English Version
English

وقت و انرژی بسیار با ارزش است.

وقت و انرژی بسیار با ارزش است.

مبحث راجع به یزدان، شناخت حس‌ها و ارتباط بین آنها و جهان‌بینی می‌باشد.
یزدان به مفهوم رب، مربی و استاد می‌باشد که رب عالمیان خداوند است. ما علاوه بر یزدان ماورا، یزدان طبیعت و یزدان ندیدنی‌ها هم داریم. یزدان به مفهوم دانش نیز می‌باشد مثلا: دانش طبیعت، دانش ماورا و دانش ندیدنی‌ها.
ماورا به معنی: غیب است و دانش ماورا یعنی کسانی که به غیب باور دارند. ما چشمِ زبان (صوت) چشمِ دل (حس) و چشمِ بینا (نور) هم داریم.
همه‌ اینها هم در صور آشکار وجود دارد هم در صور پنهان. یعنی به طور مثال: حس را هم در صور آشکار داریم و هم در صور پنهان.
وقتی حس‌های آشکار و پنهان با هم یکی و متحد شوند زبان ادراک و گفتگو ایجاد می‌شود. بنابراین یکدیگر را درک می‌کنند.
به همین اساس حکما به دو دسته‌ ذوقی و بحثی، تقسیم می‌شوند.
حکمای بحثی همان یزدان طبیعت یا حس ظاهر هستند و نمی‌توانند با ماورا ارتباط برقرار کنند. حکمای ذوقی که هم در بحث هستند و هم در مسائل ذوقی، به ماورا پی‌بردند و می‌دانند مرگ چه هست، و پس از مرگ چه اتفاقی می‌افتد، بهشت و جهنم به چه شکلی است. زیرا دیدند و لمس کردند، می‌دانند الهام و القا چه هست و وحی چگونه است.

رویا؛ زندگی و بازی در جهان‌های دیگر است.
وقتی در جهان خاکی ساکن هستیم هنگام خواب در جهان دیگر رفت و آمد و بازی می‌کنیم. گاهی رویای شما بازی در جهنم و کابوس‌های وحشتناک است. و گاهی خواب‌های خوب و سرخوش می‌بینید که بازی در بهشت است.
رویا یک نوع زندگی است، بنابراین باید گفتگوهای حس‌های ظاهر و باطن یکی شود و برای هم قابل درک باشد و در آنِ واحد باید دانست یک موضوع طبیعت است، دوم ماورا و جهان ندیدنی‌ها که می‌توانید ارتباطشان را با هم برقرار‌ کنید. وقتی این سه جهان را درک کردید خواهید دانست چرا نباید دروغ گفت، چرا غیبت مضر است و آسیب می‌زند، می‌بینید وقتتان را صرف انتقاد از دیگران کردید درصورتی که وقت و انرژی بسیار با ارزش است.
اگر انسان بتواند تا حدودی میان حس‌ها ارتباط برقرار کند و به جهان غیب ایمان بیاورد می‌داند باید چه بکند و می‌داند کره‌ زمین مهد است آمده درس بخواند و دکتری بگیرد بنابراين وقت خودش را با ضدارزش‌ها تلف نمی‌کند.
زندگی در اختیار انسان قرار داده شده که انسان با جهان‌بینی بتواند خودش را ارتقا دهد نه اینکه به فکر اصلاح و ارتقای دیگران باشد.
ما باید اطلاعات و دانش کسب کنیم تا بتوانیم در جهان دیگر در نقاط و شرایط بهتر زندگی کنیم.
روان یعنی خلق و خو، ما برای ساختن روان باید افکار و اندیشه و فیزیولوژی را درست کنیم. افکار و اندیشه‌ مثبت و درست را به ذهن خود راه بدهیم تا خود را اصلاح کنیم.
نویسنده: کمک‌ راهنما خانم نازنین (لژیون یازدهم)
تهیه کننده: همسفر فاطمه رهجوی کمک‌ راهنما همسفر مبینا (لژیون‌ششم)
عکاس: همسفر فاطمه رهجوی کمک‌راهنما همسفر فاطمه نصیری(لژیون سوم)
ارسال: همسفر عاطفه رهجوی کمک‌ راهنما همسفر فاطمه نصیری (لژیون سوم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .