English Version
English

تأسیس دانشگاه و بین المللی کردن علم درمان اعتیاد

تأسیس دانشگاه و بین المللی کردن علم درمان اعتیاد

به مناسبت هفته سایت مسابقه مقاله نویسی بین مسافران و همسفران کنگره 60، نمایندگی فردوسی برگزار گردید و از مجموع مقالات رسیده با نظر هیئت داوران مقاله مسافر ابوالفضل به عنوان مقاله دوم مشترکاً برگزیده شد.


پیش از شروع این نوشته قصد دارم تجربه شخصی خود را در مورد رنج های بیماری اعتیاد بگویم. پیش از ورودم به کنگره 60 و کسب آگاهی در مورد بیماری اعتیاد تمام زندگی خود را ازدست‌رفته می‌دیدم. خود را در اعماق چاهی می‌انگاشتم که نه توان ماندنم بود و نه یارای بیرون آمدنم. وقتی به اطرافیان نگاه می‌کردم اکثر دوستان و آشنایان خود را غرق در باتلاق اعتیاد می‌دیدم و انگار هیچ راه نجاتی نبود تا این‌که جرقه‌ای از انوار الهی بر زندگی سراسر رنج من تابید و با کنگره 60 آشنا شدم و آنجا بود که دریافتم هرچه درد است و هرآن چه رنج و عداوت است همه و همه از جهل است و جهل و نه دیگر هیچ ...
قطعاً هر نوع اعلام آمار در مورد تعداد مصرف‌کنندگان  مواد مخدر و دسته‌بندی آن‌ها بیشتر به یک شوخی تلخ می‌ماند
طبق گزارش چاپ‌شده در یک روزنامه رسمی کشور بیماری اعتیاد آن‌چنان در میان جوانان در حال رشد و همه‌گیری است که می‌تواند در سال‌های آتی امنیت ملی کشور را نیز به خطر بیندازد. در این بخش در مورد ماهیت بیماری اعتیاد سخنی به میان نمی‌آوریم و هدف تنها اشاره‌ای مختصر به لزوم یک حرکت و عزم اجتماعی برای شناخت، مهار و درمان این بیماری است. پیش‌تر اشاره شد که بر اساس پیچیدگی ساختار تولید، تهیه، توزیع و مصرف مواد مخدر در جهان، هیچ‌گونه آمار دقیقی از تعداد مصرف‌کنندگان، سن و جنسیت آن‌ها و نوع مواد مصرفیشان در دسترس نیست و این بیماری در زیرپوست جامعه بشری در حال پیش روی است. شاید این مطلب کمی مبالغه و منفی نگری به نظر برسد اما همان‌طور که بیان شد تمام این عوارضی که ساختار اعتیاد در طول سالیان اخیر و با توجه به سبک زندگی بشر امروزی، به بار آورده به خاطر ناشناس و مبهم بودن ماهیت بیماری اعتیاد و روش درمان آن بوده است. همچنین پیچیدگی، عدم شفافیت و ناکام بودن روش‌های مرسوم ترک! اعتیاد در دنیا به چند مطلب منتهی شده است.
اول اینکه با تبلیغ روش‌های ترک سریع و سم‌زدایی و غیره همیشه این بیم وجود داشته که افراد با همین پشتوانه از مصرف تفننی مواد مخدر هراسی نداشته باشند.
دوم اینکه زخم‌های بسیاری را بر پیکره نیمه‌جان فرد مصرف‌کننده وارد کرده و او با هر بار شکست یک گام دیگر به ناامیدی از درمان اعتیاد نزدیک‌تر خواهد شد.
و در آخر اینکه این پراکندگی و تشدد آراء باعث تحمیل هزینه‌های گزاف مادی و معنوی به جامعه و مخصوصاً خانواده مصرف‌کنندگان می‌گردد که با هر بار شکست در قطع مصرف یک‌قدم به ترد مصرف‌کننده مواد مخدر و ازهم‌پاشیدگی خانواده نزدیک‌تر خواهیم شد.
عوارض و زخم‌های اعتیاد بر هیچ‌کس پوشیده نیست و قصد من نیز برشمردن این عوارض نیست. ما در این مقاله می‌خواهیم در مورد ضرورت ایجاد یک مرکز علمی و دانشگاهی با محوریت شناخت انسان، مواد مخدر، بیماری اعتیاد و روش درمان آن به نکاتی چند اشاره نماییم.

این مقاله برای کسانی نوشته‌شده است که با سازمان مردم‌نهاد جمعیت احیای انسانی کنگره 60 آشنا هستند و خودشان و یا اعضای خانواده‌شان تجربه مواجه با اعتیاد را داشته‌اند. اگر مخاطب این مقاله عزیزی است که با کنگره 60 و اهداف آن آشنایی ندارد می‌تواند با مراجعه به درگاه اینترنتی این سازمان اطلاعات کافی به دست آورد.
قطعاً زمانی که جناب مهندس حسین دژاکام موفق به کشف یا خلق شیوه درمان قطعی بیماری اعتیاد به روش دی اس تی شدند نیروهای اهریمنی از هراس بر خود لرزیدند چون دانستند که رمز و راز کشف این حقیقت که هزاران سال مرموز و مجهول مانده بود بر مردی روشن شد که خیال از پا نشستن ندارد و تا آخر پای‌کارش و حرفش ایستاده است.
تأسیس دانشگاه و بین‌المللی کردن علم درمان اعتیاد جزو اهداف بنیادی ایشان بوده و هست. شاهد این موضوع هم نام‌گذاری شعبه آکادمی بوده است آن‌هم در زمانی که ساختار کنگره 60 نه ازنظر علمی و نه ازنظر مالی توان انجام چنین عمل عظیمی را نداشته است.
اما همانا وعده خداوند دروغ نیست.
امروز  که بیش از دو دهه از فعالیت کنگره 60 می‌گذرد، این سازمان مردم‌نهاد با ارائه روش علمی درمان اعتیاد و همچنین با داشتن بانک اطلاعاتی جامع از مصرف‌کنندگان انواع مخدر که به درمان قطعی رسیده‌اند توانسته است  موفقیت‌های چشم‌گیری درزمینهٔ درمان اعتیاد و سایر بیماری‌ها به دست آورد.  بدون تردید می‌توان گفت روش درمان دی اس تی و آموزه‌های کنگره 60 بهترین و علمی‌ترین راه برای مهار و درمان اعتیاد است.
همچنین جناب مهندس دژاکام طی این سال‌ها با تحقیقات و مراودات علمی با پزشکان و مراکز علمی توانسته‌اند راهکارهای اثبات‌شده‌ای را برای درمان سایر بیماری‌ها ارائه دهند که موردتوجه جامعه علمی قرارگرفته است.

بی‌شک تأسیس یک مرکز تحقیقات بین‌المللی و دانشگاه تخصصی می‌تواند به شناخت بیماری اعتیاد و ارائه طریق به مصرف‌کنندگانی که همیشه خواستار رهایی از اعتیاد بود اما راه‌حل منطقی نیافته‌اند منجر گردد. خوشبختانه امروز که در حال مطالعه این مطلب هستید کنگره 60 تا حدود زیادی به اهداف خود نزدیک شده و ساختمان دانشگاه کنگره 60 در جزیره زیبای قشم در حال احداث است.
همان‌طور که پیش‌تر بیان شد جناب مهندس دژاکام با تکیه بر توان بالای اعضای کنگره و برنامه‌ای بلندمدت از سالیان قبل موجبات این طرح عظیم و نیک را بنانهاده‌اند و اکنون توانسته‌اند از دل همان مصرف‌کنندگانی که شاید خانواده‌شان هم قبولشان نداشت چنان پتانسیل مستحکمی را به وجود آورند تا کنگره 60 ازنظر مالی به هیچ گروه و سازمانی متکی نباشد.
جا دارد در این میان از بزرگ‌مردان و پهلوانانی که با درک صحیح از نیاز زمانه قدم در این راه خیر گذاشته و جناب مهندس دژاکام را در این مسیر یاری نموده‌اند قدردانی کنیم.
در بخش انتهایی این مقاله لازم است به چند نکته دیگر اشاره نماییم.
اول سخن اینکه اکنون دیگر لزوم و ضرورت تأسیس یک مرکز تحقیقات بین‌المللی و دانشگاه علمی که به‌صورت تخصصی و بااطلاعت جامع میدانی بتواند در جهت پیشگیری، مهار و درمان اعتیاد و سایر بیماری‌های مربوط به سیستم ایکس گام‌های مؤثر بردارد بر هیچ‌یک از اعضای کنگره پوشیده نیست؛ و هرکس که گذاری بر دنیای اعتیاد داشته است می‌داند که اگر بگوییم در حال حاضر اولویت مسئولین باید چاره‌اندیشی برای مسئله اعتیاد باشد گزاف نگفته‌ایم. نکته بعد اینکه ما در آموزش‌های کنگره چنین آموخته‌ایم که باید مسئولیت‌پذیر بوده و جایگاه خود را در هستی پیدا کنیم و برای آن ارزش قائل باشیم. پس اکنون وقت آن رسیده که در مورد پیشبرد اهداف کنگره 60 که برترین آن ایجاد و تأسیس دانشگاه است نقش خود را بیابیم و آن را به بهترین شکل اجرا کنیم. درست است که ساختمان دانشگاه بین‌المللی کنگره 60 در حال احداث است اما این هنوز ابتدای این حرکت و عمل عظیم است و هرکدام از اعضای کنگره 60 باید بدانند که اگر فرصتی برای سهیم شدن در این مهم به او دست داد این فرصت را غنیمت شمرده و قدم در راه بگذارد. قطعاً منظور تنها کمک مالی نیست. حتی یک مسافر که در حال سفر اول است نیز می‌تواند با اجرای صحیح برنامه درمانی به استحکام این ساختار کمک کند. پس احساس مسئولیت به‌جایگاه ارتباطی ندارد و هر عضو باید نقش خود را به‌درستی ایفا کند تا خللی درحرکت سیستم ایجاد نگردد.
در پایان لازم می‌دانم تشکر و قدردانی ویژه‌ای داشته باشم، ابتدا از بنیان‌گذار کنگره 60 جناب مهندس حسین دژاکام و خانواده ارجمندشان همچنین از دیده‌بانان، پهلوانان اعضای لژیون سردار و همین‌طور تک‌تک اعضای کنگره 60 که در کنار هم این ساختار منسجم و منظم را به وجود آورده و هرروز در حال پیشرفت هستند. امیدوارم به‌زودی شاهد صدور دانش و علم کنگره 60  به‌جای جای این گیتی باشیم تا اگر در هر جای دنیا کسی از بیماری اعتیاد در رنج و عذاب است بتواند با تکیه بر این دانش و با روش علمی و منطقی دی اس تی به درمان قطعی بیماری خود نائل گردد.
به امید فردایی بهتر همه باهم تلاش خواهیم کرد.


تایپ و تنظیم: مسافرمحسن لژیون 5
ارسال خبر: مسافر محمد لژیون 8

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .