English Version
English

یک راهنما اول باید خودش الگو باشد (نمایندگی حکیم هیدجی)

یک راهنما اول باید خودش الگو باشد (نمایندگی حکیم هیدجی)

پنجمین جلسه از دوره اول سری کارگاه‌های آموزشی_خصوصی خانم‌های مسافر نمایندگی حکیم هیدجی، با استادی مسافر ستاره کمک راهنما، نگهبانی مسافر زینب و دبیری مسافر فهیمه با دستور جلسه «ویژگی‌های لژیون قوی چیست؟» روز پنج‌شنبه ۲۴ شهریورماه ۱۴۰۱ رأس ساعت ۹:۴۵ دقیقه آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان ستاره هستم یک مسافر.
زمانی که کنگره ۶۰ تشکیل شد، همه‌چیز به‌آرامی در حال شکل گرفتن بود. در آن زمان، حتی پروسه درمانی و سفر به شکل اکنون نبود، شربت OT تولید نمی‌شد و درمان با تریاک به‌صورت کشیدنی بود. آقای مهندس هدفشان این بود که کنگره به مرحله‌ای که امروز در آن قرار دارد، برسد. آن زمان، اتفاق‌هایی در حال وقوع بود. افراد مصرف‌کننده درکنگره دورهم جمع می‌شدند و حاشیه‌هایی شکل می‌گرفت.

https://up.c60.ir/repository/3098/WhatsApp%20Image%202022-09-18%20at%209.53.45%20PM.jpeg

آقای مهندس همیشه بهترین راهکارها را ارائه می‌دهند و به‌جای این‌که با آن‌ها مقابله کنند، با خود گفتند؛ ما چه راهکاری را می‌توانیم ارائه دهیم! نیروهای‌ منفی شکل می‌گیرد، ما چگونه می‌توانیم نیروهای مثبت را در کنگره ۶۰ به کار بگیریم! چون اعتقادشان این است که اضداد باعث تقویت ما می‌شوند. هرجایی که نیروی مثبت وجود دارد، نیروی منفی هم هست. نمی‌شود در درونمان بخواهیم که نیروهای منفی و اضداد را صد در صد حذف کنیم. آقای مهندس بهترین راهکار را ارائه دادند و از نیروی‌های مثبت استفاده کردند؛ و اینجا بود که لژیون‌ها شکل گرفت.

https://up.c60.ir/repository/3098/WhatsApp%20Image%202022-09-18%20at%209.54.53%20PM.jpeg

لژیون واژه‌ای فرانسوی است؛ یعنی چند نفر دورهم جمع می‌شوند با راهنمایی یا فرماندهی یک نفر که قرار است مسیری را با آن‌ها همراه باشد و آموزش دهد. کسی به اسم راهنما که قبلاً، راه را رفته و تجربه کرده است. به دورهم که افراد در کنار راهنما می‌نشینند، لژیون گفته می‌شود. محتوای لژیون چه می‌تواند باشد؟ همه ما جزئی از کنگره ۶۰ هستیم. پس باید در لژیون‌ها، علم کنگره آموزش داده‌شده و در راستای اهداف کنگره ۶۰ پیش برویم و همه این‌ها بستگی به راهنما دارد.

https://up.c60.ir/repository/3098/WhatsApp%20Image%202022-09-18%20at%209.56.33%20PM.jpeg

یک راهنما اول باید خودش الگو باشد و سعی کند تا بی‌نقص عمل کرده و تلاش کند تا آنجایی که می‌تواند اشتباه و خطا نکند تا بتواند رهجو را درست بار بیاورد. رهجوها هم در لژیون وظایفی دارند. راهنما به‌تنهایی نمی‌تواند کاری را انجام دهد، باید نیرو به‌صورت متقابل وارد شود تا اتفاقی بیفتد. رهجو باید سر ساعت بیاید، سر ساعت دارو بگیرد، سی‌دی بنویسد، فرمان‌بردار باشد و تا جایی که می‌تواند، طبق قوانین از ایجنت، مرزبان و راهنما اطاعت کند.

https://up.c60.ir/repository/3098/WhatsApp%20Image%202022-09-18%20at%209.57.40%20PM.jpeg

«لژیون‌ قوی چه ویژگی دارد؟» اینکه بتواند سفر اولی را به رهایی رسانده و وارد سفر دوم کند، رهایی بالایی داشته باشد، خدمتگزار خوبی داشته باشد. کسانی که عاشق واقعی کنگره هستند، از خیلی چیز‌ها برای خدمت کردن می‌گذرند و همان‌ها در آینده کمک راهنما شده و خدمت می‌کنند.

گردآوری و تایپ: مسافر زینب_ نمایندگی حکیم هیدجی
ویرایش: همسفر مریم
بازبینی: همسفر سولماز کمک راهنما
عکس: گروه عکاسی نمایندگی حکیم هیدجی
ارسال: مسافر مهرانا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .