English Version
English

کمک راهنمایی آموزش خدمت و عشق است

کمک راهنمایی آموزش خدمت و عشق است

هشتمین جلسه از دور ششم سری کارگاههای آموزشی عمومی کنگره۶۰ نمایندگی اردبیل؛ ویژه مسافران و همسفران؛ به استادی کمک راهنمای محترم مسافر حجت، نگهبانی مسافر روح الله و دبیری مسافر ابراهیم بادستورجلسه "هفته راهنما" پنجشنبه22 اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۰ آغاز به کار کرد.

سخنان استاد:

سلام دوستان حجت هستم یک مسافر خواهش میکنم برای رهایی خودمان از دست نیرومندترین دشمن خودمان که همان جهل و نادانی خودمان هست ۱۴ثانیه سکوت کنیم و به خداوند بزرگ پناه ببریم.
 بنده اول این هفته را به بنیانگذار کنگره 60مهندس دژاکام راهنمای راهنمایان تبریک عرض میکنم و همچنین به راهنمای خودم آقای نادر فراهانی امیدوارم که در هر کجای این کره خاکی هستند به سلامت و در پناه ایزد منان باشند.
وقتی آدم شال های رنگارنگ را در شعبه میبیند،یک حس عجیبی به انسان دست میدهد.حس امید،حس موفقیت ،حس سرافرازی،بنده خودم وقتی که سفر اولی بودم به راهنمای خودم عرض کردم که من چکار میتوانم بکنم که شاید بتوانم یک ذره از خوبیها و محبت های شما را جبران کنم؟ گفتند که برو شال بگیر.

و واقعا هم الان میفهمم راهنمایم چی برای من گفته است.و این یک لذتی دارد که با هیچ چیز نمی توان مقایسه اش کرد.و واقعا بچه هایی که از لژیون پنجم تبریز و همچنین اول اردبیل شال گرفتند در آدم حس خوشحالی و لذت را ایجاد می کند؛بنده به همه شان تبریک میگویم و به راهنمای قسمت همسفرمان در شعبه مان خانم زهرا تبریک ویژه عرض می کنم.
بنده واقعا زحمات ایشان را در طی این چند سال که کنار مسافرش که الان خوشبختانه آن هم شال بر گردن دارد را مشاهده کرده ام. خب اصلا راهنما چی هست و چه جوری میاد و این شال را میگیرد؟ وظیفه اش چی هست؟ راهنما در درجه اول خودش یک مصرف کننده است. شخصی که معمولا تخریب سنگین مواد مخدر را دارد، اکثرا اینجوری هستند.
خب راهنما می آید در دوره سفر اول درمان میشود و وقتی رهاییش را گرفت در یک آزمونی که به قول بچه ها از کنکور سراسری هم سخت تر است شرکت میکند و اگر قبول شد بعد آن تازه اول راه است. باید مراحلی را طی بکند. مثلا ۴۰سی دی اش را بنویسد. باید پیمان وادی ۸ را اجرا بکند. نشان ویلیام بگیرد. در کارآموزیها شرکت بکند. تربیت بدنی تاییدش کند و بعد آنها می‌رود پیش یکی از دیده‌بان‌های محترم؛ ازشون سوالاتی میپرسند و مصاحبه انجام میگیرد و اگر قبول شد آقای مهندس تایید می کند. بعد اینکه شالشون را گرفتند تازه درخواست میدهند که بنده میخواهم خدمت کنم و بعضا میبینی ۳ سال  هم طول میکشد که اجازه بدهند لژیون بزند. 



به نظر بنده کمک راهنمایی واقعا یک دوره آموزشی هست که در هیچ جای دنیا،هیچ دانشگاهی، هیچ مدرسه‌ای، مکتبی، هیچ پدر و مادری نمیتواند به انسان یاد بدهد. از موقعی که به سیستم کنگره ۶۰ می‌آید تا آن موقعی که شال بر گردن دارد آموزش می گیرد و به هم نوعان خود نیز خدمت میکند و آن راه سخت و لذت بخش چیزی بنام عشق و محبت چیز دیگری نمی تواند باشد. در آخر هم دوباره به تمامی عزیزان راهنما.سفر اولی سفر دومی وتمامی اعضای کنگره ۶۰ تبریک عرض می کنم.ممنون که به حرفهایم توجه نمودید.

 

0

عکس: مسافر هادی - مسافر خسرو
نگارش: مسافر هادی
تنظیم و ارسال گزارش: مسافر طیب
عنوان: جشن هفته راهنما - ارددیبهشت 1401
منبع کنگره 60 نمایندگی اردبیل

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .