English Version
English

مسئولیت بسیار اما شیرین

مسئولیت بسیار اما شیرین

همسفر سمیه و مسافرشان با آنتی ایکس تریاک، شیره و انواع قرص وارد کنگره شدند و با روش DST و داروی OT به مدت چهارده ماه سفر کردند. در این سفر از راهنمایی‌های کمک راهنما همسفر سهیلا و دیده‌بان محترم آقای منصوری بهره‌مند شدند و امروز بیش از یک سال و نه ماه است که از بند مواد مخدر آزاد و رها هستند. همسفر سمیه در کنگره در رشته ورزشی والیبال فعالیت می‌کنند و در حال حاضر مرزبان پارک بانوان گلپایگان هستند. به این بهانه گفت‌وگویی با ایشان ترتیب دادیم که توجه شمارا به مطالعه آن جلب می‌کنیم.

چطور با کنگره آشنا شدید و چه چیزی باعث ماندگاری شما در کنگره ۶۰ شد؟

ابتدا خداوند را شاکر و سپاسگزارم که با کنگره آشنا شدم. من حدود چهار سال قبل به‌واسطه یکی از دوستان با کنگره آشنا شدم. زمانی که وارد کنگره شدم متأسفانه فقط یک روز در جلسه حضور پیدا کردم و دیگر ادامه ندادم. حدوداً هفت ماه طول کشید تا دومرتبه اذن ورود من به کنگره صادر شد و خوشبختانه این بار توانستم در کنگره ماندگار و خدمت‌گزار شوم.

چه مدت است در جایگاه مرزبانی خدمت می‌کنید؟

من حدود پنج الی شش ماه بدون شال خدمت کردم و اکنون تقریباً هفت ماه از زمان بستن پیمان و دریافت شال مرزبانی‌ام می‌گذرد و خداوند این توفیق را داد که بتوانم در این جایگاه خدمت کنم.

کلیدی‌ترین آموزشی که از کنگره گرفته‌اید چیست و خدمت شما در مرزبانی چه تأثیری روی زندگی شما گذاشته است؟

در سیستم مرزبانی مسئولیت بسیار زیاد اما شیرین است. باید ظرفیت بالایی داشته باشید و مسلماً باید آموزش‌های لازم را گرفته باشید تا بتوانید در این جایگاه خدمت کنید. در این جایگاه، گره‌های قدرت و نیروهای منفی بسیار زیادی به سراغتان می‌آیند و باید آن‌قدر شناخت، آگاهی و دانش داشته باشید که وقتی با این نیروها مواجه می‌شوید بتوانید با آن‌ها مبارزه کنید. جایگاه مرزبانی، جایگاه بسیار شیرینی است و من در این جایگاه آموزش‌های بسیاری کسب کرده‌ام. ان‌شاءالله که بتوانم در آخر کار باحال خوب به نوک قله برسم و موفق باشم.

جایگاه مرزبان ورزشی چگونه است؟

خداوند این توفیق را به من داد که در جایگاه مرزبان ورزشی بتوانم خدمت‌گزار کوچکی باشم. البته خدمت در جایگاه مرزبان ورزشی با مرزبان داخل شعبه متفاوت است زیرا ورزش یک نوع تفریح و سرگرمی است و خدا را شکر که در این مدت در کنار همسفران درزمینهٔ ورزش، تجربیات و آموزش‌های فراوانی کسب کرده‌ام.

کدام‌یک از پیام‌های کنگره را بیشتر دوست دارید؟

به نظر من همه پیام‌های کنگره دارای معنا و مفهوم خاصی هستند و این‌که بخواهم بگویم من کدام‌یک از پیام‌های کنگره را دوست دارم خیلی مشکل است؛ زیرا همه پیام‌ها حاوی مطالب زیادی هستند و من به هرکدام علاقه خاصی دارم و هر یک از پیام‌های کنگره برای من سرشار از آموزش هستند.

و کلام آخر …

خداوند را سپاسگزارم که اجازه داد من یک خدمت‌گزار کوچک در کنگره باشم. ان‌شاءالله که بتوانم در جایگاهی که قرارگرفته‌ام به‌خوبی نقش ایفا کنم. در هر خدمتی ابتدا من باید از خودم راضی باشم و زمانی که دوره خدمتی تمام شد باحال خوش‌خدمت را تحویل دهم. از خداوند می‌خواهم که هیچ زمانی از کنگره فاصله نگیرم و خودم و مسافرم همیشه در کنگره خدمتگزار باشیم؛ زیرا آموزش‌های بسیاری در کنگره ۶۰ وجود دارد و هرچه در کنگره ماندگار باشیم و خدمت کنیم، به نظر من باز برای ما لازم است که از آموزش‌های بیشتری بهره‌مند شویم. برای جناب مهندس و خانواده محترم ایشان طول عمر باعزت خواستارم چراکه اگر ایشان نبودند من و مسافرم نیز در این جایگاه نبودیم. از شما هم بابت انجام این گفت‌وگو سپاسگزارم.

از همسفر سمیه عزیز سپاسگزاریم و برایشان آرزوی موفقیت در تمام جایگاه‌های خدمتی را داریم.


انجام مصاحبه و تایپ: همسفر آرزو رهجوی کمک راهنما همسفر ریحانه (لژیون دوم نمایندگی گلپایگان)
عکس: همسفر سعیده رهجوی کمک راهنما همسفر ریحانه (لژیون دوم نمایندگی گلپایگان)
تنظیم: کمک راهنما همسفر ریحانه (لژیون دوم نمایندگی گلپایگان)
ویراستار و ارسال: کمک راهنما همسفر خندان (لژیون هفتم نمایندگی لویی پاستور)
گروه ورزش همسفران کنگره ۶۰
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .