English Version
English

چیزی که باعث ایجاد حس و حال خوب می‌شود، تزکیه و پالایش است

چیزی که باعث ایجاد حس و حال خوب می‌شود، تزکیه و پالایش است

دوازدهمین جلسه از دوره اول کارگاه‌های آموزشی خصوصی خانم‌های مسافر، نمایندگی میخک مشهد، با استادی همسفر یگانه، نگهبانی مسافر فاطمه و دبیری مسافر مریم، با دستور جلسه " وادی دهم و تأثیر آن روی من " در تاریخ ۳ آذر ۱۴۰۰ رأس ساعت ۱۱:۳۰ آغاز به کار نمود‌.

سخنان استاد:
سلام دوستان یگانه هستم یک همسفر. دستور جلسه این هفته :وادی دهم و تأثیر آن روی من" می‌باشد، با عنوان؛ "صفت گذشته در انسان صادق نیست چون جاری است".
من زمانی که در مسیر کنگره ۶۰‌ قرار می‌گیرم، بایستی تغییراتی نسبت به قبل از ورودم به این مکان داشته باشم. در واقع ما از  زمانی که به کنگره می‌آییم، حتی در همان سه جلسه مشاوره اولیه، تغییرات در ما رخ می‌دهد و اطرافیان نیز متوجه آن می‌شوند.
اولین نکته‌ای که در کنگره به ما گفته می‌شود، در مورد تفکر است، یعنی وادی اول ما. باید ابتدا بررسی کنیم که تا الان چه‌کارهایی انجام داده‌ایم، به کجا رسیده‌ایم و چه اهدافی در آینده داریم، و درنهایت کارهایی که باید در زمان حال انجام شود، با تفکر درست به انجام برسانیم.
این وادی می‌تواند یک هشدار باشد، چه برای کسی که در مسیر صراط مستقیم قدم برمی‌دارد، چه برای آن فردی که در مسیر ضدارزش‌ها قرار دارد. یعنی حواسم باشد که چه‌کاری انجام می‌دهم، و به عاقبت کارهایی که انجام می‌دهم فکر کنم.
در این وادی عنوان می‌شود که "صفت گذشته در انسان صادق نیست"، یعنی من می‌توانم هم انسان بدی باشم و هم به انسان خوبی تبدیل شوم، چه در گذشته و چه در زمان حال.
اینجا بحث قدرت انتخاب و اختیار من مطرح می‌گردد. جنان مهندس در مطالب آموزشی گفته‌اند:  وقتی انسان خلق می‌شود، خداوند او را بر سر یک دوراهی قرار می‌دهد، یک راه فسق و فجور، و  دیگری راهِ تقوا و درستی. خداوند نتیجه هر دو راه را به ما نشان داده است. هر یک از ما، یکی از این راه‌ها را با قدرت عقل و اختیارمان انتخاب می‌کنیم.
اگر نگاهی به گذشته‌مان بیندازیم، می‌بینیم تغییرات زیادی داشته‌ایم، اما چه چیزی باعث شده این تغییرات به وجود بیاید؟
در هستی  سه پارامتر وجود دارد که نقش مهمی ایفا می‌کنند، این سه پارامتر شامل: "نور، صوت و حس" می‌باشد. نور همان دیدن است، یعنی آن چیزی که ما می‌بینیم و برای همه ما کاملاً مشهود است. صوت شنیدن است، و سومین پارامتر یعنی حس، به قلب مربوط می‌شود.
دو پارامتر دیداری و شنیداری از همان ابتدای ورود به کنگره مشهود هستند. ما صدای آقای مهندس را می‌شنویم و آموزش‌ها توسط ایشان به ما منتقل می‌شوند. برای رسیدن به حال خوب، بایستی سی‌دی‌های آموزشی را گوش کرده و بنویسیم.

https://up.c60.ir/repository/3098/WhatsApp%20Image%202021-11-30%20at%2020.54.19.jpeg


همان‌طور که در بیرون از کنگره کار کردن عار نیست، داخل کنگره نیز خدمت کردن عار نیست و می‌بینیم که افراد در جایگاه‌های مختلف مشغول به کار هستند و حال خوبی دارند.
درنهایت چیزی که باعث ایجاد حس و حال خوب می‌شود، تزکیه و پالایش است. تفکر سالم در کنار انجام‌ها باعث ایمان سالم می‌شود. ما در مسیر حرکت می‌کنیم، تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم و به خداوند توکل می‌کنیم.
حرکت در صراط مستقیم منجر به عمل سالم می‌گردد، که درنهایت به عشق سالم خواهد رسید، و عشق سالم در پرتو تزکیه و پالایش به وجود می‌آید، بدین معنی که باید از انجام هرگونه ضدارزشی دوری کنیم، مانند دروغ گفتن، غیبت کردن، قضاوت کردن، تهمت زدن، مصرف مواد مخدر و دیگر ضدارزش‌ها. حتی قلیان کشیدن و مصرف دخانیات نیز ضد ارزش محسوب می‌شود و باید درمان شود.
در کنگره ۶۰ آقای مهندس با تفکری که داشتند، برای همه این‌ها راه درمانی مطرح کرده‌اند. برای درمان مواد مخدر و سیگار، روش DST را ارائه دادند، و برای کاهش وزن، لژیون‌های تغذیه سالم را راه‌اندازی کردند. این‌ها همه برمی‌گردد به تفکر بزرگ ایشان، و این ‌نوید را به ما می‌دهند که برای هر مشکلی قطعاً راه نجاتی وجود دارد.
ما تمام‌ این موارد را می‌توانیم ذره‌ذره انجام دهیم تا به یک نتیجه خوبی برسم. این نکته را باید همه به‌خوبی بدانیم؛ زمانی می‌توانیم انرژی خوبی دریافت کنیم که آموزش‌هایمان را عملی و کاربردی نماییم.

برگزاری آزمون نهم از دوره سوم آمادگی آزمون کمک راهنمایی

https://up.c60.ir/repository/3098/WhatsApp%20Image%202021-11-30%20at%2020.56.58.jpeg

تایپ: همسفر یگانه، لژیون پنجم- نمایندگی میخک
ویرایش: مسافر مهسا کمک راهنما- نمایندگی میخک
بازبینی: مسافر خاطره
ارسال: مسافر مهرانا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .