English Version
English

گروه خانواده- کمک به دیگران یک هنر و مهارت است

گروه خانواده- کمک به دیگران یک هنر و مهارت است

دهمین جلسه از دوره دوم جلسات خصوصی لژیون سردار همسفران کاشمر با استادی همسفر راضیه، نگهبانی همسفر معصومه و دبیری همسفر بتول با دستور جلسه «چرا باید به دیگران کمک کنیم ؟» در تاریخ 24 مردادماه سال 1401 ساعت 15 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

به نام قدرت مطلق الله، آنچه باور است محبت است و آنچه نیست ظروف تهی است، سلام دوستان راضیه هستم همسفر حامد، دستور جلسه امروز چرا باید به دیگران کمک کنیم؟ شاید این سوال رو از خود پرسیده باشیم که چرا باید به دیگران کمک کنیم؟ برای چه و چه چیزی می‌خواهیم بدست آوریم؟ در ابتدا یک بیت شعر از حافظ رو می‌خوانم، بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار، این بیت یادآور این می‌شود که همه‌ی انسان‌ها در آفرینش یکسانند و اگر مشکلی برای کسی ایجاد شود، گویی همه‌ی انسان‌ها  گرفتار مشکل می‌شوند.

من درصورتی می‌توانم به دیگران کمک کنم که حالم خوب باشد و همان‌طور که مشخص است انسان در جمع می‌تواند آموزش لازم را گیرد و به تکامل رسد، ما در جمع بودن را دوست داریم در وجود هر انسانی کمک کردن وجود دارد، حالا کم یا زیاد، مادی یا معنوی اما در وجود ماست و دوست داریم به دیگران کمک کنیم، همان‌طور که به دیگران کمک می‌کنیم به کمک آن ها نیز نیاز داریم، کمک به دیگران یک هنر و مهارت است که ما می‌توانیم ذره ذره آموزش بگیریم و آن را بدست آوریم، همان‌طور که مهندس فرمودند، در شرایطی اجازه کمک به دیگران داریم که از ما کمک بخواهند در غیر این صورت ممکن است سوءتفاهم پیش آید و ما توان کمک کردن را داشته باشیم و بدانیم چه چیزی برای دیگران درست و مناسب است،  به خواسته‌ی کسی که از ما کمک خواسته توجه کنیم.

برای کمک کردن نباید حس ما آلوده به تاریکی‌هایی مانند کبر، غرور، منیت، خود بزرگ بینی و.... باشد، برای مثال کسی که یک سفر اولی است هنوز درگیر ضدارزش‌هاست و نمی‌تواند به یک تازه وارد کمک کند، انسان با هدف خدمت و آموزش پا به هستی نهاد، کنگره نیز این دو اصل را رعایت می‌کند، کنگره مانند هر سیستمی برای رشد توسعه و بقای خود با سه پارامتر علم، نیروی‌انسانی ماهر و منابع مالی تشکیل شده است، زمانی که با حال بد وارد کنگره می‌شویم با عشق و محبت خدمتگزاران رو به رو شده و علم کنگره را آموزش گرفته و زمانی که به حال خوش می‌رسیم، به واسطه‌ی بالا رفتن آگاهی و کاربردی کردن آموزش‌ها خود خواستار خدمت می‌شویم و به این صورت ضلع نیروی انسانی ماهر را تشکیل می‌دهیم.

کنگره برای رسیدن به هدف خود که حال خوش انسان‌ها می‌باشد نیاز به منابع مالی نیز دارد که ما با حمایت از قانون یازدهم، شرکت در گلریزان، لژیون سردار، دنور شدن و پهلوانی می‌توانیم منابع مالی کنگره را تقویت کنیم، مهم نیست چقدر کمک می‌کنیم، بلکه مهم این است با حس خوب و مثبت و تمام توان خود کمک کنیم تا به چشمه‌ی جوشان ورود خروشان تبدیل شویم اگر داشته‌هایمان را برای خود نگه داریم به باتلاق و گنداب تبدیل می‌شویم، در واقع ما با کمک کردن بیشتر به خودمان کمک می‌کنیم، چون نتیجه‌ی اعمال خوب و بد خود را می‌بینیم و متوجه می‌شویم کمک به دیگران چیست و چه نتیجه‌ای دارد، احساس‌ همبستگی و کمک به دیگران است که کمک می‌کند ما به آرامش درونی و بیرون برسیم.

حتی اگر کمک ما ناچیز اما درجا و درست باشد می‌تواند نقش بسیار زیادی داشته باشد، گاهی با همین کمک‌های کوچک در کنار هم می‌توان به پیشرفت و اهداف بزرگ دست پیدا کرد، شاید نفس بخواهد جلوی ما را بگیرد و نگذارد که آن کمک را انجام دهیم مثلا بگوید با این کمک کم میخواهی چکار کنی؟ اما من باید خود را قوی کنم، باید به دانایی و آگاهی برسم که عقل من بگوید تو با همین مبلغ ناچیز شرکت کن مسیر باز می‌شود و خداوند توانایی  مادی و معنوی بیشتری به انسان‌ها می‌دهد، پس طبق آموزش‌ها باید بتوانم بخشنده باشم، باید کمک من بدون چشم داشت و بلاعوض باشد.

همانطوری که مهندس گفتند کنگره ید واحده است، چون همه باهم همکاری می‌کنیم هدفمان درمان اعتیاد است، در هر جایگاهی که هستیم، عضو لژیون سردار، راهنما، مرزبان و رهجو و... کمک می‌کنیم و کمک می‌گیریم، اگر این ید واحده نباشد به نتیجه نمی‌رسیم، از قدیم گفتند یک دست صدا ندارد و با کنار هم بودن و کمک کردن می‌توان به هدف و خواسته‌ی بزرگ دست پیدا کرد، دیگران کاشتند و ما خوردیم، ما هم بکاریم که دیگران استفاده کنند، همین حال خوشی که من الان دارم با کمک جمعی از افراد میسر شده است،  پس من باید به دیگران کمک کنم تا فرد و خانواده ‌ی دیگری مثل من به حال خوش برسند و جمله پایانی، دستانی که کمک می‌کنند مقدس‌تر از دستانی هستند که برای دعا بالا می‌روند، ممنون از این‌که با سکوت قشنگ خود به صحبت‌های من گوش کردید.

 

تایپ: همسفر سمیرا رهجوی کمک راهنما همسفر شکوفه (لژیون یک)

عکاس: همسفر زهرا رهجوی کمک راهنما همسفر شکوفه (لژیون یک)

ویراستار و ارسال خبر: همسفر راضیه رهجوی کمک راهنما همسفر شکوفه (لژیون یک)

گروه همسفران نمایندگی کاشمر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .