English Version
English

اعتیاد یکی از بزرگ‌ترین مشکلات جامعه بشری است

اعتیاد یکی از بزرگ‌ترین مشکلات جامعه بشری است

جلسه اول از دوره نوزدهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران نمایندگی رودهن با دستورجلسه «چهارده مقاله» با استادی کمک‌راهنما همسفر فاطمه نصیری‌، نگهبانی همسفر سحر، دبیری همسفر ساغر، ساعت ۱۶ روز سه‌شنبه ۱۵ شهریور ماه، سال ۱۴۰۱ آغاز به کار کرد. 

خلاصه سخنان استاد:

دستورجلسه کتاب چهارده مقاله است که یک کتاب جامع، کامل، اصولی و علمی است؛ همه‌ دردها، رنج‌ها و نگرانی‌های بشریت به سبب این است که؛ مسائل و بیماری‌ها هنوز مجهول هستند و علم حل آن‌ها پیدا نشده است.
اعتیاد یکی از بزرگ‌ترین مشکلات جامعه بشری است؛ برای همه‌ کسانی که در این مکان نشسته‌اند قابل‌لمس بوده است، همت کرده‌ایم و وارد کنگره شدیم تا در مورد زوایای اعتیاد که در موردش شناخت نداشتیم آشنا شویم، در مورد صور آشکار و صور پنهان خودمان و آن دردهایی که چندین سال از جانب اعتیاد ما را اذیت کرده‌اند آموزش بگیریم و کاربردی کنیم.
خداراشکر می‌کنم که درمان اعتیاد توسط آقای مهندس دژاکام و خانواده محترمشان کشف شد، کتاب چهارده مقاله کتابی علمی است و در آینده نزدیک در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود که کنگره 60 دانشگاهی را برای جهانی کردن درمان اعتیاد در حال ساخت آن است.

در کتاب چهارده مقاله، چهارده روش برای من وجود دارد؛ که یکی از آن‌ها صورت‌مسئله‌ی اعتیاد است، اگر من مطلبی را در مورد اعتیاد متوجه نشدم در کتاب چهارده مقاله جواب آن موجود است.
قبل از ورود به کنگره 60 اعتیاد برای مصرف‌کننده و من که خانواده یک مصرف‌کننده بودم، کاملاً مجهول بود؛ یعنی هیچ صورت‌مسئله‌ای برای اعتیاد از دید من وجود نداشت تا زمانی که وارد کنگره 60 شدم؛ متوجه شدم که هر مسئله‌ای مبدأ، مقصد و هدف دارد. مبدأ آن این است که شخص پی ببرد که چه موادی را مصرف می‌کند، هدف آن درمان اعتیاد است و درنهایت مقصد رسیدن به درمان، آرامش و تعادل است.

درمان باید اصولی باشد، ما خیلی از مسافرهایمان را به کمپ یا برای سم‌زدایی به خیلی مکان‌های زیادی برده‌ایم ولی جواب درستی را نگرفته‌ایم، چون در این مکان کتاب‌ها، جزوه‌ها و سی‌دی‌ها را توسط مسافران و همسفرانی که در ابتدا به درمان رسیده و سپس به درجه راهنمایی رسیده‌اند به من آموزش می‌دهند.
جناب آقای مهندس در این کتاب برای من صورت‌مسئله اعتیاد و شرح‌حال مصرف‌کننده‌ها، اوضاع‌واحوال خانواده‌های مصرف‌کننده‌ها را شرح داده‌اند، در کتاب عبور از منطقه شصت درجه زیر صفر برای من نوشته‌شده است که هر شخصی که کتاب را می‌خواند مطالب آن را به خودش ربط دهد، من که خانواده یک مصرف‌کننده‌ مواد مخدر هستم خیلی مطالب را نمی‌دانستم و آگاهی از آن‌ها نداشتم؛ آن تخریب‌هایی که در من وجود دارد را برطرف کنم.

در کتاب چهارده مقاله آمده است که؛ هر ماده‌ای که از بیرون وارد بدن من شود و من را از تعادل طبیعی خارج کند، مواد مخدر محسوب می‌شود؛ حال می‌تواند سیگار، الکل، تریاک و مشتقات آن، شیشه و هرویین؛ هیچ فرقی نمی‌کند، درمانی که برای اعتیاد توسط آقای مهندس در کنگره 60 به وجود آمده، تحقیقات جامع و کاملی را پشت سر گذرانده است.
آقای مهندس هفده سال مصرف‌کننده بوده‌اند و تمام شرایط خودشان را که مصرف‌کننده بوده‌اند را در کتاب عبور از منطقه شصت درجه زیر صفر مطرح کرده‌اند که افرادی وجود دارند که نامزد اعتیاد هستند؛ یعنی اعتیاد را دوست دارند ولی به قول خودشان می‌گویند تفریحی مصرف می‌کنند، شاید در ماه یک‌بار یا دو بار از مواد مخدر مصرف می‌کنند در تحصیل‌کرده‌ها هم وجود دارند، می‌گویند من که معتاد نمی‌شوم، افرادی هم هستند که از مواد مخدری که مصرف می‌کنند خرسند هستند، می‌گویند مصرف می‌کنم و حال خوبی دارم، یک سری از افراد هستند که خودشان علاقه دارند که به درمان برسند؛ این سه قشر که ما با آن‌ها سروکار داریم تمام خصوصیات آن‌ها با یکدیگر فرق می‌کند، اگر آن فرد که از مصرف اعتیاد خود خرسند است و آن فرد که تفریحی مصرف می‌کند هنوز به آن جایگاه نرسیده که خسته شده باشد، اما شخصی که خودش می‌آید و داوطلب می‌شود تمام مسائلی که برای خودش به وجود آورده را می‌پذیرد و تسلیم می‌شود تا به درمان برسد.

اگر شخصی که مصرف‌کننده است با دو هفته خوابیدن می‌تواند صور آشکار اعتیاد را حل کند؛ در صور پنهان هنوز خرابی‌ها وجود دارد چون فکرش، ذهنش و تمام سیستم درونی او هنوز به مواد مخدر نیاز دارد؛ ولی در کنگره 60 پس از درمان جسم به‌موازات آن روان و جهان‌بینی فرد نیز به تعادل نسبی می‌رسد؛ خوشبختانه یک مصرف‌کننده مواد مخدر که به کنگره 60 می‌آید به او شربت OT می‌دهند که در ساعات مشخص استفاده کند در طول ده الی یازده ماه تمام سیستم بدنش را که با مصرف مواد مخدر ویران کرده بود را می‌تواند کاملاً بازسازی کند و او احیا می‌شود.

در کتاب چهارده مقاله در مورد ورزش، تغذیه سالم، خواب مناسب، بیداری صبح، داشتن لژیون، سم‌زدایی و ... صحبت شده است.
در پایان یک همسفر اگر آموزش‌هایی که در کنگره 60 می‌گیرد در مورد خودش کاربردی کند قطعاً می‌تواند به درمان برسد و بهترین نتیجه را می‌گیرد.
ممنون از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید.

آزمون فاینال همسفران

تقدیر از دبیر و نگهبان دوره قبل 

*تایپ: همسفر سمانه رهجوی کمک راهنما همسفر فاطمه نصیری(لژیون سوم)*
*عکاس: همسفر فاطمه رهجوی کمک راهنما همسفر فاطمه  (لژیون سوم)*
* ارسال: همسفر عاطفه رهجوی کمک راهنما همسفر فاطمه نصیری (لژیون سوم )*
*همسفران نمایندگی رودهن*

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .