English Version
English

جهان‌بینی یعنی درست دیدن و درست زندگی کردن

جهان‌بینی یعنی درست دیدن و درست زندگی کردن

ششمین جلسه از دوره چهارم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره۶۰؛ ویژه همسفران شعبه اسلامشهر با استادی کمک راهنما همسفر مریم، نگهبانی همسفر بیتا و دبیری همسفر ندا با دستور جلسه «جهان‌بینی ۱و ۲» سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۰ آغاز به کار نمود. 

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان مریم هستم همسفر مجتبی
امیدوارم که تعطیلات به همه عزیزان خوش گذشته باشد و لحظات خوبی را کنار عزیزان خود سپری کرده باشید. ابتدا از خانم بیتا نگهبان جلسه و مرزبانان محترم تشکر می‌کنم که اجازه دادند در این جایگاه خدمت کنم. دستور جلسه امروز جهان‌بینی ۱و۲ است. ما بعد از وارد شدن به کنگره۶۰؛ برای آموزش گرفتن و به درمان رسیدن سه مولفه داریم که جسم، روان و جهان‌بینی می‌باشد.

برای به درمان رسیدن جسم و روان، حدوداً ۱۰ الی ۱۱ ماه زمان لازم است، برای یک مسافر وقتی در این ۱۱ ماه پروسه dst شروع می‌شود و برنامه داروی ot داده می‌شود، قطعاً همسفر هم کنارش آرام می‌گیرد و آموزش می‌بیند و با تیپر کردن دارو، شخص به تعادل می‌رسد و وقتی که یک شخص به تعادل جسمی رسید، طبیعتاً روان که همان خلق و خوی انسان است، نیز به درمان می‌رسد. وجه تمایز کنگره۶۰ و گروه‌های دیگر، جهان‌بینی است که حتماً باید ضلع جهان‌بینی کار بشود و این بسته به تلاش و خواسته هر همسفر و مسافر دارد و زمان خاصی برای آن مشخص نشده است، یعنی بستگی به شخص دارد که بتواند آموزش بگیرد و تجربه کسب کند.

ما در کنگره۶۰ دو جزوه جهان‌بینی داریم که توسط استاد جهان‌بینی، استاد امین نوشته شده است ولی ایشان می‌گویند همه این‌ها از تجربیات آقای مهندس هستند که ناشی از تجربه ۱۷ سال مصرف موادمخدر بوده و یک سند بی نقص است که بتوانیم از آن استفاده کنیم.

استاد امین توضیح می‌دهند جهان‌بینی برای این است که ما بتوانیم به آرامش برسیم و فقط برای یک مصرف کننده نیست بلکه برای تمام انسان‌ها است و برای شخصی که در تاریکی می‌باشد نیاز است. اعتیاد کاملترین و بدترین نوع تاریکی می‌باشد، زیرا وقتی اعتیاد در خانواده باشد، نه تنها شخص مصرف‌کننده، بلکه تمام خانواده را درگیر می‌کند. ما در نوشتار مصرف کننده کیست؟ می‌خوانیم فرد بر اثر مصرف مواد مخدر مشکلاتی مانند نگرانی، ترس، حقارت و ناامیدی را پیرامون خود به‌وجود می‌آورد، و این‌ها نشأت گرفته از جهان‌بینی شخص است. یک همسفر شاید از نظر جسمی سالم باشد، ولی از نظر روان و افکار نگرانی، ترس، اضطراب درونش به وجود می‌آید. در جهان‌بینی از مدل استفاده شده که بتوانیم آن را کامل درک و لمس کنیم وقتی در مورد شهر وجودی انسان صحبت می‌شود، نفس انسان را به شهر وجودی و افراد قبایل وحشی را نفس اماره و انسان‌های درستکار را نفس لوامه تشبیه می‌کند و همه این‌ها یک تصاویری در ذهن ما ایجاد می‌کند. وقتی برای عقل از مدل قلعه استفاده می‌شود، تصویر یک قلعه که یک فرمانروای عادل یا عقل در آن حکمرانی می‌کند، قابل لمس است. در جهان‌بینی ۱ بیشتر از دانایی صحبت شده تا شخص به آگاهی برسد. وقتی که ما بتوانیم دانایی و آگاهی خود را بالاتر ببریم، قطعاً می‌توانیم به درمان برسیم و با کاربردی کردن جهان‌بینی به گره‌های وجودی خود پی می‌بریم. کاربردی کردن مسائل جهان‌بینی خیلی قابل اهمیت است و فقط حفظ کردن آن ارزش نیست و وقتی بتوانم از آن استفاده کنم ارزشمند می‌شود و بزرگترین سپر در برابر نیروهای منفی دانایی موثر است.

وقتی جهان‌بینی بالاتر باشد، انسان می‌تواند راحت‌تر زندگی کند و به قول جناب آقای مهندس جهان‌بینی یعنی درست دیدن و درست زندگی کردن است، اینکه بتوانیم نگاه خود را نسبت به هر موضوعی عوض کنیم. در جهان‌بینی۲ از حس‌های منفی صحبت شده است که برای زندگی کردن و وارد شدن در هر بازی، باید قوانین لازم را یاد بگیریم و اگر بلد نباشیم قطعاً برای خود و دیگران مشکل ایجاد می‌کنیم.

نیروهای منفی فقط یک کار انجام می‌دهند و حس‌های ما را آلوده می‌کنند و شما هر موضوعی را اگر در نظر بگیرید، قصدش خراب کردن حس انسان است و در کل نیروهای منفی حال انسان را خراب می‌کنند و وقتی حس من خراب شود، آن وقت نمی‌توانم درست ببینم و به هر چیزی که نگاه می‌کنم برداشت اشتباه می‌کنم. جهان‌بینی یعنی برداشت، دریافت و ادراک ما از کل جهان‌هستی، چه جهان درون و چه جهان بیرون. انشالله که بتوانیم از آموزش‌هایی که از کنگره می‌گیریم به نحو مطلوب استفاده کنیم و به نظر من هیچ عبادتی نمی‌تواند بالاتر از این باشد که بتوانیم در جایگاهی که خداوند اذنش را به ما داده است، قدمی برداریم. سپاسگزارم از اینکه به صحبت‌های من توجه کردید.  

مرزبان کشیک: همسفر فاطمه

لژیون خدمتگزار: لژیون دوم

عکس: همسفر شهناز لژیون یکم

تایپ و ارسال: همسفر زینب لژیون یکم 

همسفران نمایندگی اسلامشهر

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .