English Version
English

دستور جلسه: کتاب 14 مقاله

دستور جلسه: کتاب 14 مقاله

 

جلسه هفتم از دور پانزدهم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ نمایندگی پاکدشت، با استادی کمک راهنمای محترم مسافر محمد و نگهبانی مسافر سجاد و دبیری مسافر مجید با دستور جلسه «کتاب 14 مقاله» روز شنبه 12 شهریور ۱۴۰۱ رأس ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

سلام دوستان محمد هستم مسافر
خوشحال هستم که در این جایگاه قرار دارم و در خدمت شما دوستان هستم. از نگهبان و دبیر جلسه نیز تشکر می‌کنم. دستور جلسه کتاب ۱۴ مقاله است که تقریباً کتاب جامع کنگره قرار گرفت. اول باید بدانیم مقاله یعنی چه؟ یا به چه چیزی می‌گویند مقاله، من در اینترنت سرچ کردم ببینم نظرات گوگل چه است، مجموع نظرات یک شخص در رابطه با موضوعی یا تجربیات و تجزیه تحلیل موضوعی را مقاله می‌گویند. در رابطه با اعتیاد مقاله‌های زیادی عنوان‌شده است که البته به عقیده من نویسنده‌های مقاله هم نمی‌دانستند که هدف از ارائه همچین مقاله‌هایی چه هست. به دلیل اینکه مطالب در قالب یک مقاله برای یک مصرف‌کننده قابل‌فهم نبود چه برسد به کسانی که هیچ تجربه‌ای از اعتیاد نداشتند.


در کنگره متوجه شدیم که اعتیاد با عادت کاملاً فرق می‌کند و هر چیزی را که تبدیل به عادت شد را نمی‌توانیم عنوان اعتیاد بدهیم. اعتیاد هم در قسمت صور آشکار و هم صور پنهان اختلال‌هایی ایجاد می‌کند، در صورتیکه در مقالات زیادی اعتیاد را کنار عادت قرار می‌دادند یا مقوله ترک و درمان را در کنار هم قرار می‌دادند برای همین راهکار درستی هم در این مقاله‌ها مطرح نشده است. به دلیل اینکه نه مبدأ و مقصد و هدف مشخصی در مقاله‌ها وجود ندارد‌. ولی جناب مهندس در ۱۴ مقاله با نگاه‌های متفاوت این مقوله اعتیاد را شکافت و راهکارهای درمان را هم مطرح کرد. این ۱۴ مقاله برای جوامع علمی و صاحب‌نظران علمی و هم مصرف‌کننده‌ها و حتی کسانی که اصلاً تجربه اعتیاد نداشتند قابل‌فهم است. مهم‌ترین بخش این کتاب راهکارهای درمان اعتیاد هست که اگر کسی اجرا کند حتماً به درمان قطعی می‌رسد. این کتاب باعث شد تا ما برای جوامع علمی نیز حرفی برای گفتن داشته باشیم و ازنظر علمی درمان اعتیاد را اثبات کنیم و اینکه ترک با درمان اعتیاد تفاوت زیادی دارد. نکته مهم دیگر در کتاب ۱۴ مقاله این است که اثبات شد بیماری اعتیاد بیماری مزمن و پیش‌رونده و لاعلاج نیست و برای همیشه این پرونده بسته شد و سرفصلی بامطالعه این کتاب‌باز شد که بامطالعه دقیق به آن می‌رسیم. ممنونم به صحبت‌های من توجه کردید.

عکاس: مسافر عباس لژیون 4

گردآورنده: مسافر فرهاد لژیون 7

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .