English Version
English

جواب تمام سوالات خود را در کنگره60 پیدا کردم

جواب تمام سوالات خود را در کنگره60 پیدا کردم

خداوند را شاکرم که امروز در جایگاهی قرار گرفته‌ام که بتوانم تمام سوالاتی که چندین سال در ذهن خود به دنبال آن می‌گشتم را پیدا کنم. من حدود 20 سال است که در کنار یک مصرف کننده زندگی می‌کنم. قبل از ازدواج فقط فرد مصرف کننده را در تلویزیون دیده بودم و خودم به شخصه مصرف کننده‌ای را در زندگی از نزدیک ندیده بودم و هیچ شناختی از انواع مواد و طریقه‌ی مصرف آن‌ها و حالات یک مصرف کننده نداشتم.
‎اما بعد از ازدواج بود که نام مواد‌ها و طریقه‌ی مصرف آن‌ها و حالت‌هایی که مسافرم قبل و بعد از مصرف داشت را فهمیدم و سوال‌هایی که همیشه از خودم می‌پرسیدم این بود که چرا بعضی از افراد دچار اعتیاد می‌شوند؟‌‌ یا این‌ که مسافر خودم علی‌رغم این که سه بار در کمپ‌های ترک اعتیاد اقدام به ترک کرده بود با آن همه سختی‌های ترک مواد چرا دوباره بعد از بیرون آمدن شروع به مصرف می‌کرد؟
‎من تمام این سوالات خود را در جایی به‌نام کنگره۶۰ پیدا کردم. آن‌‌جا با دو کتاب به نام‌های (عبور از منطقه‌۶۰ درجه زیر صفر و چهارده مقاله) که در مورد اعتیاد و راه‌های مناسب درمان بود آشنا شدم. این دو کتاب به صورت واضح اعتیاد را تعریف کرده، در این کتاب گفته شده افراد مصرف کننده به سه دسته تقسیم می‌شوند. اولین افراد، نامزدهای اعتیاد هستند و دومین آن‌ها خواستار مصرف مواد و سومین افراد خواستار رهایی از اعتیاد هستند.
‎در این کتاب راه‌های اشتباهی که متأسفانه هنوز هم در دنیا فکر می‌کنند راه درستی است بیان شده بود و آن راه‌های اشتباه سم زدایی، سقوط آزاد ( قطع ناگهانی مواد)، کمپ‌ها و کلینیک‌های ترک اعتیاد که فرد مصرف کننده نه تنها در آن‌ جا بهبود پیدا نمی‌کند بلکه به طرف قرص‌ها و داروهای اعتیاد آور دیگری سوق داده می‌شود. بنیان‌گذار کنگره۶۰ مهندس حسین دژاکام کتاب‌های دیگری هم برای صورت مسئله اعتیاد و جهان‌بینی افراد نوشته‌اند، که امیدوارم روز‌ی برسد که کتاب‌های ایشان در تمام دنیا تدریس شوند تا تمام افراد به‌درستی متوجه شوند اعتیاد چیست و راه حل درمان آن کدام است.
‎از همین‌جا از مهندس دژاکام بابت کتاب‌های ارزشمندی که در اختیار ما قرار دادند کمال تشکر را دارم.

 

ویرایش: همسفر زهرا رهجوی کمک راهنما همسفر عصمت(لژیون پنجم)

ارسال خبر: همسفر نگار رهجوی کمک راهنما همسفر عصمت(لژیون پنجم)

همسفران نمایندگی بنیان مشهد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .