English Version
English

مشارکت مکتوب همسفران لژیون دوم

مشارکت مکتوب همسفران لژیون دوم

برداشت از سی‌دی وادی دهم

همسفر سکینه سادات

وادي دهم صفت گذشته در انسان صادق نیست، چون جاری است یعنی؛ انسانی که در تاریکی فرو رفته می تواند خودش را به روشنایی برساند. اگر انسانی بدترین کارهای ضد ارزش را انجام داده باشه می‌تواند صفت گذشته خودش را تغییر بدهد و به صراط مستقیم بر گردد و برعکس، همیشه فردی که در بالاترین جایگاه باشد می‌تواند به پایین ترین درجه برسد؛ چون صفت انسان جاری است. 

همسفر فاطمه
درست‌ است که الان ما سن‌مان بالا رفته ‌است ولی خیلی از چیزها را نمی‌دانیم و بلد نیستیم، ما در کنگره یاد می‌گیریم که خودمان را اصلاح کنیم، اگر بخواهیم بدانیم اندیشه‌ای که داریم چه بر سر ما آورده ‌است،‌ کافی به دادگستری‌ها نگاه کنیم ببینیم چه خبر؟ بعضی اوقات دادگستری هم کافی نیست و ریش سفیدها هم برای خود دادگستری دارند. تمام این گرفتاری‌‌ها سر این است که ما تعلیمات ابتدائی را فرا نگرفته‌ایم، در روابط دوستی‌ها، استاد و شاگردی...معیار و اندازها را نمی‌دانیم، اگر آن‌‌ها را پیدا کنیم به ما کمک می‌کند،برای دوری از ضدارزشها و تزکیه و پالایش اگر به وادی‌ها خوب دقت کنید‌ می‌بینید که مطالب آن در کتاب‌های آسمانی و دینی آمده ‌است و ما فقط آنها را باز کردیم و راهکارهای تزکیه و پالایش را به ما نشان می‌دهد. اگر صوت نبود اتصال نبود، نوشتن و کلام نبود و سکوت مطلق بود. معمار بزرگ چه تدبیری کرد و از چه مسایلی استفاده کرد. او می‌گوید، ای انسان توچیزی نیستی جزء سعی و تلاش خودت.

سی‌دی اشباع

همسفر حدیث
سی‌دی اشباع در مورد مقاله نهم از کتاب چهارده مقاله هست که این کتاب به دو زبان انگلیسی و فارسی چاپ شده و کتابی ‌‌است،   مشترک بین اقای مهندس و آقای ویلیام وایت، اسم مقاله است مهندسی اعتیاد، چند متر تریاک به نوشته مهندس دژاکام در شماره‌‌ی‌ سوم فصل‌نامه پارسی "طب اعتیاد" در سال ۱۳۹۲ به چاپ رسید.
درست است که این مقاله در مورد مهندسی اعتیاد است و یا مقاله صورت مسئله اعتیاد و همین طور مقاله سم نزدائی‌ که برای اعتیاد برنامه ریزی شده‌اند ولی با توجه به سخنان آقای مهندس در تمام سطوح زندگی به کار می‌روند، مانند کتاب عشق چهارده وادی برای رسیدن به خود.
مقاله مهندسی اعتیاد چه می‌خواهد بگوید و هدف آن چیست؟
انجام محاسبات زندگی در درمان اعتیاد و نظم بخشیدن به مقدار مصرف و تعیین بهترین ساعت مصرف در درمان اعتیاد است، که این مسئله نه فقط در اعتیاد بلکه در تمام مسایل زندگی ما و مرتب کردن برنامه‌های زندگی ما صادق است.
ما خیلی چیزها را بلد نیستیم، باید این را قبول کنیم، حتی بزرگان ما هم به ما یاد ندادند، مثل آداب معاشرت ساده مثل سلام کردن که وارد هر مکانی شدید باید سلام کنید یا اجازه گرفتن برای نشستن، حتی برای رفتن به خانه اقوام و دوستان باید از قبل اطلاع بدهیم، اگر خانه نبودند و آمادگی نداشتن ناراحت نشویم، خیلی از مسایل جزئی را ما در زندگی بلد نیستیم مانند معذرت خواهی کردن، تشکر و قدردانی کردن...
خداوند در قرآن کریم تمام این مسائل را می‌گوید ولی ما از قوانین آن استفاده نمی‌کنیم.
ظاهر این کتاب و مقاله برای اعتیاد است ولی باطن آن برای خروج از ظلمت است، برای خروج از دردسر و درگیری و اینهاست، حالا یکی از بدترین ظلمتها اعتیاد است، چون اعتیاد، پرونده آن را هیچ کسی نتوانست حل کند بنابراین آمدند گفتند که اعتیاد درمان ندارد.
در این مقاله دارد گفته می‌شود که در مصرف داروهایی که برای ترک یا درمان اعتیاد داده می شود از متادون گرفته تا شربت تریاک هیچ حساب و کتابی در مصرف آن وجود ندارد و اصلاً؛ نمی‌دانند که باید چقدر و در چه زمانی و چگونه مصرف شود و هیچ رابطه منطقی در آن
نیست، در صورتی که نقطه اشباع تریاک  یک و نیم گرم است یعنی؛ مصرف بیشتر از این مقدار برای کسی که به تریاک عادت نداشته باشد منجر به مرگ می‌‌شود و مسائل دیگری که تریاک دارد باعث یبوست شدید می‌شود، حالا معادل یک و نیم گرم تریاک می‌شود معادل پانزده سی‌سی شربت تریاک و در کنگره ما از شانزده و نیم سی‌سی بیشتر تجویز نداریم‌ در کنگره همه چیز بر روی حساب و کتاب است و حتی دادن دارو هم روی نظم و حساب و کتاب دقیق است و نگاه می‌کنند که فرد مصرف کننده چه مقدار وچه نوعی و چگونه مصرفی دارد، بعد مقدار دارویش تعیین می‌گردد در این قسمت مقاله برای سنجش اعتیاد و درمان آن به بررسی چند نکته می‌پردازد که به مثلث مهندسی اعتیاد می‌رسیم‌، اشباع‌، سازگاری‌، تغدیه که سه ضلع مثلث اعتیاد هستند.
اول باید بدانیم که اشباع چه هست؟
اشباع اصطلاحی هست که در علم شیمی کاربرد دارد و به کار ما هم مربوط می‌شود، اشباع؛ یعنی کافی‌ است، ظرفیت تکمیل است، امکان پذیرش وجود ندارد و بیشتر مصرف کنندگان ما در نقطه اشباع قرار دارند، حتی مصرف کنندگان با داروهای نگهدارنده هم در نقطه اشباع قرار دارند مثلاً؛  یه فرد مشروب خوار وقتی به مرحله اشباع می‌رسد و زیادی مشروب خورده، بالا میاورد یعنی؛ ظرفیت تکمیل است و دارد می‌زند  بالا ولی در مواد مخدر این طوری نیست و اگه شخص عادت نداشته باشد دچار اوردوز می‌شود و یا اگه عادت به مصرف داشته باشد دچار رسوب در بدنشان و یبوست های شدید و هزار تا اختلال دیگر می‌شود و در این نقطه دیگر از نئشگی خبری نیست و جزء تخریب،‌ هر چه دوز مصرف پایین تر باشد شخص می‌تواند از مواد آن استفاده‌ای را که می‌خواهد داشته باشد.
حالا این نقطه اشباع در تمام سطح زندگی ما هم است‌ مثلاً؛ نگاه می‌کنیم می‌بینیم در غذا خوردن بعضی ها در نقطه اشباع قرار دارند تمام کسانی که چاقی دارند در نقطه اشباع هستند در کنگره هم آقای مهندس گفتند که آقایان بیشتر از صد کیلو و خانم‌های بیشتر از نود کیلو به عنوان کمک راهنما قبول نمی‌کنم و باید افراد مراقب وزن خود باشند که در کنگره روش بسیار عالی و خوبی است در مورد تغدیه
در مسائل دیگر هم نقطه اشباع وجود دارد، مانند ورزش کردن، خدمت به خانواده و جامعه، در سیاست‌ حتی در تعیین مهریه، نیکی کردن به دیگران در مسائل منفی مثل چاقو کشی‌ که آداب و رسوم خاص خودش را دارد پس باید طوری برنامه‌ریزی کنیم و طوری فکر کنیم که هیچ وقت در مرحله اشباع قرار نگیریم، روابط فی مابین انسانها هم باید در حد منطقی و متعادل و لازم باشد و وارد مرحله اشباع نشود.

وادی هفتم

همسفر سکینه
پیداکردن راه یکی از مهم ترین چیزهای است که برای هر انسانی وجود دارد باید درباره راهی که می‌خواهیم قدم برداریم تفکر کنیم. خیلی از انسان هایی هستند که به خاطر انتخاب راه اشتباه قربانی شدند و زندگی آنها متلاشی شد. بعضی از آن ها از هیچ تلاشی دست بر نداشتند و انسان هایی مصمم و با اراده‌ی بودند؛ اما براثر انتخاب راه غلط خود و اطرافیان خود را به نابودی کشاندند.
بنابراین یافتن راه یکی از مهمترین و اصلی ترین مسله است. رمز و راز کشف حقیقت، در دو چیز است یکی یافتن راه و دیگری آنچه برداشت می نمائید.

همسفر سمیه
در وادی‌ هفتم‌ آدم‌ها ‌به ‌دو گروه ‌تقسیم‌ شده‌اند ‌گروه‌ کم‌خردان‌ و دیگری ‌گروه‌ خردمندان
گروه ‌کم‌ خردان‌ گروهی ‌هستند‌ که‌ اول ‌حرف ‌می‌زنند و بعد ‌فکر‌ می‌کنند
بدون ‌تفکر ‌کار انجا‌م می‌دهند و برای ‌انجام ‌هر کاری‌ بدون‌‌ بررسی ‌به‌
مشکل‌‌ بر می‌خورند ‌و دیگری‌ گروه‌ خردمندان ‌هستند ‌این‌ها ‌گروهی ‌هستند که ‌قبل ‌از ‌حرف‌ زدند ‌فکر‌ می‌کنند و درباره ‌آنچه‌ می‌خواهند ‌بگویند ‌تعمق ‌می‌کنند ‌و برای ‌انجام ‌هر کاری‌ با تفکر، همه‌ اوضاع‌ و شرایط ‌را‌ بررسی ‌می‌کنند.

ویرایش: همسفر ریحانه رهجوی کمک‌راهنما همسفر اکرم لژیون ششم
عکس: همسفر زهرا رهجوی کمک‌راهنما همسفر فرشته لژیون نهم
ارسال: مسئول سایت کمک‌راهنمای لژیون یکم همسفر زینب
همسفران نمایندگی نیمایوشیج بهشهر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .