English Version
English

کارگاه آموزشی جهان‌بینی چهارشنبه؛ نظم، انضباط و احترام در کنگره ۶۰

کارگاه آموزشی جهان‌بینی چهارشنبه؛ نظم، انضباط و احترام در کنگره ۶۰

چهاردهمین جلسه از دوره هفتاد و چهارم کارگاه‌های آموزشی کنگره ۶۰؛ ویژه مسافران و همسفران؛ با استادی و نگهبانی بنیان کنگره ۶۰ مهندس دژاکام و دبیری همسفر اعظم با دستور جلسه "نظم ، انضباط و احترام در کنگره ۶۰" چهارشنبه ۲9 دی ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۰ آغاز به کار کرد.

 

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان حسین هستم یک مسافر

دستور جلسه ما نظم و انضباط است در کنگره 60. ابتدا خبرها را به شما اطلاع می‌دهم. چهارشنبه پیش ما سومین مقاله خود را در رابطه سرطان خون در شهر زوریخ سوئیس ارائه دادیم. این کنفرانس که برای سرطان‌شناسی است در زوریخ هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود؛ که ما سه مقاله تاکنون ارائه دادیم که هر سه مورد استقبال قرار گرفت.

چهارشنبه گذشته هم که مقاله‌مان را ارائه کردیم به‌عنوان سخنران کلیدی انتخاب شده بودیم. همه سخنران‌ها 15 دقیقه وقت داشتند و ما 25 دقیقه وقت داشتیم و ما بازهم به‌عنوان بهترین سخنران انتخاب شدیم. این خیلی برای ما باارزش است. همچنین از ما دعوت کردند در دوره بعدی یعنی دو سال بعد که این کنفرانس‌ها برگزار می‌شود شما بدون پرداخت مبلغی می‌توانید شرکت کنید.

و چهارمین مقاله ما طی 1 الی 2 ماه آینده در آمریکا ارائه می‌شود. آن‌هم مقاله‌اش پذیرفته‌شده است و باید در آنجا سخنرانی کنیم. چهارمقاله مرتبط با سرطان خون به یک مقاله تبدیل خواهند شد و به‌سرعت در مجلات علمی چاپ می‌شوند.

مصاحبه‌ای داشتم با آقای ویلیام وایت در رابطه با جهان‌بینی در کنگره 60 که به تمام جهان مخابره می‌شود. آقای ویلیام وایت یکی از کسانی است که در ریکاوری در دنیا مطرح است و همه او را کاملاً می‌شناسند.

مسئله بیماری اعتیاد برای ما حل شده است و به تمام زوایای آن واقف هستیم. کسی بیماری اعتیاد داشته باشد فقط کافی است که بخواهد درمان شود تا وارد کنگره 60 شود و در طی ده ماه به درمان قطعی می‌رسد. زمانی هم که درمان شد دیگر وسوسه و فکر به مواد مخدر قطع می‌شود.

فردی که معتاد بوده و قطع مصرف کرده است و هنوز افکار و اندیشه‌اش هنوز درگیر مواد مخدر است اصلاً درمان نشده است. ما زیروبم اعتیاد به هر نوع مواد مخدر را می‌دانیم.

پارک طالقانی خیلی شلوغ شده بود. در حال حاضر چند لژیون از شهرری می‌روند پارک ولایت تا بتوانیم کم‌کم بار پارک طالقانی کم‌تر شود. از عزیزان در تمام سطوح کنگره 60 خواهش می‌کنیم هرجایی که کنگره 60 است حتی‌الامکان از خودرو استفاده نکنند.

بقیه قسمت‌های کنگره 60 در حال ادامه به دادن به کار خودشان هستند. اولین جلسه خانم‌ها مسافر در شهرستان هیدج را هفته پیش برگزار کردیم و یک تازه‌وارد بیشتر نداشتیم و همان هم موفقیت‌آمیز بود. ما نه نفر رفته بودیم آنجا. هفت نفر خانم و من و آقای خدامی. ما نه نفر 250 کیلومتر رفتیم و تنها یک تازه‌وارد داشتیم؛ و بعد ما باید چند صد هزار کیلومتر برویم تا یک نفر به رهایی برسد.

یک مسئله برای ما خیلی مهم است و آن مسئله مهم این است که هر شعبه‌ای را چه کسی مسئولیت می‌پذیرد و راه‌اندازی می‌کند. باید سعی کنیم شعبی که احداث می‌شود حتماً در آن از افراد توانا استفاده کنیم تا آن شعبه رونق بگیرد. پنج شعبه ما ازنظر مالی ضعیف است و اگر شعبه‌ای ازنظر مالی ضعیف است از تمام جهات ضعیف خواهد بود.

از دیدگاه من شعبه ازنظر معنوی در کنگره 60 قوی است که ازنظر مالی هم قوی باشد. چون ازنظر معنوی قوی باشد مسئله مادی‌شان را حل می‌کنند. کرمان و تبریز قبلاً جزو این لیست بودند و خارج شدند. در حال حاضر شعبه شیراز، شعبه گیلان، سمنان، چالوس و ملایر ازنظر مالی ضعیف هستند. شعب باید از هر نظر قوی و توانا باشند.

می‌رویم در مسئله نظم و انضباط و احترام به دیگران. اگر نظم و انضباط نداشتیم تاکنون چندین بار فروریخته بودیم. هرروز بعد از جلسه تمام سالن و وسایلش تمیز می‌شوند درحالی‌که ما یک مستخدم هم نداریم و این به دلیل همان انضباط است.
این نظم و انضباط بر پایه قوانین و مقررات است. اگر می‌گویند خانه هم نروید در مسائل کاری باهم ارتباط نداشته باشید و یا دو برادر در یک خانواده باهم در یک لژیون نروند باید انجام دهیم.

وای به حال آن راهنمایی که شاگردش بخواهد دفتر هم‌کلاسی‌اش را برای رهایی بیاورد و وای به حال آن سفر اولی که بخواهد دفتر هم لژیونی‌اش را بیاورد این در بین اعضای کنگره 60 وجود ندارد و اگر کسی بخواهد این کار را بکند نابودی خودش را فراهم می‌کند و از کنگره پرت می‌شود بیرون.
کنگره مانند گردباد است و زباله‌ها را به بیرون پرت می‌کند؛ بنابراین ما هیچ‌گونه سازوکاری برای کنترل دفترچه افراد نداریم و این به دلیل اعتماد به افراد است.

سر ساعت وارد کلاس شدند بخشی از قوانین و مقررات است. در مشارکت‌ها به‌اندازه صحبت کردند نیز همین‌طور. روال برنامه باید طبق آنچه که نوشته‌شده تمام شود. این‌همه مرتبط با قوانین است. اگر مرزبان و ایجنت چیزی می‌گویند باید اطاعت کنند. راهنماها به مرزبان‌ها و ایجنت ها احترام بگذارند و برعکس. راهنماها نسبت به شاگردهایشان دلسوزی داشته باشند و عاشق این باشند که به رهایی برسند.
ضلع دیگر در نظم و انضباط عدم مداخله در کاره‌ای دیگران. هیچ‌چیزی به ما این حق را نمی‌دهد که در کار دیگران مداخله کنیم. هیچ راهنمایی حق ندارد مستقیماً از راهنمایی دیگر انتقاد کند اگر مشکلی دارد برود به مسئول مربوطه انتقال دهد. یک دیده‌بان نمی‌تواند در کار دیده‌بان دیگر مداخله کند و اگر حرفی هم می‌زند باید پایه حرفش بایستد اگر اشتباهی می‌کند باید در سطح شورا یا به من انتقال دهد؛ بنابراین به‌هیچ‌عنوان دیده‌بان روابط عمومی نمی‌توان در کار راهنماها مداخله کند یا برعکس.

یک ایجنت شعبه نمی‌تواند در رابطه با ایجنت شعبه دیگری انتقاد کند و دخالت کند. اگر در مسائل افراد دخالت کنیم مشکل ایجاد می‌شود. لژیون سردار نمی‌تواند در امور مالی دخالت کند. افرادی که می‌خواهند در لژیون سردار عنوان پهلوان بگیرند باید از امور مالی تسویه‌حساب بگیرند. این را باید امور مالی تشخیص بدهد.
در امور مالی هیچکس نمی‌تواند دخالت کند. اگر خواست بیاید پیش من، من نامه می‌نویسم برود هر چه خواست نگاه کند. پارها گفته‌ام هم دنورها و هم پهلوانان کنگره 60 من به آن‌ها یادداشت می‌دهم تا بروند حساب‌های مالی همه را چک کنند و اگر بخواهند فوری می‌دهم. البته شخصی که جایگاهی داشته باشد و یا خدمتی کند.
پس مسئله یکی رعایت مقررات است و دیگر اینکه هرکسی در کار دیگر مداخله نکند. بعضی شعب زیر نظر یک ایجنت است دیگری نمی‌تواند در کار آن‌ها مداخله کند. مداخله در تمام امور دیگران ایجاد مشکل می‌کند و این مسئله در کنگره 60 کاملاً اجرا شده است.
این دو موضوع خود را در روابط عمومی و یا دیپلماسی فرد مشخص می‌کند؛ یعنی ما باید در هر شرایطی آرامش خود را حفظ کنیم. اگر این دو را رعایت کنیم آرامش را داریم. وقتی ما از کنترل خارج شدیم و دائماً عصبانی هستیم یعنی نظم و انضباط نداریم. کسی که دائماً همیشه عصبانی باشد و همیشه دادوبیداد می‌کند با خودش مشکل دارد و نظم و انضباط ندارد. باید آرامش در تمام سطوح کنگره 60 باشد.

ما نمی‌توانیم عصبانی شویم و حال دیگران را بگیریم. اگر کسی اشتباهی می‌کند صدایش بزنیم و در آرامش به او بگوییم. اگر من زمانی تندی می‌کنم شما از من تقلید نکنید من سعی من این است که آن تندی را هم نکنم.
پس نظم و انضباط خلاصه می‌شود روی رعایت مقررات، عدم مداخله در کار دیگران و دیپلماسی یا روابط عمومی که نتیجه آن دو، روی ما جوری ظاهر شود که همیشه خوش‌اخلاق باشیم. یکی از صفات رسول خدا خلق عظیمش بود. اگر او فاقد مهربانی بود هرگز نمی‌توانست رسالت خودش را انجام دهد.
پس اخلاق نیکو و خوش‌اخلاقی و عدم پرخاش به دیگران یکی از پایه‌های اساسی ما است. اگر کسی را هم دار می‌زنیم بااخلاق خوش دار بزنیم. لازم نیست عصبانی شویم. چون ما با افرادی سروکار داریم که همه آسیب دیده‌اند. هیچ راهنمایی به شاگردهایش نباید توهین کند و عصبانی شود. جریمه و تنبیه کند اما با خلق خوب.
گفتیم ایمان تجلی نور خدا در انسان است. کسی ایمان دارد که چهره مهربان و شادی دارد. کسی که با مردم خوب و با مهربانی صحبت می‌کند.

از اینکه به حرف‌های من توجه کردید از همه شما مچکرم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

لیست سی دی های اعلام شده توسط بنیان کنگره60

افرادی که از امروز 1400/10/29 بعد از 10 ماه آینده برای دریافت گل رهایی و دستور قطع مصرف مراجعه می‌نمایند می‌بایست سی دی های آموزشی زیر را نوشته، جهت دریافت رهایی جهان بینی ارائه نمایند.

 

 

نام فایل تاریخ

لینک

فایل صوتی 1400/10/29

دانلود

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .