English Version
English

داروی OT؛ کامل‌ترین و موثر‌ترین دارو برای درمان اعتیاد

داروی OT؛ کامل‌ترین و موثر‌ترین دارو برای درمان اعتیاد

1401/6/27

بیل عزیز

امیدوارم خوب باشید، من خوب هستم و مشغول کارهای جاری می‌باشم. تقریبا نزدیک به دو هفته وقت خودم را صرف سوال‌های امتحانی کردم که در مجموع برای امتحان یکصدوبیست سوال به صورت تست چهار جوابی طراحی کردم که شصت سوال مربوط به جهان‌بینی و شصت سوال مربوط به فنی یا درمان به روش DST برای انواع مواد مخدر و محرک و الکل بود. در همین حال کارهای D.SAP به صورت کامل به اتمام رسید و در حال آماده کردن و تهیه سیب و انگور برای D.SAP هستم و فکر می‌کنم امسال حدود 300 تن به سیب و انگور نیاز داریم. که البته تمامی این تولید فقط صرف بچه‌های کنگره 60 می‌شود و اگر بخواهیم آن‌ را به بیرون کنگره گسترش دهم حتماً هزاران تن به سیب و انگور نیاز داریم.

اکنون به این نتیجه رسیدیم که D.SAP علاوه بر درمان، یک ماده بسیار مناسب برای پیشگیری انواع و اقسام بیماری‌هاست. من اکنون فکر می‌کنم که D.SAP یک اکسیر جوانی است و کسی که از آن استفاده می‌کند، خیلی کم مریض می‌شود؛ چون ما با ماده‌ای جادویی آشنا شدیم و انصافاً آن را ساختیم که هم ضد التهاب است و هم ضد عفونت و نیک می‌دانیم، عفونت و التهاب ما در اکثر بیماری‌ها است.

و اما پاسخ به سوال اول:
درباره گسترش سریع پزشکانی است که بوپرنورفین را به‌عنوان درمانی برای اعتیاد به مخدر در آمریکا تجویز می‌کنند. آیا این اتفاق در ایران هم در حال رخ دادن است و اینکه اوتی که در کنگره ۶۰ استفاده می‌شود چه مزایایی در قیاس با استفاده از متادون و بوپرنورفین گروه‌های درمانی دیگر دارد.

جواب: در مرحله اول در ایران هم پزشکانی هستند که از بوپرنورفین به عنوان یک ماده نگهدارنده از آن استفاده می‌کنند و این موضوع درحال گسترش است.

و اما درمورد مرحله دوم سوال اول شما، یعنی مقایسه OT با متادون و بوپرنورفین: اگر بخواهم پاسخ بدهم بایستی قبل از آن به نکات دیگری اشاره کنم؛ چون نگاه من به درمان اعتیاد و روش‌های درمان آن به صورت کلی اختلاف زیادی با روش‌های امروزی جهان‌های مترقی دارد؛ چون درمانی که در افکار و اندیشه من و شما می‌گذرد، تفاوت فاحشی دارد با درمانی که امروز متخصصین تراز اول جهان به آن معتقد هستند، برای این موضوع اگر پاسخ به سوال کمی طولانی می‌شود، پوزش می‌طلبم.

در این باره اگر بخواهم پاسخ کوتاه بدهم، Opium یا OT به علت ترکیبات متفاوتی که دارد با متادون و بوپرنورفین قابل مقایسه نمی‌باشد، و مسئله آن مثل مقایسه یک شهر بزرگ و پیشرفته است با یک روستای کوچک.

نکته بعدی که با آن مواجه می‌شویم این مسئله است که ما از داروی متاودن و یا بوپرنورفین و یا OT چه انتظاری داریم و همین‌طور منظور ما از درمان چی هست؟ چون تا زمانی که این دو نکته مشخص نشود ما قادر به قضاوت در این مورد نخواهیم بود، برای روشن شدن موضوع ناگزیرم از مثالی استفاده کنم تا وضعیت دارو و درمان را مشخص کنیم.

فرض کنیم، کلیه فردی سنگ دارد و درد شدیدی دارد و عفونت هم دارد و همین‌طور مشکلات دیگر و یا معده فردی زخم است و درد شدیدی دارد و عفونت هم دارد، به دو حالت می‌توان او را درمان کرد.

حالت اول: حال اگر بخواهیم درد او را ساکت کنیم و هیچ کاری به سنگ کلیه و عفونت و یا زخم معده نداشته باشیم می‌توانیم از یک مسکن قوی استفاده کنیم و هر روز به او مسکن بدهیم و او را نگهداری و راهبری کنیم.
این کاری است که متاودن و بوپرنورفین در درمان اعتیاد انجام می‌دهد و هرگز نمی‌تواند مشکلات فرد معتاد را حل کند.

حالت دوم: حال اگر بخواهیم درد او را ساکت کنیم و عفونت او را از بین ببریم و زخم معده او را ترمیم کنیم و او را به سلامتی کامل برسانیم بایستی از دارو و درمانی استفاده شود که قادر باشد این مهم را انجام بدهد که این دارو در درمان اعتیاد می‌تواند Opium یا OT باش. حال برای مقایسه می‌توانیم به مشخصات شیمیایی این داروها نگاه کنیم. در این مقایسه فرمول شیمیایی ماده اصلی متاودن می‌شود C21 H27 N01 و فرمول شیمیایی ماده اصلی بوپرنورفین می‌شود، C29 H41 N04 و حال فرمول و ترکیبات و یا الکالوئیدهای اصلی تریاک را فقط چند مورد می‌نویسم، البته Opium از حدود 25 تا 50 الکالوئید و ترکیبات مهم دارویی دارد که برای سیستم ایکس بسیار تا بسیار موثر است.


ترکیبات Opium:
1- مرفین، که بین 3 تا 23 درصد در تریاک موجود است.
Morphine: C17 H19 N03

2- کدئین، که بین 0/3 تا 3 درصد در تریاک موجود است
Codeine: C18 H21 N03

3- نارسئین، که بین 0/1 تا 0/4 درصد در تریاک موجود است.
Narceine: C23 H27 N03

4- نارکوتین، که بین 0/2 تا 0/8 درصد
Narcotine: C22 H23 N07

5- تبائین، که بین 0/2 تا 0/5 درصد
Thebaine: C19 H21 N03

6- لودانیزین
Laudanine: C21 H27 N04

7- لودانین
Laudanine: C20 H15 N04

8- کوتامین
Cotamine: C12 H15 N04

9- کدامین
Codamine: C20 H25 N04

10- کرپتیوپین
Cryptopine: C21 H23 N05

11- رآدین
Rhoeadine: C21 H21 N06

12- پروتوپین
Protopine: C20 H19 N05

فکر کنم همین قدر کافی باشد. اکنون متخصصین این حوزه می‌توانند با نگاه کردن به آلکالوئیدهای Opium به عظمت و خواص دارویی منحصر به فرد آن پی ببرند.

در کل مزایایی که OT دارد جدا از اینکه سیستم عصبی را بازسازی می‌کند، البته با متد DST به چند نمونه اشاره می‌کنم؛ OT به علت داشتن مرفین نشاط آور است، مصرف کننده OT افسرده نمی‌شود، به علت داشتن پاپاورین و سایر مواد مصرف کننده OT در حین درمان گرفتار مشکلات جنسی یا انزال سریع نمی‌شود.

و نکته دیگر اینکه وقتی به فرد تحت درمان OT داده می‌شود، به دلیل دارا بودن خواص بسیار متنوعی که OT دارد نیاز به هیچ گونه داروی دیگری نیست، به طوری که افراد تحت درمان که اکنون حدود 14000 نفر هستند و در بیش از 300 کلینیک دارو OT دریافت می‌کنند، هیچ گونه داروی دیگری استفاده نمی‌کنند. البته نکات زیاد دیگری است که خودش یک کتاب می‌شود.

و اما پاسخ سوال دوم.
سؤال دوم ریشه در تجربه‌ای در آمریکا دارد که نشان داده است که افرادی که روی متادون و یا بوپرنورفین قرار می‌گیرند در مرحله‌های آخر کاهش دچار بازگشت به اعتیاد می‌شوند و یا وقتی این داروها قطع می‌شوند دوباره به اعتیاد روی می‌آورند. سؤالی که پرسیده‌اند این است که آیا کنگره ۶۰ حمایت‌های خاصی برای افرادی که در مرحله‌های آخر استفاده از اوتی هستند و ماه‌های بعد قطع آن در نظر می‌گیرد؟

پاسخ: موضوع مهم در این جاست که کاهش داروی متاودن و یا داروی دیگر چگونه انجام می‌گیرد و طول زمان کاهش چقدر است و میزان درصد کاهش چقدر است، زمان پله‌های کاهش چقدر است، تمامی این عملیات مهم و سرنوشت‌ساز می‌باشد، امیدوارم به زودی مقاله DST منتشر شود تا راه صحیح کاهش مشخص گردد.

باز هم نکته مهم در اینجاست که اگر فردی از نظر غذا سیر باشد، میل چندانی به غذا ندارد، ولی اگر گرسنه باشد، قطعاً ولع خوردن غذا را دارد. اگر ما در مراحل کاهش مواد مخدر و محرک طبیعی جسم بیمار را راه‌اندازی کنیم، قطعاً نیاز چندانی به مواد ندارد، اگر جسم او درست شده باشد، دیگر نیازی به مواد ندارد.

کنگره هیچ گونه حمایت خاص در مراحل آخر کاهش و یا پس از قطع برای افراد تحت درمان ندارد.

باز هم تکرار می‌کنم، مهم‌ترین مسئله را‌ه‌اندازی مخدرها و محرک‌ها و... طبیعی جسم یا سیستم عصبی و یا سیستم ایکس است. که در مرکز و محور اصلی درمان اعتیاد است.

برای جلوگیری از طولانی شدن نامه، موضوع را رها می‌کنم و بازهم اگر لازم شد، با کمال میل پاسخگو هستم؛ در ضمن می‌خواهم بدانم در آمریکا شربت متادون با چه وسیله‌ای اندازه‌گیری می‌شود و روزی چند نوبت به افراد متادون داده می‌شود.

همیشه جوان و جاوید باشید

دوست و برادر شما در زمین و آسمان
حسین

September 18, 2022

Dear Bill,

I hope you are fine; I am well.

It took me almost two weeks to create 120 questions (60 worldview questions and 60 DST treatment-related questions) for the exam.

Also, the D.sap-related tasks are over. I think I will be needing about 300 tons of apple and grape to make D.sap for only Congress 60 members! I will be needing 1000 tons if I am to make D.sap for beyond Congress 60 borders.

I have come to believe that D.sap is beneficial in both curbing and preventing functionalities when it comes to illnesses.

Today I believe that D.sap is an elixir of youth and it prevents sickness. D.sap is a magical solution that was created out of chance and it is anti-infection and anti-inflammation. Infection and inflammation are the mother of all diseases.

Answer to your questions:

The first question was:

The first is based on the rapid spread general practice physicians prescribing buprenorphine as a treatment for opioid addiction in the U.S. I have been asked if this is also occurring in Iran and what particular advantages OT offers within Congress 60 compared to the use of  methadone or buprenorphine by other treatment providers.


Initially, I must say that yes we do have physicians who are using buprenorphine as a maintenance treatment and this type of treatment is spreading.

Now for the second part of the first question in order to compare OT with buprenorphine and methadone, I must write an introduction. What you and I believe today about addiction treatment differs from the rest of the experts!  Forgive me for this long answer but I have no choice!

Opium has different components and it is extremely different than buprenorphine and methadone. OT is like a huge city while buprenorphine and methadone are like a small village!

We need to know what we expect from the medication and what we want from our treatment or what we mean by treatment. We need to answer these questions otherwise we are not going to be able to answer the prior question.

I need to use an example to clarify this debate on medicine and treatment.

Take a case of severe ulcer or kidney stone for instance. We can take two approaches toward treatment in this case.

The first approach is to try to alleviate the pain without paying attention to the stone in the kidney or the infection in the stomach. In this scenario, we may use a strong pain killer as a maintenance medicine every day!

This is what experts are doing with methadone and buprenorphine for drug users and they will never succeed.

The second approach is to cure the infection or exit the stone from the kidney and then the pain goes away! In this scenario, we must use a different type of medication to achieve that goal. This is what we are doing with Opium or OT to cure addiction. Let’s compare these medicines and see why:

Methadone is C21H27NO and buprenorphine is C29H41NO4 and I am going to write a few Opium components or alkaloids.

Opium consists of 25 to 50 alkaloids which are very important in repairing the neuron system and the X system.

These are only a few of them. If the experts in addiction treatment take a deep dive into a variety of opium alkaloids they will learn the potential of this magical substance in treatment.

OT consists of morphine so the drug user is not depressed during the treatment.

Papaverine will help to body to overcome premature ejaculation during the addiction treatment process. 

OT is so diverse that we are not going to need any other medicine during the treatment period of 11 months. Now we have above 14000 individuals on DST with OT treatment and they are receiving this medicine from 300 clinics across the country.

They are not using any other type of medicine. I can go on and write a book about this issue!

And now the second question:

The second question stems from the experience in the U.S. where individuals maintained on methadone of buprenorphine experience heightened vulnerability for addiction relapse during the final stage of tapering from these medications or in sustaining recovery once this medication support has ended. The question I have been asked is if Congress 60 provides any special support for individuals during the final stages of OT support and the months that follow.

We must see how they are tapering off methadone or buprenorphine. On what doses and what time lapses.

How long it takes them to reach zero usage? These are keynotes that will be clarified when the DST article is published.

Remember that if a person is full he doesn't require food. If he is still hungry then he will crave eating for sure! If we somehow rebuild the X system or natural opioids of the body in the tapering process then the job is done! This person will not be hungry!

Congress 60 doesn’t provide any sort of support at the final stages because the person is completely cured at the final stages and there is no tangible craving.

I must emphasize again the key to addiction treatment is to rebuild the X system or the natural opioids of the body.

This letter is getting longer than expected so I must log off now. Do let me know if more explanation is needed regarding these questions.

Also, I would like to know how they measure the amount of methadone in the U.S?  And how many times a day patients use methadone.

Friends and brothers on heaven and earth forever

Hossein

مترجم: احسان رنجبر

تایپ: مسافر محمدحسین

تنظیم: مسافر ابراهیم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .