله تحقیق و بررسی و تعقل و تفکر مثبت در اختیار عقل می‌گذاریم تا عقل سنجیده تصمیم بگیرد و فردی که بتواند در ارتباط با مسائل و امور زندگی قضاوت درست و مناسب و سنجیده ارائه کند خردمند است پس با این تعریف فرد خردمند از این موهبت بهره بیشتری خواهد برد.

وادی هفتم می‌گوید که ابتدا باید مسیر درست را انتخاب کنیم و بعد حرکت کنیم چه مواردی را باید مدنظر داشت برای پیدا کردن راه درست.

اول باید حسمان را تزکیه و پالایش کنیم به‌خوبی تفکر و بررسی کنیم راه درست را پیدا کنیم و بعدازاینکه راه درست را پیدا کردیم این‌یک مسئله است برداشتی که از مسیر داریم مسئله دیگر است مثلاً مسافری که وارد کنگره می‌شود در اصل راه را یافته ولی اینکه بتواند در این مسیر درست حرکت کند و از آموزش‌ها به‌خوبی استفاده کند و به کار ببندد مسئله دیگری است.

لطفاً در مورد افراد کم‌خرد و خردمند که در وادی هفتم گفته‌شده برایمان توضیح دهید.

افراد کم‌خرد معمولاً اول حرف می‌زنند و بعداً فکر می‌کنند که آیا این حرف درست بوده یا نه همیشه در سؤال دیگران خودش را صاحب‌نظر می‌داند درصورتی‌که هیچ سررشته‌ای در رابطه با آن موضوع ندارد، افراد کم‌خرد اول کاری را انجام می‌دهند بعد که با مشکل مواجه شدند دنبال بررسی راه می‌گردند و مدام با غرولند و شکایت و اتهام به دیگران روی ضعف خود سرپوش می‌گذارند و اگر سرپوش نتیجه‌ای نداشت شروع به عذرخواهی می‌کنند که من نفهمیدم، دست خودم نبود...ولی فرد خردمند قبل از سخن گفتن اول فکر می‌کنند روی تک‌تک واژگانی که قرار است بیان کند فکر می‌کند، صبر را به‌خوبی می‌فهمد و به کار می‌بندد، قبل از بررسی کامل تمام جوانب نتیجه‌گیری نمی‌کند، در تله تجربه نمی‌افتد، همیشه مشتاق یادگرفتن است، باشهامت می‌گوید من بلد نیستم و یا می‌گوید نمی‌دانم و یا اجازه بدهید مطالعه کنم، فرد خردمند زندگی را با تمام وجودش درک وزندگی می‌کنند و با غرولند و شکایت و اتهام به دیگران به خاطر پوشش ضعف‌های خود میانه‌ای ندارد.

چگونه باید در برابر بعضی از عکس‌العمل‌ها، عکس‌العمل نشان نداد؟ آیا این خود یک هنر است.

در هرلحظه از زندگی اتفاقاتی برای ما رخ می‌دهد که ما باید نسبت به آن‌ها عکس‌العمل نشان بدهیم اما گاهی عکس‌العمل نشان ندادن هم خود عکس‌العمل است و زمانی عکس‌العمل نشان ندادن هنر می‌شود در محیط منزل، کار، اجتماع یک مسئله پیش‌پاافتاده را تبدیل به یک بحران بزرگ نکنیم.

بهترین کار برای جاری ماندن حقیقت درمان اعتیاد چیست.

علم درمان اعتیاد در کنگره 60 علم حقیقی است و چیزی که حقیقی باشد همیشه جاری است اما برای جاری ماندن علم کنگره وظیفه ما انتقال علم کنگره به نسل آینده است و در جهانی‌شدن علم کنگره از هیچ تلاشی فروگذاری نکنیم.

برداشت شما و تأثیری که این وادی بر شخص شما وزندگی‌تان داشته است را برایمان بیان کنید.

برداشت من از وادی هفتم این است که زندگی کنونی ما حاصل انتخاب‌های دیروز ماست وزندگی فردای ما حاصل انتخاب‌های امروز ماست بکوشیم بهترین انتخاب‌ها را در زندگی داشته باشیم.

در کلام آخر...

در کلام آخر هرکدام از این وادی‌ها قوانینی هستند برای تغییر انسان و بهتر زندگی کردن و تا انسان این قوانین را یاد نگیرد تغییر پیدا کردن و تبدیل‌شدن به یک انسان دیگر عملاً غیرممکن است.


تایپ: کمک راهنما همسفر نجمه

ویراستاری و ارسال: همسفر مریم (لژیون دوم)

نمایندگی همسفران میرداماد اصفهان
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .