English Version
English

برای تشکر از راهنما باید عشق متقابل داشته باشیم

برای تشکر از راهنما باید عشق متقابل داشته باشیم

جلسه سیزدهم از دوره هجدهم کارگاه آموزشی کنگره ۶۰ نمایندگی ایمان ویژه همسفران با دستور جلسه «هفته راهنما» به استادی اسیستانت کمک راهنمایان تازه واردین همسفر آذر  و نگهبانی همسفر شادی و دبیری همسفر منیره، ساعت ۱۷ روز سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ آغاز به کارکرد.

خلاصه سخنان استاد:

خیلی خوشحالم که افتخار این را داشتم در این جشن، کنار شما باشم. وقتی یک استاد به یک نمایندگی دعوت می‌شود، دو چندان آن نمایندگی نیاز به بودن در آن جایگاه و آموزش دارد و انرژی دریافت می‌کند. امروز جشن راهنما از بزرگ‌ترین جشن‌های کنگره است. من امروز راحت‌تر از راهنمایان دیگر می‌توانم صحبت کنم به این دلیل که لژیون ندارم.

راهنمایان واقعاً وجودشان از هر شخص در زندگی ما، باارزش‌تر هست، در تک‌تک لحظه‌هایمان وجودشان را حس می‌کنیم و من تبریک می‌گویم خدمت جناب مهندس که هر چه داریم از ایشان هست و تبریک خدمت خانم آنی اولین همسفری که به‌عنوان راهنما در این راه قدم گذاشتند تا بتوانیم ادامه‌دهنده راه این عزیز باشیم و همچنین خدمت خانم کماندار و خانم شانی و استاد امین هم تبریک می‌گویم و به همه کمک راهنمایان نمایندگی ایمان.

چطور می‌شود یک شخص باحالی خراب روزی تبدیل به کمک راهنما می‌شود؟ یک همسفر که حالی خراب‌تر از مسافر دارد چگونه تبدیل به یک راهنما می‌شود؟ همه این‌ها از معجزات کنگره هست که علاوه بر آن‌که اعتیاد را درمان می‌کند، انسان‌سازی هم می‌کند و استاد تربیت می‌کند. انسان‌هایی آمدند و در کنگره همانند کوه شدند و رشد کردند و ماندگار شدند و باعث ماندگاری دیگران شدند و از صمیم قلب می‌گویم این عزیزان فرشتگانی با شال نارنجی و سبز هستند. دیدند تنها راه درمان اعتیاد بالا بردن آگاهی هست و چاشنی محبت و عشق را با این آگاهی هماهنگ کردند. فرشتگانی که با لبخند ما لبخند زدند با بغض ما بغض کردند. هر کمک راهنما دنیایی خاطره با رهجوها دارد. با درد دل هر رهجو قلبش شکسته است.

می‌خواهیم از این عزیزان قدردانی کنیم، عزیزانی که ماندند برای به ثمر رساندن میوه‌های شیرینی همچون شما. راهنما خودش را وقف کرده با تمام وجودش و ما نباید توقع داشته باشیم که مشاور پزشکی و املاک ما هم باشد. به قول مولانا واگذاری آب را بر تشنه‌تر، وقتی خودش تشنه هست ولی واگذار بر فرد تشنه می‌کند. کار یک راهنما احیای انسان هست، انسانی که اگر احیا شود، جامعه احیا می‌شود. راهنما بودن شغل نیست، یک واژه است که مترادف با عشق هست، چون خودش را وقف کرده و عشق یعنی مشکلی آسان کنیم و درد یک درمانده را درمان کنیم، در میان این‌همه غوغا و شر، عشق یعنی کاهش رنج بشر.
برای تشکر از راهنما باید عشق متقابل داشته باشیم و من از تمام وجود از تمام رهجویانم ممنون هستم و اگر شما به‌عنوان سفر اول و دوم نبودید آن بذر محبت درون ما به فعل درنمی‌آمد و ممنون شما هستیم که اجازه می‌دهید این محبت باهم تقسیم شود و امروز تشکر می‌کنیم به‌رسم کنگره از راهنمایان خود با پاکتی که با سال گذشته فرق دارد به این خاطر که درک ما نسبت به سال قبل تغییر کرده است و ارزش راهنما بیشتر برایمان شناخته‌شده است. ارزش این روز و کمک راهنمایان را بدانیم.

جشن هفته راهنما در نمایندگی ایمان به روایت تصویر 

 

 

 

عکس: همسفر افسانه رهجوی کمک راهنما همسفر فاطمه (لژیون یکم)
فیلم: همسفر نرگس رهجوی کمک راهنما همسفر سمن (لژیون پنجم)

ارسال: همسفر افسانه رهجوی کمک راهنما همسفر فاطمه (لژیون یکم)

همسفران نمایندگی ایمان
 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .