English Version
English

دور شدن از آموزش و آغاز معرکه‌گیری

دور شدن از آموزش و آغاز معرکه‌گیری

می‌توان گفت دستور جلسه «رابطه یادگیری با معرکه‌گیری» به دو بخش تقسیم می‌شود: بخش اول یادگیری و بخش دوم معرکه‌گیری است. این دو بخش در تضاد با هم هستند و جزو اضداد به حساب می‌آیند؛ چون جایی که معرکه‌گیری باشد، هیچ‌گاه یادگیری صورت نمی‌گیرد. در کنگره 60 ما یاد می‌گیریم که در ابتدای امر، مطیع و فرمان‌بردار باشیم و از حاشیه و معرکه‌گیری به دور باشیم تا بتوانیم آموزش‌های کنگره را دریافت نماییم.
در کنگره برای درمان بر روی سه ضلع جسم، روان و جهان‌بینی کار می‌شود و باید این سه ضلع به یک اندازه به تعادل برسند؛ برای اینکه این سه ضلع به درمان برسند، باید فرد آموزش ببیند که همان به دست آوردن دانایی است. اگر فردی منیت داشته باشد و خود را بالاتر از آموزش‌های کنگره بداند، هرگز نمی‌تواند آموزش بگیرد و شروع به معرکه‌گیری و در حاشیه قرار گرفتن و نق زدن می‌کند. این فرد به مرور زمان از کنگره طرد می‌شود و همیشه در جهل و نادانی خود باقی می‌ماند. چون خواسته‌ای برای به دست آوردن دانایی خود نداشته است و تا زمانی که خود فرد خواسته‌ای برای درمان و یادگیری نداشته باشد، هیچ کس نمی‌تواند به او کمک کند. فرد باید طبق قوانین رفتار کند و فرمان‌بردار و گوش به فرمان راهنمای خود باشد تا بتواند مطالب را دریافت و اجرا کند و به مرور زمان تغییر و تکامل یابد و به حال خوب و خوش برسد.
در کنگره ما یاد می‌گیریم که این آموزش‌ها را کاربردی کنیم. دقیقاً مانند مثلث دانایی مؤثر است؛ تا زمانی‌که ما آموزش‌ها را کابردی و دانایی را تبدیل به دانایی مؤثر نکرده‌ایم، نمی‌توانیم آموزش‌ها را کامل کنیم. این آموزش‌ها با خدمت کردن کامل می‌شوند. آموزش و خدمت در کنار هم، باعث تبدیل شدن دانایی به دانایی مؤثر می‌شوند. زمانی ما می‌توانیم در جایگاه خدمتی قرار بگیریم که آموزش گرفته باشیم و باید آموزش لازم را دریافت کنیم تا آن ظرفیت در ما شکل بگیرد و بتوانیم به درستی خدمت کنیم.
ما در هر جایگاه خدمتی که هستیم، در حال آموزش گرفتن هستیم و همان‌طور که گفته شد، آموزش و خدمت همیشه در کنار هم و مکمل هم هستند و همدیگر را کامل می‌کنند. افراد در هر جایگاهی در حال آموزش گرفتن هستند چون آموزش‌های کنگره به روز رسانی می‌شوند و هر روز مطالب جدیدی به منابع آموزشی اضافه می‌شود. پس ما همیشه در حال آموزش هستیم و باید مطالعه داشته باشیم تا از آموزش‌ها عقب نمانیم.
شاید گرفتن آموزش برای بیشتر کسانی که تازه وارد هستند، بخاطر داشتن مشکلات، سخت باشد؛ اما باید بدانیم که برای به‌دست‌آوردن هر چیزی باید زحمت بکشیم و زمان لازم را طی کنیم. این دقیقاً مصداق یک تازه‌واردی است که می‌خواهد تازه شروع به آموزش گرفتن کند. برای رسیدن حال خوب باید ضد ارزش‌ها را از خود دور کنیم و به طرف ارزش‌ها حرکت کنیم. نباید ساکن باشیم، باید حرکت کنیم و این حرکت کردن با آموزش گرفتن و فرمان‌برداری صورت می‌گیرد.
در نهایت امیدوارم همه افرادی که در کنگره حضور دارند و در هر جایگاهی که هستند، از فردی که تازه وارد است تا افرادی که در جایگاه‌های خدمتی بالاتر قرار دارند، همگی آموزش‌های لازم و آن حس و انرژی خوب را دریافت کنیم و به حال خوش برسیم. همچنین این آموزش‌ها و این حس و حال خوش را هم به دیگران بتوانیم انتقال بدهیم.

نگارش: کمک‌راهنمای تازه واردین، همسفر طاهره
ویرایش: همسفر مهناز لژیون هشتم
عکاس: همسفر فاطمه لژیون چهارم
ارسال مطلب: همسفر پریسا لژیون چهارم

همسفران نمایندگی رودکی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .