English Version
English

درمان معرکه‌گیری با ارتقاء جهان‌بینی

درمان معرکه‌گیری با ارتقاء جهان‌بینی

دهمین جلسه از دوره سی و دوم سری کارگاه‌های آموزشی کنگره ۶۰ ویژه همسفران دانیال اهواز، با دستور جلسه «رابطه یادگیری با معرکه‌گیری» به استادی اسیستانت تازه‌واردین همسفر آذر، نگهبانی همسفر نوریه و دبیری همسفر فریبا، ساعت ۱۶:۳۰ روز شنبه 6 آذر ماه سال ۱۴۰۰ آغاز به کار کرد.

سخنان استاد

خوشحالم که افتخار این را دارم که در خدمت شما عزیزان باشم. امیدوارم که حال همگی خوب باشد.
می‌توانم بگویم دستور جلسه امروز مانند سایر دستور جلسات، بسیار مهم و کاربردی است و همه ما اثر آن را در زندگی می‌توانیم حس کنیم، این دستور جلسه مثل دیگر دستور جلسات کنگره، دو قسمت است، که یک بخش از آن باید باشد، ولی در صورتی که قسمت دیگر نباشد، ما زندگی آرامی خواهیم داشت.
یادگیری و معرکه‌گیری دو چیز متضاد هستند، ولی همیشه تضادها هستند که می‌توانند کارساز باشند، اگر بخواهیم راجع به قسمت معرکه‌گیری صحبت کنیم، این بخش مختص کسانی است که از یادگیری و آموزش‌ها دور شده‌اند. 19 سال پیش در کنگره، لژیون وجود نداشت به این دلیل معرکه‌گیری، خیلی بیشتر بود، ولی الآن خوشبختانه در شعب خیلی به‌ندرت این موضوع پیش می‌آید.
معرکه‌گیری ویژه کسانی است که از سی دی نوشتن و آموزش جهان‌بینی دور شده‌اند و در حقیقت دربی برای ورود نیروهای منفی باز می‌کنند. آن‌هایی که دربی را باز می‌گذارند، ابتدا برای خودشان یک درگیری ذهنی به وجود می‌آورند، این درگیری ذهنی پس از شکل‌گیری، بزرگ و بزرگ‌تر شده، سپس آرام‌آرام تبدیل به سخن، کلام و رفتار شخص می‌شود. به قول قدیمی‌ها، آب می‌گردد، گودال را پیدا می‌کند، این‌گونه نیز آدم‌ها می‌گردند، هم حس خود را پیدا می‌کنند، چون نیاز به تأیید دارند و می‌خواهند یک شخص همیشه آن‌ها را تأیید کند.
 انسان‌های معرکه‌گیر، بیشتر از هر کسی به خودشان آسیب می‌رسانند و بزرگ‌ترین کاری که انجام می‌دهند، سرقت انرژی دیگران است، چون از خودشان انرژی ندارند که خرج بکنند، همه این‌ها به کمبود جهان‌بینی، ننوشتن سی دی‌ها و کمبود آموزش‌ها برمی‌گردد. کسی که وارد کنگره می‌شود، باید سواد داشته باشد تا با نوشتن سی دی، سطح آموزش و دانش بالا برود. معرکه‌گیری یک نوع بیماری است. ما هر کدام مشکلاتی در زندگی داریم، به کنگره می‌آییم که به یک آرامش نسبی دست پیدا کنیم و آن را به خانه خود ببریم و انتقال بدهیم. من نوعی به کنگره می‌آیم که از خدمتم لذت و استفاده ببرم و برکتی در زندگی‌ام باشد.
ما هیچ دشمنی در بیرون از خودمان نداریم، همه‌چیز در درون ما هست و این من هستم که این موضوعات را برای خودم پیش می‌آورم و ادامه می‌دهم، من هستم که دریچه را باز می‌گذارم تا مشغولیات ذهنی وارد شوند. آقای مهندس همیشه می‌فرمایند؛ اگر خانه و بنایی درست و سالم باشد و افراد آن خانه و بنا فاسد باشند، خواه‌ناخواه آن خانه و بنا فاسد می‌شوند. همچنین ایشان می‌فرمایند؛ برای رسیدن به آرامش فقط یک راه هست، فقط حرکت در صراط مستقیم و گوش‌به‌فرمان بودن است، گوش‌به‌فرما بودن یکی از مسائل مهم در کنگره 60 است، ما سلسه‌مراتب داریم، باید همه گوش‌به‌فرمان باشند، وقتی همه همزمان با هم پیش بروند، شعبه پیشرفت کرده و ارتقاء پیدا می‌کند.
نکته دیگر اینکه انسان‌ها را به دید قبلی نگاه نکنیم، اگر انسانی قبلاً کارش را خوب انجام نمی‌داده، ولی الآن کار را به نحو احسن انجام می‌دهد به او بگوییم که کارت را خوب انجام می‌دهی، اگر قبلاً مهربان نبوده، الآن مهربان است به او بگوییم. همه ما به حرف‌های دل‌نشین نیاز داریم.  اصل و پایه هر چیزی محبت است. بیاییم میوه و سایه دیگران را ببینیم. صفت گذشته در هیچ انسانی صادق نیست. همه‌چیز در حال تغییر و جاری شدن است. اگر قبول داریم اشرف مخلوقات هستیم، مثل یک اشرف مخلوقات عمل کنیم. امیداورم همه ما در جهت ارزش‌ها حرکت کنیم و ثابت کنیم که ما هم آینه خداوند هستیم. سعی همه ما، داشتن حال خوش است، به‌دست آوردن و یا خراب کردن این حال خوش‌، دست ما است. با کوچک‌ترین چیزها، حال ما می‌تواند خوش شود، پس بیایید قدر آن را بدانیم و درست عمل کنیم. امیدوارم نمایندگی شعبه اهواز هر روز بهتر و رو به پیشرفت باشد.
ممنونم که به صحبت‌های من گوش دادید.

در خلال جلسه مراسم نمادین اعطای گل ورود به سفر دوم به همسفر عذرا انجام شد. ضمن عرض تبریک به ایشان و راهنمای گرانقدرشان همسفر اعظم، توفیق روزافزون این عزیزان را از درگاه خداوند متعال خواستاریم.

 

مرزبان کشیک: همسفر بنفشه

تایپ: همسفر رقیه از لژیون کمک راهنما همسفر زهره(لژیون هفتم)

ویراستاری و ارسال: همسفر معصومه از لژیون کمک راهنما همسفر زهرا(لژیون دوم)

همسفران نمایندگی دانیال اهواز

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .