English Version
English

کنگره مقدس است چون اهداف ارزشمندی دارد

کنگره مقدس است چون اهداف ارزشمندی دارد

ششمین جلسه از دوره بیست و یکم کارگاه‌های آموزشی خصوصی نمایندگی نیما یوشیج بهشهر به استادی همسفر طاهره، نگهبانی همسفر نرگس و دبیری همسفر زینب با دستور جلسه «حرمت کنگره ۶۰، چرا رابطه کاری، مالی و خانوادگی در کنگره ۶۰ ممنوع می‌باشد؟» سیزدهم تیر ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۶ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

حرمت در لغت به معنی آبرو و ارزش و احترام است و هر ساختاری چه مثبت و چه منفی برای حفظ و بقا و رشد و توسعه خود دارای یک سری قوانین و مقرراتی است و کنگره هم برای رسیدن به اهداف والای خود قوانین و مقرراتی دارد و مهم‌تر اینکه به آن عمل کرده و بر این قوانین پایبند است. امروز که کنگره 60 به این نقطه رسیده است به خاطر رعایت این قوانین و حرمت‌ها است. از حائز اهمیت بودن این دستور جلسه همین بس که دو بار در اول جلسه و آخر جلسه توسط نگهبان جلسه قرائت می‌شود.

حرمت از حریم می‌آید و هر چیزی حریمی دارد،  وقتی ما وارد حریم کسی شویم در واقع تخلف کردیم و این ما هستیم که اجازه می‌دهیم افراد وارد حریم ما شوند. زمانی که ما حریم خودمان را مشخص کنیم دچار مشکلات کمتری می‌شویم. در حرمت کنگره آمده کنگره مکان مقدس و امنی می‌باشد، مقدس است چون اهداف ارزشمندی دارد و آن هم رهایی و نجات انسانها از اعتیاد و ضدارزشها و تاریکی هاست و امن بودن به این دلیل است که ما با آموزش های ناب و راهنمایی استادهای عزیزمان روش درست زندگی کردن را می‌آموزیم. در حرمت کنگره آمده است که اعضا ارتباط مالی و کاری و خانوادگی نداشته باشند و اگر ما این کار را انجام بدهیم اول به خودمان ضربه می‌زنیم و مسافرمان در سفرش دچار مشکل می‌شود.

وقتی رابطه مالی بوجود می‌آید یکی طلبکار می‌شود و یکی بدهکار. کسی که  بدهکار می‌شود می‌خواهد خودش را از طلبکار دور کند و ممکن است از کنگره فاصله بگیرد و کسی که طلبکار می‌شود اگر سفر اولی باشد و درست آموزش نگرفته باشد می‌گوید چطور کنگره نتوانسته به این شخص آموزش بدهد تا به تعهد خودش عمل کند و قرض خودش را ادا کند و نسبت به کنگره بدبین و از کنگره دور می‌شود.

ما در هر مهمانی و مجلسی شرکت کنیم از معامله و داد و ستد و مسائل سیاسی صحبت می‌شود، اگر ما در کنگره به سمت ارزشها و صراط مستقیم حرکت کنیم و با آموزش‌های ناب کنگره روش درست زندگی کردن را بیاموزیم و به معرفت و علم و آگاهی دست پیدا کنیم و نسبت به خالق خودمان و جهان هستی شناخت بیشتری پیدا کنیم شایسته است که در این مکان مقدس طبق قوانین و حرمت تعیین شده عمل کنیم و هیچ داد و ستدی بین افراد کنگره نباشد و فاصله ها رعایت شود.

ما باید مانند خورشید باشیم اگر  فاصله خورشید از زمین دور شود همه چیز یخ می‌زند و هیچ موجودی زنده نمی‌ماند و اگر نزدیک شود همه چیز می‌سوزد. ما افراد کنگره قوانین و حرمت کنگره را رعایت می‌کنیم که به بهشت برین برسیم و حرمت و قوانین کنگره از دستورات خداوند است و اگر به گوش جان بسپاریم همان حیات عالیه است که در آن هیچ سخت بیهوده ای نیست جز سلامتی و تهیت و سلام.

تهیه گزارش و تایپ: همسفر اکرم رهجوی کمک راهنما همسفر الهام (لژیون سوم)

عکس: همسفر زهرا رهجوی کمک راهنما همسفر فرشته (لژیون نهم)

ویرایش و ارسال: مرزبان خبری همسفر فاطمه

همسفران نمایندگی نیما یوشیج بهشهر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .