English Version
English

پروسه‌ای وجود ندارد که مستلزم صرف زمان نباشد

پروسه‌ای وجود ندارد که مستلزم صرف زمان نباشد

پنجمین جلسه از دوره بیست و نهم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰؛ نمایندگی صائب تبریزی با استادی مسافر علی، نگهبانی مسافر محمد و دبیری مسافر حسین با دستور جلسه «وادی دوازدهم و تاثیر آن روی من» یکشنبه 26 دی ماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۷ برگزار شد.

سخنان استاد:

این دستور جلسه به من آموزش می‌دهد که در کائنات، هیچ پروسه‌ای وجود ندارد که مستلزم صرف زمان نباشد؛ این وادی به من آموزش می‌دهد که باید صبر کنم، من قبلاً فکر می‌کردم که اگر صبر کنم وقتم تلف می‌شود، همیشه در به دست آوردن چیزی، عجله داشتم و می‌خواستم یهویی صاحب آپارتمان و ماشین و خیلی چیزهای دیگر شوم؛ ولی با معنای واقعی صبر در کنگره آشنا شدم. کنگره به من می‌گوید، صبر کن ولی با حوصله و تلاش و پشتکاری. در جامعه باب شده‌ است، چیزی که زودتر به نتیجه می‌رسد، بهتر است. برای مثال وقتی به پزشک مراجعه می‌کنید؛ بعد از آزمایش پزشک به شما می‌گوید که باید چند جلسه بیایید و داروها را بخورید تا خوب شوید ولی ما می‌گوییم که پزشک خوبی نیست، اما وقتی پزشکی به ما می‌گوید که من نسخه‌ای را برای شما می‌نویسم و شما تا صبح خوب می‌شوید میگوییم که این پزشک بهتری است! یا در فضای مجازی تبلیغ می‌کنند که ما اعتیاد را سه روزه درمان می‌کنیم! حتی در فضای مجازی دیدم که نوشته بودند که آقای مهندس با سیستم ما به درمان رسیده است!

در این وادی آقای مهندس موضوع تغییر، تبدیل و ترخیص را مطرح می‌کند؛ برای مثال ما می‌خواهیم گندم بکاریم وقتی گندم را کاشتیم یهویی نمی‌توانیم گندم را درو کنیم، باید صبر کنیم و بهش برسیم تا به نتیجه برسیم؛ نیت و امر اول ما همان کاشت گندم است در آخر امر بعد از ۸ماه گندم به دست می‌آید، همه موارد همینگونه است. وقتی شخصی وارد کنگره می‌شود در نظر خودش می‌خواهد شربت بگیرد و زود حالش خوب شود، در حالی که وقتی که وارد کنگره می‌شویم امر اول است یا همان نیت که، در دین خودمان هم داریم که می‌گوید اول نیت کن، سپس تلاش کن. من وارد کنگره می‌شوم و نیت می‌کنم که به درمان برسم، در ورای این نیتی که کرده‌ام باید تلاش کنم و به حرف راهنما و مرزبان گوش کنم و به موقع شربتم را مصرف کنم تا، در نهایت به درمان برسم. در نماز هم وقتی که نیت می‌کنیم هنوز نماز نخوانده‌ایم از خدا می‌خواهیم که فرصتش را بدهد و خودمان هم تلاش می‌کنیم تا نماز را بخوانیم؛ پس اجرای امر اول در آخر اتفاق می‌افتد.

 

مرزبان کشیک: مسافر کامبیز

 

تهیه گزارش: مسافر سعید

تایپ متن: مسافر سهند

خدمتگزار وبلاگ: مسافر سهند

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .