English Version
English

دستور جلسه: کتاب ۱۴ مقاله

دستور جلسه: کتاب ۱۴ مقاله

جلسه نهم از دوره پانزدهم از سری کارگاه‌های آموزشی کنگره ۶۰ با استادی مسافر نصرالله، نگهبانی مسافر سجاد و دبیری مسافر عباس با دستور جلسه "کتاب 14 مقاله" در روز دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۷ آغاز به کارکرد.

 

سلام دوستان نصرالله هستم مسافر

خدا را شکر می‌کنم که بار دیگر این جایگاه نصیب من شد. دستور جلسه کتاب ۱۴ مقاله است که به نظر من این کتاب مرزی را تعیین می‌کند بین اعتیاد و مواد مخدر باکسانی که علم و‌تجربه ای در این زمینه ندارند و دخالت در این امور میکنند. کسانی که سابقه ترک دارند با این مسئله برخورد کردند که اشخاص به خودشان راحت اجازه دخالت در این امور را می‌دهند که حتی هیچ تخصصی هم ندارند. همین مسائل باعث شد جناب مهندس مقاله‌های ارائه‌شده توسط خودشان در مراکز علمی را جمع‌آوری کنند و در قالب این کتاب ارائه کنند تا از مطالب این کتاب دانشگاه‌ها و مراکز درمان و یا کسانی که به‌طورکلی دغدغه این موضوع رادارند طبق یک چهارچوبی پیش بروند و از این کتاب استفاده کنند. همه ما در جامعه و خانواده به این موضوع برخورد کردیم که یک مقدار غیرت لازم است تا از مصرف مواد خلاص بشوید چون فکر می‌کردند ما انسان‌های خوش گذارانی هستیم یا واقعاً طاقت درد و ناراحتی را نداریم درصورتی‌که این کتاب مطلب را باز می‌کند که سیستم ایکس چیست، سیستم‌های شبه افیونی چیست، اعتیاد مسمومیت مزمن نیست بلکه جایگزینی مزمن است.

یک کسی را که اجباری ترک می‌دهیم به‌محض بیرون آمدن شروع به مصرف می‌کند چون‌که بدن او نیاز دارد و سیستم شبه افیونی بدن او به‌خوبی کار نمی‌کند. مسئله دیگر در این کتاب بهترین دارو برای انواع مخدر عنوان‌شده است که همین شربت اپیوم یا اوتی که در اختیار ما قرارگرفته است. تفاوت میان ترک و درمان را عنوان کرده است به ای شکل که درمان یعنی سیستم ایکس و تولید مواد شبه افیونی درون بدن به تعادل برسد. کسی که ترک می‌کند حال خوبی ندارد و سیستم دفاعی بدن او خوب کار نمی‌کند، تعادل روحی و روانی ندارد ولی کسی که در کنگره درمان می‌شود با روش تدریجی به تعادل کامل جسمی، روحی روانی می‌رسد. علمی که تجربه شود سند بدون نقص است، سند بدون نقص کسانی هستند که سال‌هاست درمان شدند و کلاً فراموش کردند که روزی مصرف‌کننده بودند. ترک مثل قنات و چاهی است که شما به‌صورت دستی به داخل آن آب بریزید درصورتی‌که چاه یا قنات باید ترمیم بشود تا از خودش آب داشته باشد. امروز نتایج کتاب ۱۴ مقاله و کنگره را از این دیدگاه نگاه می‌کنیم که الآن تعداد درمان شده‌ها و لیست آن‌ها موجود است و اگر کسی این قضیه را باور ندارند می‌توانند راجب این مسئله تحقیق کنند. از این‌که به صحبت‌های من توجه کردید سپاسگذارم.

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .