English Version
English

کار ما در کنگره براساس اعتماد به افراد است

کار ما در کنگره براساس اعتماد به افراد است

جلسه هفتم از دوره ششم جلسات هماهنگی کمک راهنمایان و خدمتگزاران خانم‌های مسافر، با استادی جناب مهندس و دبیری مسافر سارا کمک راهنما، با حضور خدمتگزاران نمایندگی‌های (آکادمی، رز، یاس، میخک و شیروان، حکیم هیدجی و گنجعلی خان کرمان)، در روز یکشنبه مورخ 25 اردیبهشت ماه ،سال 1401، رأس ساعت ۱۰:۰۰ آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:
سلام دوستان حسین هستم یک مسافر. امیدوارم حال همه شما خوب باشد، حال من هم بحمدالله خوب است. امروز ۲۵ اردیبهشت‌ ماه است.
گروهی از خدمتگزاران خانم‌های مسافر، برای انجام پاره‌ای از کارها هر هفته به کرمان و هیدج سفر کرده و برمی‌گردند و همین‌طور خدمتگزارانی به مشهد و اصفهان سفر می‌کنند ،این امر باعث شده، شعبه‌ها با موفقیت به فعالیت خود ادامه دهند.
گاهی برای این‌که یک نفر به درمان برسد، افراد صدها هزار کیلومتر مسافت و صدها میلیون تومان هزینه می‌کنند و این اعداد و ارقام شوخی نیست، برای مثال؛ از تهران 4 نفر خدمتگزار، ۴۰۰۰ کیلومتر تا به کرمان می‌روند و ۴۰۰۰ کیلومتر برمی‌گردند، روی هم هر بار ۸۰۰۰ کیلومتر مسافت طی می‌کنند.
در هفته چیزی حدود ۵ تا ۶ میلیون تومان هزینه رفت‌وآمد می‌شود. همه این‌ها انجام می‌شود تا یک نفر به درمان برسد و همان یک نفر، یک بذر است که کاشته می‌شود و بعد از گذشت یک سال این رهایی‌ها به‌صورت تصاعدی زیاد می‌شود.
راه‌اندازی یک شعبه برای ما بسیار اهمیت دارد و مهم‌تر از آن، این‌که چه کسانی آن شعبه را راه‌اندازی می‌کنند. بذر اولیه بسیار حائز اهمیت است که توسط افرادی درست پایه‌گذاری شود، باید افرادی بسیار توانا و قوی شعبه جدید را راه‌اندازی کنند، در غیر این صورت ۲۰ سال هم که بگذرد ما نمی‌توانیم از راه‌اندازی شعبه جدید نتیجه رضایت بخشی را داشته باشیم.
خوشبختانه کرمانی‌ها تفکر خوبی دارند و شجاعانه برای درمان شدن قدم برمی‌دارند و جسورانه عمل می‌کنند و وضعیت مناسبی دارند، چراکه خیلی سریع کارگاه در شعبه کرمان راه‌اندازی شد.

https://up.c60.ir/repository/22776/2222.jfif

چند نکته را می‌گویم، امیدوارم که همگی رعایت کنید، چراکه عدول از این قوانین ضربه به خودتان وارد می‌کند.
-در کنگره یک مسئولی داریم، نباید آن مسئول را دور بزنیم، دور زدن مسئولین در هر جایگاه ممنوع است. برای انجام کارها باید سلسله‌مراتب طی شود، این‌گونه نیست که ما حرف و یا مشکلمان را به مسئول بالاتر خود نگوییم و به مقام‌های بالاتر مراجعه کنیم.
-هنگامی‌که در کنگره به ما مسئولیتی داده می‌شود، نباید تغییری کنیم؛ مثلاً تابه‌حال مسئول نشریات بودیم از این به بعد قرار است مرزبان یا کمک راهنما باشیم، در رفتار ما نباید تغییری پیدا شود، و به‌عنوان یک الگو باید درست عمل کنیم، و در قبال مسئولیتی که به ما داده شده است، قبله خود را گم نکنیم. اگر مسئولیتی داریم آن را محترم بشماریم و در حین انجام آن مسئولیت رفتارمان نسبت به گذشته تغییر نکند و مشکلات به وجود نیاوریم.
-مسئولین و خدمتگزارها در سایر بخش‌های شعب، باید هر ۶ ماه تا ۱ سال یک‌بار عوض شوند، اگر عوض نشوند افراد در جایگاه خدمتی کارآیی مفید و مثبت خود را از دست می‌دهند. برای مثال؛ ۶ ماه مرتب بر سر پُست خود به نحو احسنت کار می‌کرده ولی به‌مرورزمان حضورش در آن جایگاه خدمت، کم‌رنگ می‌شود و درست بر سر کار خود نیست.
-لازمه رهایی دادن به یک رهجوی سفر اولی، داشتن و نوشتن چهل سی دی است که در قسمت خانم‌های مسافر، ایجنت ها مسئول نظارت بر روی دفاتر می‌باشند. اما من خود باز نظارت می‌کنم اگر ببینم دفتر سی دی کامل نیست و ایجنت امضا کرده عملکرد آن ایجنت زیر سؤال می‌رود، امضای ایجنت که در دفتر است، به معنای تعهد و تائید او است.
-کار ما در کنگره بر اساس اعتماد به افراد است و افراد باید به جایگاهی برسند و یاد بگیرند که با عقل و درایت خود تصمیم درست را بگیرند و بر خود مسلط باشند و با وجدان درست خود حرکت کنند و این پیشنهاد را دادم که راهنماها می‌بایست قبل از امضا، دفتر رهجو را دقیق چک کرده و در انتهای هر سی دی مهر خود را به نشان تائید بزند.
در کتاب خداوند یک سری چیزها گفته شده است. فحشا به معنای انجام یک کار زشت، یک کار ضدارزشی و عمل غیراخلاقی می‌باشد. گاهی انسان کار خلافی را انجام می‌دهد و آن خطای خود را برای دیگران تعریف می‌کند، افشای آن خطا و آن عمل ضد ارزش برای دیگران، خود باعث تخریب و آسیب می‌باشد که کاسه و کوزه بر سر آن فرد بازگو کننده می‌شکند. کلام که از دهان بیرون آمد، دگر ما مالک آن نیستیم اگر از ما خطایی سر زد، بهتر است آن را در سینه خود نگه داشته و برای کسی بازگو نکنیم.
-افراد هنگامی‌که به رهایی می‌رسند، علاقه‌مند هستند که عکس‌های دسته‌جمعی بگیرند این از جهتی خوب و از جهتی بد است، زیرا بعضی‌ها واقعاً تمایل ندارند که عکسشان را کسانی این‌طرف و آن‌طرف ببینند و این عمل جایز نیست،پس به هنگام رهایی‌ها و مراسم، از گرفتن عکس‌های دسته‌جمعی حتی‌الامکان پرهیز نمایید.
-پذیرایی در شهرستان‌ها ممنوع می‌باشد، چون این مهمانی بازی‌ها و تدارکات، در آینده ما را دچار مشکل و بحران می‌کند. مثلاً تهرانی‌ها می‌روند، کرمان و کرمانی‌ها می‌خواهند پذیرایی کنند و این مسئله به‌مرورزمان به شکل وظیفه درمی‌آید، مسائل و مشکلاتی را به وجود می‌آورد. هرکس برای خدمت می‌رود به شهر و یا شهرستانی، خودش چیزهایی برای خوردوخوراک جفت‌وجور کند، هدف ما خدمت کردن است نه مهمانی بازی. پس وظیفه خود ماست که برنامه‌ریزی‌های لازم را برای خوردوخوراک خود داشته باشیم.
-گروه‌هایی که از شهرستان‌ها برای جلسات و یا رهایی‌ها به تهران می‌آیند، اتاقی را برای استراحت در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود. آن‌ها می‌بایست بین خودشان خدمتگزارانی داشته باشند که هنگام بازگشت، نظافت مکان انجام شود، اتاق و یا استراحت گاه تمیز به مسئولین مربوطه تحویل داده شود. اگر مطالب ذکرشده رعایت و روال کار همه ما شود، هیچ‌گاه به مشکل بر نخواهیم خورد.

https://up.c60.ir/repository/22776/22.jfif

مسافر مونا (دبیر شورای اسیستانت های خانم‌های مسافر):
سلام دوستان مونا هستم یک مسافر‌
قبل از هر چیز، هفته کمک راهنما را خدمت همه کمک راهنمایان، به‌خصوص خدمت آقای مهندس که راهنمای من هستند، تبریک عرض می‌نمایم.
از روز جمعه مورخ ۱۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ تا تاریخ ۲۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱، در نمایندگی گنجعلی خان کرمان شروع به کار کردیم. در روز جمعه‌ای که گذشت، اولین کارگاه آموزشی خانم‌های مسافر را برقرار نمودیم و با اجازه شما من به‌عنوان استاد در جایگاه قرار گرفتم و در خصوص دستور جلسه D.SAP صحبت کردیم. خانم آسیه به‌عنوان نگهبان و خانم فاطمه، مسئولیت دبیری را به عهده گرفتند.
جلسه همانند؛ روال تهران با همان نظم، دقت و در ساعت مشخص تشکیل گردید. سفر اولی‌ها و سفر دومی‌ها مشارکت نمودند و همه‌چیز طبق روال اجرا شد. در طول این یک ماه و سه روز، دو بار قانون یازدهم را به اجرا درآوریم. می‌خواهم از اعضای نمایندگی کرمان بگویم که چقدر انسان‌های خوبی هستند. روز اولی که به آنجا رفتیم، انگار منتظر بودند که این درباز شود و آن‌ها وارد شوند. از شما بسیار ممنونم که به من اجازه خدمت دادید. خانم فاطمه بسیار صبوری نمودند. حدود پنج سال از رهایی و کمک راهنما شدنشان می‌گذرند و سعی می‌نمایند، هر هفته در جلسات شرکت کنند. ایشان خیلی دوست داشتند که این اتفاق زودتر رخ دهد، زیرا از نزدیک شاهد بودند که چقدر مصرف‌کننده خانم در کرمان وجود دارد. شما می‌گویید؛ آن‌ها شجاع هستند و برای آمدن ترسی ندارند. ولی آقای مهندس آن‌ها هم ترس دارند، اما بسیار شجاع و روشن‌فکر هستند.
امیدوارم سال دیگر رهایی‌های زیادی داشته باشیم. دور از انتظار نیست که در دو سال آینده ۵ یا ۶ نفر کمک راهنما پرورش دهیم و آن‌ها بتوانند شعبه خودشان را اداره کنند. به‌طورکلی در نمایندگی کرمان سه لژیون برگزار می‌شود؛ که من و خانم فاطمه لژیون مسافران و خانم سولماز لژیون همسفران را اداره می‌نماییم. خداراشکر کارها به نحو احسنت و با مدیریت شما انجام می‌شود.

مسافر فاطمه کمک راهنما (گنجعلی خان کرمان):
روزِ هجران و شبِ فُرقَتِ یار آخر شد
زدم این فال و گذشت اختر و کار آخر شد
آن‌همه ناز و تَنَعُّم که خزان می‌فرمود
عاقبت در قدمِ بادِ بهار آخر شد.

سلام دوستان فاطمه هستم یک مسافر.

از آقای مهندس که اجازه دادند شعبه‌ای برای خانم‌های مسافر در کرمان راه‌اندازی شود، سپاسگزارم‌. از خانم مونای عزیز و اساتیدی که از تهران و اصفهان می‌آیند، تشکر می‌کنم و امیدوارم شعبه کرمان روزبه‌روز قوی‌تر شود.

همسفر لیلا (ایجنت حکیم هیدجی):
سلام دوستان لیلا هستم یک همسفر
آقای مهندس از شما بابت اجازه خدمت سپاسگزارم و هفته کمک راهنما را خدمت همه کمک راهنمایان تبریک عرض می‌نمایم. از تاریخ ۱۵ اسفندماه 1400 تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در نمایندگی هیدج، ۸ جلسه برگزارشده است‌.
در تاریخ ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱، دکتر جهانگیری فر، مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی مبارزه با مواد مخدر و دکتر عباس نیا با حضور آقای مهندس و ایجنت آقایان، مسافر محمود حسینی، بازدید داشته‌اند.
در تاریخ ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ جناب آقای مهندس امین حسینی، رئیس شورای عالی استان زنجان و شورای شهر هیدج، با حضور آقای مهندس و آقای محمود حسینی بازدید داشته‌اند‌.

https://up.c60.ir/repository/22776/2222.jfif

مسافر محمد (ایجنت نمایندگی میخک):
سلام دوستان محمد هستم یک مسافر.
خیلی خوشحالم که در جلسه خدمتگزاران حضور دارم. هفته راهنما را ابتدا خدمت آقای مهندس که راه درمان را برای همه ما هموار نمودند و همچنین خدمت همه‌ی کمک راهنمایان تبریک می‌گویم. در خصوص فعالیت نمایندگی باید بگویم که تعداد تازه‌واردین در این ماه‌های اخیر بیشتر شده و به دستور شما کمک راهنمایان جدید اضافه‌شده‌اند.
مرزبانان جدید هم در ماه گذشته با حضور اسیستانت محترم مرزبانان، معرفی شدند. هفته پیش جشن کمک راهنما را برگزار کردیم و جای شما بسیار خالی بود. بابت اختصاص اتاق جدید به خانم‌ها در نمایندگی میخک از شما تشکر می‌کنم.

مسافر خانم میترا (ایجنت نمایندگی آکادمی):
سلام دوستان میترا هستم یک مسافر.
زمانی که مسائلی در ذهن ما سنگین و بغرنج می‌شود، شما بسیار زیبا و راحت آن‌ها را حل می‌نمایید و با کلام شما مسیر برای ما باز می‌شود، بابت این موضوع از شما سپاسگزارم. در خصوص عملکرد مرزبانی نمایندگی در اسفندماه، عنوان می‌نمایم که خانم بنفشه در قسمت مسافران لژیون تشکیل دادند و خانم ناهید مسئول بخش تازه‌واردین شدند.

https://up.c60.ir/repository/22776/222222.jfif

مسافر آسیه (ایجنت نمایندگی یاس):
سلام دوستان آسیه هستم یک مسافر.
من هم به‌نوبه خودم هفته راهنما را خدمت آقای مهندس و همه کمک راهنمایان کنگره 60 تبریک عرض می‌نمایم. خدمت خانم مونای عزیز تبریک و خدا قوت عرض می‌کنم. بابت اینکه به من همه اجازه دادید، در شعبه کرمان خدمتگزار باشم، بسیار سپاسگزارم‌. در عملکرد مرزبانی ماه گذشته، چهار جلسه افطاری، جلسه کمک راهنمایان، جلسه لژیون سردار و تولدها را برگزار نموده‌ایم.

همسفر سونیا (اسیستانت ورزش):
سلام دوستان سونیا هستم یک همسفر
در ماه گذشته به خاطر ماه رمضان باشگاه تعطیل بود و پیاده‌روی گروهی داشتیم. در حال حاضر باشگاه به دلیل تعمیرات تعطیل است، اما رشته‌های ورزشی در فضای پارک برگزار می‌شود. بازی شطرنج نیز به ورزش‌ها اضافه‌شده است. مسابقات آمادگی جسمانی و ایروبیک در سال گذشته برگزار شد. اکنون مسابقات رشته پینگ‌پنگ در حال اجرا است و در حال برنامه‌ریزی برای مسابقات والیبال و بدمینتون نیز هستیم. جلسات شورای ورزشی مرتباً برگزار می‌گردد و امروز جلسه شورای ورزشی نمایندگی یاس و میخک را برگزار نمودیم.
در نمایندگی یاس، مشارکت اعضا در ورزش حدوداً ۵۰ الی ۷۰ نفر است و کمک راهنمایان و خدمتگزاران در ورزش حضور دارند‌.

https://up.c60.ir/repository/22776/222.jfif

 

تایپ: کمک راهنما مسافر مریم  و کمک راهنما مسافر سارا - نمایندگی یاس
ویرایش: کمک راهنما همسفر راضیه_ نمایندگی یاس
بازبینی:همسفر فاطمه
عکس:گروه عکاسی نمایندگی یاس

ارسال: مسافر خاطره

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .