English Version
English

ما باید سعی کنیم زندگی‌مان را بسازیم

ما باید سعی کنیم زندگی‌مان را بسازیم

جلسه دوازدهم از دوره بیستم کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران نمایندگی نیما یوشیج بهشهر با استادی ایجنت گروه خانواده همسفر ملیحه، نگهبانی همسفر مهناز و دبیری همسفر نصیبه با دستور جلسه «هفته راهنما» در روز نوزدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ ساعت 16 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

من این هفته قشنگ رو در راس خدمت اولین راهنمای کنگره 60 آقای مهندس و خانم آنی بزرگ و استاد امین و خانم شانی و خانم آنی کماندار عزیز تبریک می‌گویم و از این عزیزان سپاسگزارم و تبریک و خدا قوت می‌گویم به راهنمای عزیز خودم خانم اشکذری عزیز، وقتی به این دستور جلسات می‌رسیم وظیفه خودمان می‌دانیم از راهنمایانمان قدر دانی کنیم. یک تبریک و خدا قوت ویژه می‌گویم خدمت راهنمایان عزیز شعبه نیمایوشیج که واقعا به شخصه از دیدن روی ماه این عزیزان لذت می‌برم و انرژی می‌گیرم، خوشا به حال رهجویانی  که چنین راهنماهای عزیزی دارند، امیدوارم این عزیزان در مسیر خدمت در کنگره مثل همیشه موفق باشند. دستور جلسه امروز در مورد راهنما است. اولین موضوعی که در کنگره به ما آموزش می‌دهند سپاسگزاری کردن است. اگر من سپاسگزاری را یاد نگیرم هیچ چیز نمی‌توانم یاد بگیرم.

در کنگره جشن های زیادی داریم و جشن راهنما خیلی خاص است و ما باید با تمام توان در این جشن شرکت کنیم و از راهنماهای عزیز قدر دانی کنیم. از نظر من خداوند فرصت سپاسگزاری را به هر کس نمی‌دهد. خیلی از انسانها هستند که نمی‌توانند از خانواده، همسر، فرزندان، پدر و مادرشان سپاسگزاری کنند. حضور راهنماها و ایجینت و مرزبانان و حضور رهجوها در شعبه بسیار مهم است و ما در کنار هم باید به یک نقطه برسیم. جایگاه راهنمای تازه واردین مثل راهنماها از اهمیت خاصی برخوردار است، کاری که راهنمای تازه وارد انجام می‌دهد کمتر از یک راهنما نیست. زمانی که ما وارد کنگره می‌شویم نیاز به یک شنونده داریم که ما را کاملا درک کند و با ما هم دل و هم زبان باشد، بیرون از کنگره کسی نبود که صدای ما را بشنود و ما را درک کند و حرف های ما را بفهمد و همیشه ما را به یک سمت هدایت می کردند که زندگی ما خراب شود و آخرش به جدایی ختم می‌شد. به قول آقای اشکذری وقتی شخصی از یک مصرف کننده تریاک جدا می شود در ادامه با مصرف کننده شیشه ازدواج می‌کند.

ما باید سعی کنیم زندگی مان را بسازیم. در کنگره ما با کمک راهنمای تازه واردین و راهنما های عزیز توانستیم از دل تاریکی ها بیرون بیاییم . من خودم راهنما بودم، زمانی که راهنما پر از درد و رنج و مشکل است و به کنگره می‌آید همه مسائل و مشکلات را پشت در کنگره می گذارد و  وقتی وارد لژیون می‌شود ذره ای از مشکلات خودش را وارد لژیون نمی‌کند و همیشه با یک لبخند و چهره خوب و آرام وارد لژیون می‌شود و آن انرژی را به رهجوهای خودش انتقال می‌دهد، به خاطر همین رهجو با حال خراب وارد لژیون می‌شود و با حال خیلی خوب از لژیون بیرون می‌رود. در خیلی از انژیوها عزیزان تلاش می‌کنند تا مصرف کنندگان ترک کنند ولی به جرات می‌گویم راهنماهای کنگره 60 واقعا متفاوت هستند، راهنماهای کنگره راهی که رفته اند امروز به رهجوهای خودشان آموزش می‌دهند تا به درمان برسند. راهنماها در کنگره بابت خدمت هایی که انجام می‌دهند اصلا از رهجوهایشان انتظار باز گشت ندارند. وقتی آقای مهندس این دستور جلسه را گذاشتند ما باید به اهمیت موضوع پی ببریم که این جایگاه چقدر با ارزش است. من در هر جایگاهی خدمت بکنم ایحنت، مرزبان، راهنما باز باید از راهنمای خودم قدر دانی بکنم. راهنما عشق و محبت واقعی را به من داده است و مهمترین درس، درس درست زندگی کردن را به من اموخته است. قبل از کنگره هیچ آموزشی نداشتیم شاید فکر می‌کردیم مادر یا همسر خوبی هستیم ولی در کنگره آموزش گرفتیم متوجه شدیم نه مادر خوبی بودیم و نه همسر خوبی بودیم. وقتی آگاهی و دانایی من در کنگره رشد کرد همه به واسطه آموزشهای خوب راهنماهای عزیز ما است. این جشن فرصت بسیار خوبی است که از راهنما خودم به شایستگی تشکر و قدر دانی کنم. یک زمانی رهجو حالش خوب نیست و از راهنمای خودش گله دارد و فکر می کند راهنما ضعف دارد ولی واقعا این جور نیست، رهجو باید بگردد در درون خودش و ضعف‌ها و گره های درون خودش را پیدا کند و و هیچ وقت راهنما را مقصر نداند. من بارها از راهنمایم ناراحت می‌شدم ولی بعد از کمی فکر کردن به این نتیجه می رسیدم حق با راهنمای من است. یک رهجو باید با خودش صادق باشد و به بهترین شکل از راهنمایش تشکر و قدر دانی کند. به خاطر وجود راهنماهای صبور و زحمتکش است که شعبه همسفران و مسافران خوبی دارد و این عزیزان با عشق و محبت واقعی و بدون هیچ چشم داشتی خدمت می‌کنند.

در ادامه نگاه مهربانتان را به دیدن تصاویر زیبا از مراسم جشن کمک راهنمایان و راهنمایان تازه وارد دعوت می‌کنیم.

تقدیر مرزبانان از کمک راهنمایشان ایجنت محترم همسفر ملیحه

تقدیر گروه مرزبانی از کمک راهنمایان و راهنمایان تازه واردین صبور و زحمتکش

تقدیر رهجویان از کمک راهنمایان صبور و پر تلاششان

تقدیر اعضای لژیون جونز از کمک راهنما محترم همسفر الهام

ممنونم از نگاه مهربانتان

عکاسان: همسفر رقیه رهجوی کمک راهنما همسفر زینب لژیون دهم، همسفر زینب رهجوی کمک راهنما همسفر زینب لژیون یکم، همسفر زهره رهجوی کمک راهنما همسفر فرشته لژیون نهم

تایپ: همسفر اکرم رهجوی کمک راهنما همسفر الهام لژیون سوم

تنظیم و ارسال: مرزبان خبری همسفر فاطمه

همسفران نمایندگی نیما یوشیج بهشهر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .