English Version
English

برای رسیدن به نقطه مطلوب باید از گذرگاه‌ها عبور کرد

برای رسیدن به نقطه مطلوب باید از گذرگاه‌ها عبور کرد

چهارمین جلسه از دوره چهل و هشتم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی سمنان؛ با استادی دیده‌بان محترم آقای احمد حکیمی، نگهبانی مسافر محمدرضا و دبیری موقت مسافر بابک با دستور جلسه «جهان بینی ۱و۲ » در روز سه‌شنبه ۲۵ مرداد ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد

سلام دوستان احمد هستم مسافر خداوند را شاکرم تا بار دیگر در این جایگاه قرار گرفتم تا در جمع شما عزیزان باشم. از خداوند و آقای مهندس و خانواده گرامی ایشان سپاسگزارم که نعمت خداوند از طریق این عزیزان به دست همه ما رسیده است. از زمانی که جزوه جهان‌بینی یک و دو وارد نوشتارها و نشریات کنگره ۶۰ قرار گرفت موضوعاتی که در کتاب ۶۰ درجه بیان‌شده بود را استاد امین بیشتر باز کردند و از دیدگاه دیگری به آن نگاه کردند.

مثال‌ها و تعریف‌هایی عنوان نمودند که ازنظر من اگر فرد بخواهد به یک رهایی پایدار برسد باید پایه جهان‌بینی را در سفر اول خود قرار دهد و حتماً این دو جزوه را خیلی خوب بخواند تا به‌اندازه ادراکی که دارد بفهمد. این دو جزوه مفهوم سفر اول و سفر دوم را به ما می‌آموزد، جایگاه تفکر را به ما نشان می‌دهد و مثلث دانایی و اضلاع آن را مطرح می‌کند. به طرح موضوعاتی می‌پردازد که در زندگی بسیار کمک‌کننده است.

در اینجا سؤال پیش می‌آید که جهان‌بینی چه کاربردی دارد؟ به این خاطر که موضوعاتی که در آن مطرح میشود دائماً با آن سرو کارداریم و جهان‌بینی در درون و احساس ما هست به‌طوری‌که پیوسته در ارتباط با خود و ارتباط با دیگران با آن درگیر هستیم.

در نظر بگیرید که می‌خواهید به یک نقطه مطلوبی برسید باید از یک سری گذرگاه و آزمایش عبور کنید وقتی از یک آزمایش عبور می‌کنید شمارا به آزمایش بعدی هدایت می‌کند که احساس آزمون قبلی نیز در آن پیدا هست و این نیرو دائماً قوی‌تر میشود، شعاع اضافه می‌کند تا بهبودی و تغییر در شما ایجاد گردد. آن چیزی که ما نسبت به خود و به جهان اطراف خود می‌بینیم، درک و حس می‌کنیم جهان‌بینی نامیده می‌شود.

زمانی که عینک دودی بر چشم می‌زنیم دیگر رنگ‌ها را به شکل واقعی آن‌ها نخواهیم دید و عینک روی چشم تمثیلی از پرده و پوشش در دیدگاه ما هست. امیدوارم که بتوانیم از آموزش‌ها و نعمتی که در اختیارمان قرار گرفته بهره لازم را ببریم. متشکرم که به صحبت‌های من توجه کردید.

برگذاری لژیون کمک راهنمایان با استادی دیده‌بان محترم جناب حکیمی

خدمتگزاران جلسه 

مرزبان کشیک مسافر امیر 

عکاس مسافر آرمین لژیون هفتم
نگارش متن مسافر مهدی لژیون ششم
ارسال خبر مسافر امیرعباس لژیون یازدهم
مرزبان خبری مسافر داوودرضا 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .